Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Da har jeg harryhandlet i Storlien med imiev

Startet av emagic, lørdag 15. desember 2012, klokken 17:55

« forrige - neste »

emagic

http://www.budstikka.no/nyheter/trafikkulykke-pa-hovik-tre-skadet-1.7665736

Trilling ble påkjørt av buss i dag, ser jo ut til at de er ganske solide i hekken ut fra bildene

emagic

gbzdoc

I-Mieven er en solid liten "jævel". :-)

Husker at rett før jeg hentet min da de akurat hadde kommet til Norge så ble en kvesta i front mot front med en VW Transporter (eldre type). Det vat han som satt i transporteren som måtte på sykehus... Han i I-Mieven bestilte umiddelbart en ny... ;-)

foxy

heldigvis ingen alvorlige skader på involverte ser det ut som! 

mieven i sandwich posisjon ser jo helt frisk ut i motsetning til bussen..
I-miev 2011
Asker

sven erik

lurer på hvordan det gikk med han i  i-mieven

asband

utgående retning på E18 ved Høvik... Der er det vel ikke kollektivfelt, så dette har skjedd i et "vanlig" kjørefelt...
Bil: Mitsubishi i-Miev 2012-modell

Thomas Parsli

På bildet ser det ut som strekningen mellom Høvik og Ramstadsletta, noen hundre meter etter påkjøringen fra Høvik.

Jeg antar bussfører fikk et forenklet forelegg siden han kjørte for nærme og var uoppmerksom?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mr.Zero


Litt skummelt dette når batteribilene slipper opp gasspedalen og bremser. Stå miev-girvelgeren i B, burde faktisk bremselyset blitt tent da retardasjonen er forholdsvis stor. :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Miev

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 30. november 2012, klokken 13:38

Litt skummelt dette når batteribilene slipper opp gasspedalen og bremser. Stå miev-girvelgeren i B, burde faktisk bremselyset blitt tent da retardasjonen er forholdsvis stor. :o

Helt enig! Kan fort bli farlige situasjoner det her!

-12 i-Miev , snart -14 Tesla S

Thomas Parsli

Men ikke større enn en del fossilbiler når du bremser på giret (1 eller 2. gir).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Bjornt

SitatMen ikke større enn en del fossilbiler når du bremser på giret (1 eller 2. gir). 
Men det gjør de ikke i 80-90 , for da er de i 5 gir. Enig i det med bremselyset.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Thomas Parsli

Etter min erfaring (etter 7år med bil som har bremselys ved retardasjon) er at dette ikke er så viktig i 80km/t som i lavere hastigheter. De fleste kjører med god avstand i 80km/t, mens når man ligger i kø (som i dette tilfellet) blir ofte avstanden veldig kort.

I dette tilfellet tipper jeg en bil foran i køen har bråbremset og alle andre enn bussen har klart å stoppe.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

tomrh

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 30. november 2012, klokken 13:38
Stå miev-girvelgeren i B, burde faktisk bremselyset blitt tent da retardasjonen er forholdsvis stor. :o
Ja, av den grunn bruker jeg aldri B uten at jeg vet at det er ingen rett bak meg. Synes til og med D kan være skummel i visse situasjoner.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Elmo

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 30. november 2012, klokken 11:05
På bildet ser det ut som strekningen mellom Høvik og Ramstadsletta, noen hundre meter etter påkjøringen fra Høvik.
Not quite.
Det var akkurat etter påkjøringen fra Ramstadsletta bensinstasjon.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Turist

i-Miev ble testet av Euroncap i 2011:
http://euroncap.com/results/mitsubishi/imiev/2011/422.aspx
4 stjerner er ikke så galt for en så liten bil....

Men, hvis vi sammenligner med en VW up!, så ser vi at up! får noe bedre poeng for "adult occupant", og omtrent det samme for de øvrige testene. Et par "superminis" er vesentlig dårligere, mens flertallet ligger rundt up!
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up!
Nå: vw e-Golf

emagic


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA