Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny dag uten varmluft - i 25 minus!

Startet av almlov13, fredag 05. januar 2024, klokken 07:36

« forrige - neste »

almlov13

Prøvde triksene fra youtube flere ganger, men ingenting skjer. Likevel forvarmer bilen hvis den står på lading. Skal det virkelig være så ekstremt vanskelig? Får null hjelp av Møller, ikke svar på tlf, og hvis de skal sjekke koster det kr 1800 bare å kjøre bilen inn porten - det er rimelig bortkastet dersom det viser seg at det bare er en innstilling som kan gjøres... Kan feil finnes ved diagnose eller må de prøve seg frem for å finne ut hva som er galt.

Fant et par linker her til verksteder som utførte reparasjon på elbil - er det noen som har erfaring med disse? Regner med de er billigere enn Møller... 

almlov13

Da endte bilen på Møller. Hadde forsikring som ser ut til å dekke skade på AC-anlegget, men det er enda ikke bestemt om selskapet tar det. Venter i spenning, forskjellen i pris her er vel rundt 30K dersom jeg må dekke dette selv...

Olepo

Da antar jeg at Møller har feilsøkt og stilt sin diagnose; hva var feilen?

almlov13

Den er fortsatt hos Møller, så venter spent på om forsikringen kommer til å dekke feilen... Kjenner jeg begynner å bli sånn passe lei av elbil etter kun halvannen måned. Sjekket alt av tester før jeg valgte og e golf toppet de fleste, Ingen av dem sa noe om at man måtte regne med å bytte varmeanlegget. Helt håpløs kundebehandling av VW å ikke tilbakekalle bilene og fikse feilen de selv har påført.

daktari

Her har du kanskje sjansen til å reklamere til selger og velge en annen bil?

Halvparten av diskusjonene på flrste siden handler om at det er trøbbel med varmen på eGolf...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

almlov13

Kjøpt privat. Er vel dårlig forhandlingsgrunnlag da, de vil jo bare påstå at alt var topp da jeg fikk bilen. Viser seg at det er en del irr på disse sensorene, noe som kanskje tyder på at det må ha vært der en stund, så da kanskje det går å kjøre forrige eier på det... Noen som vet hvordan slike kjøpsregler funker? Jeg har hatt bilen i litt over en måned.

Vaduz

Om den virket når du kjøpte ser jeg ikke helt at det er en sak.

storeulv

Audi e-tron 50AS MY 2020

almlov13

Møllers diagnose viste at feilen var der da jeg kjøpte bilen, så tidligere eier har gått med på å dele kostnadene.

Møller krevde som nevnt 25000 + 1600 (for diagnosen). Jeg fant et verksted på Lørenskog som heter Fix'n drive, med en mekaniker med fortid hos Møller, og god kjennskap til denne feilen. Etter hans vurdering var det ikke nødvendig å skifte den ventilen jeg nevnte, men bare de to sensorene. Regninga kom på 12500 og nå blåser det varmt som bare det.

sciuruzs

Sitat fra: almlov13 på fredag 05. januar 2024, klokken 13:09Da endte bilen på Møller. Hadde forsikring som ser ut til å dekke skade på AC-anlegget, men det er enda ikke bestemt om selskapet tar det. Venter i spenning, forskjellen i pris her er vel rundt 30K dersom jeg må dekke dette selv...

Tryg dekket ikke dette da dette ikke hang sammen som en del av drivverket/motor. Bygger nå eget varmesystem :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA