Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EU-priser beste uke?

Startet av Anders Bo Nielsen, lørdag 15. desember 2012, klokken 11:29

« forrige - neste »

Anders Bo Nielsen

I forbindelse med syn af min Think fra 2002, som jeg har hentet i Norge og vil indregistrere i Danmark, spørger bilsynet om et "EU-Typekodkendingsnr." f.eks. "E1" som skulle stå på typeskiltet. Jeg har kun fundet chassis nummeret under passagersædet. På vognkortet står der et norsk typegodkjenningsnummer (0211-001/1999). Ifølge bilsynet skal jeg dokumentere at bilen er produceret i mere end 1000 stk. pr. år hvis ikke bilen har et EU-nummer.
Er der nogen som kan hjælpe med dette?

elektrolux

Bilen er ikke produsert i mer enn 1000 stk/år, og jeg tror ikke den har et E nr.

Dermed kan det hende du må impotere bilen din fra et EU land i stedet for Norge.

Jeg kan formidle kontakt i Tyskland, som har klart å få til en slags typegodkjenning på Think Classic i Tyskland. Det du kan gjøre, er å få bilen registert i Tyskland først, og så reimpotere den til Danmark. Da burde du slippe unna slike krav som du her beskriver.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Anders Bo Nielsen

Mange tak for svaret. Jeg vil prøve at tale med bilsynet i morgen om andre muligheder. Ellers giver jeg besked hvis jeg må til Tyskland.

BauDemo

You could also talk to your local Dekra representative and see if they can sell you certificate you can use for registration. Alternatively you can cross to the Swedish side and register there.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Anders Bo Nielsen

I have now contacted DEKRA automotive in Sweeden and made a socalled "Intygsbeställning" . According to the Danish  car registration athorities this IS needed to get the Danish plates on the car.

Anders Bo Nielsen

" On the road again.."
Endelig kan jeg nu glad meddele at min bil nu er indregistreret i Danmark. Jeg fik lavet et CoC dokument ved AutoConsult i Danmark der blev krævet at de danske myndigheder.
Bilen køres nu næsten dagligt til og fra mit job, en strækning på 18 km.

Caspar

Gratulerer ! Hold den i live, det er en fantastisk bil
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

#7
Slutter meg til gratulasjoner og skryt.

Kjører selv en rekke Elbiler, men er glad for hver gang jeg setter meg inn i Think A266 "Classic" Enkelheten, og kjøregleden den gir er uten sidestykke til daglig bruk. Selvfølgelig er det kjekt med en blank og fin C1 EV'ie, men så blir en redd for parkeringskader og for at bilen blir skitten. Dessuten kjører ikke C1 så godt som A266.

Når vinteren kommer kan du glede deg over bilverdenens beste varme og defrosting system. Testet min i -10C. Tok 3 min før frontvindu startet å tine, og hadde 10C i bilen etter kun 5 min.

Se testen her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6946.0.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA