Hovedmeny

Varme i model x

Startet av Gusse, søndag 07. januar 2024, klokken 19:01

« forrige - neste »

Gusse

Fruen(som for det meste bruker bilen), opplever at model x'n 75 2018 ikke blir skikkelig varm. Noen andre som opplever halvhjertet oppvarming i sin model x, ev noen tips.

Mobileum

Har en S fra samme årgang, og samme problem fra tid til annen. Det jeg har vendt meg til er å ikke fikle for mye med temperaturinnstillingen. Sett den til temperaturen du vil, og vent. Hvis man prøver å kompensere for mangel på varme med å sette den høyere har det ikke noe for seg. Den varmer ikke raskere ved å sette temperaturen høyere.

ps. Dette er altså min erfaring.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Lynet

Har du på rekkeviddemodus reduseres effekten fra 6kW til 4kW på varmeapparatet. Men med rekkeviddemodus slipper du å sløse bort energi på å varme batteriet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Thomas Parsli

Sitat fra: Gusse på søndag 07. januar 2024, klokken 19:01Fruen(som for det meste bruker bilen), opplever at model x'n 75 2018 ikke blir skikkelig varm.

Biler med 6 eller 7 seter har varmeapparat i midtre rad, og de har en tendens til å slutte å virke pga. dårlig kontakt.
Hvis det er problemet kjenner du at det blåser kalt ved stolpelene, uansett hva varmen står på.

Når byttet dere luftfilter og ev. HEPA-filter på bilen?
(det kan være ganske tett)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Ellemelle

Husk at sensoren som registrerer temperaturen i kupeen er i midtkonsollen. Hvis du har mange ting liggende i midtkonsollen kan sensoren bli tildekt slik at feil temperatur blir registrert.

oto

Nevnte problem med kald luft fra B-stolpene har vi faktisk. Vet du hvor den løse kontakten er? Mulig å finne og fikse selv?
Takk for evt. tips. :-)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

THE

Sitat fra: oto på onsdag 20. mars 2024, klokken 22:18Nevnte problem med kald luft fra B-stolpene har vi faktisk. Vet du hvor den løse kontakten er? Mulig å finne og fikse selv?
Takk for evt. tips. :-)
Dette kan jeg tenkte meg å sjekke også, så takk fra meg også om noen har en måte å sjekke dette på.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA