Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Tesla Model Y refresh coming in next few months, report says"

Startet av Mobileum, onsdag 27. desember 2023, klokken 19:37

« forrige - neste »

Autowinder

Elon time tilsier kanskje snarere at det påbegynnes de neste månedene og kommer sent 2025 😄
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Mobileum

Tok vel ca 10 måneder fra første observasjon av Highland til første leveranse. Tror det går raskere med ny Y.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

fonberg

Sitat fra: Mobileum på onsdag 27. desember 2023, klokken 20:35Tok vel ca 10 måneder fra første observasjon av Highland til første leveranse. Tror det går raskere med ny Y.

Enig, Y er jo teknisk en duplikat av 3. Tipper den kommer i Q2/24.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Mobileum

Prosjektet har fått navnet Juniper som på norsk er einer/einerbær som har følgene egenskaper::

"Det brukes også ved urinveisinfeksjoner (UVI) og nyre- og blærestein. Andre bruksområder inkluderer behandling av slangebitt, diabetes og kreft. Noen bruker einer direkte på huden ved sår og ved smerter i ledd og muskler. Den eteriske oljen av einer inhaleres for å behandle bronkitt og nummen smerte"

Videre:

Nålene er inntil 2 cm lange og sprikende, og har et smalt, blåhvitt bånd av spalteåpninger (!) på oversiden.

og:

Troen på at einerøkelse holder ondskap unna var vanlig blant tyrkiske folk.

bieffekt:

I større mengder kan den forårsake nyreskader og virke abortfremkallende

OlaM

Brakebusk på vestlandsk, etter den sprakende lyden når det brenner.  ???
'21 3LR

Handyman

"Så går vi rundt om en enerbærbusk...." Kjent sanglek i flere land.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Mobileum

Radial

2023 Y er jo blitt passe komfortabel i fjæringen, helt OK stillegående, nye vision assist funker jo greit til p-hjelp, og girspak til girveksling funker tilsynelatende bedre enn knapper... Så da er det eventuelt adaptive lys og nye og ventilerte seter som blir plussene på oppgradert Y?
Men klarer de å putte på 2000++ kg hengervekt, reduserer egenvekt, og annet snacks som kanskje ikke fysisk synes, så hjelper det jo på.

Model 3 derimot manglet jo masse sett mot Model Y, den trengte virkelig en oppgradering... Kanskje spesielt rundt komfort, men den litt større skjermen i Y hjelper på den også.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Stjerneglis

Er det noen i Norge hittil som har fått oppgradert Shanghai produsert LR med ambient light, stoff på dashboardpanel og nytt hjuldesign?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

RJK

Tror ikke de sender TMY fra Shanghai lengre. Bare TM3. Ser ihvertfall slik ut på statistikken for de siste dagene.

https://teslastats.no/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: Radial på fredag 29. desember 2023, klokken 12:48Så da er det eventuelt adaptive lys og nye og ventilerte seter som blir plussene på oppgradert Y?
Men klarer de å putte på 2000++ kg hengervekt, reduserer egenvekt, og annet snacks som kanskje ikke fysisk synes, så hjelper det jo på.

Model 3 derimot manglet jo masse sett mot Model Y, den trengte virkelig en oppgradering... Kanskje spesielt rundt komfort, men den litt større skjermen i Y hjelper på den også.
Fjæringen er fremdeles litt stump på Y (slamrer), selv om den er bedre enn den var. Har ikke prøvd Higland, men etter det jeg leser er den vesentlig bedre på det. Ellers er det jo bedre seter og interiør design med ekstra skjerm bak. Og så blir det vel oppgradert AP hardware.

Ellers er vel skjermene både i Y og 3 15" og har vært det hele tiden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Radial

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. desember 2023, klokken 14:50Ellers er vel skjermene både i Y og 3 15" og har vært det hele tiden.

Du har helt rett.

Står over alt at begge har lik skjerm, men jeg hadde for meg at Y var 15" og 3 var 13/14"...må vært en test jeg har lest eller noe.
Også føltes det litt sånn når jeg hadde 3'er i lånebil en gang..alt virka litt mindre.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

RJK

Sitat fra: Radial på fredag 29. desember 2023, klokken 15:04
Sitat fra: turfsurf på fredag 29. desember 2023, klokken 14:50Ellers er vel skjermene både i Y og 3 15" og har vært det hele tiden.

Du har helt rett.

Står over alt at begge har lik skjerm, men jeg hadde for meg at Y var 15" og 3 var 13/14"...må vært en test jeg har lest eller noe.
Også føltes det litt sånn når jeg hadde 3'er i lånebil en gang..alt virka litt mindre.
Helt lik er de vel ikke, for ramma skal være mindre/tynnere. Men bildestørrelsen er den samme.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA