Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken hjemmelader er best nå?

Startet av skiboks, onsdag 27. desember 2023, klokken 10:02

« forrige - neste »

Mobileum

Ikke noe imot Easee, og heller ikke noe sans for, eller tro på, skrekkpropagandaen. Men jeg liker at kabel med knapp følger med TWC. Da jeg kjøpte min gen2 var den ca. 3.000.- billigere enn Easee når man tar med kabelprisen. Det er vel omtrent forskjellen idag også?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Øyvind.h

Hvis en kjører Tesla er TWC ofte det beste valget. Integrert knapp er praktisk.
Men - plutselig kjører en ikke Tesla og da forsvinner fordelen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: Mobileum på lørdag 30. desember 2023, klokken 17:41Ikke noe imot Easee, og heller ikke noe sans for, eller tro på, skrekkpropagandaen. Men jeg liker at kabel med knapp følger med TWC. Da jeg kjøpte min gen2 var den ca. 3.000.- billigere enn Easee når man tar med kabelprisen. Det er vel omtrent forskjellen idag også?
Enig, har TWC2 selv. Men måtte ha b-vern til ca. 1500-2000,- ekstra. Og med Tesla følger kabelen med, men det gjør det jo.med bilen også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mobileum

Joda, men jeg trenger bilkabelen 1-2 ganger i uken, og min iboende latskap hindrer meg å ta ekstraarbeidet...  >:(
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

turfsurf

En ekstra kabel til laderen koster vel tusenlappen, så ikke store utgiften. Men personlig liker jeg designet bedre på TWC, noe fast kabel bidrar til.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mobileum

En 7.5 m. kabel fra Easee med fjernstyrte låsemuligheter koster 2.699.-. Sikkert mulig å få noe billigere....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Håvar

Det er laderen som låser kabelen, og alle type 2-kabler lar seg vel låse (eller?)
Om en har Tesla og klarer seg med 4 m kabel har Tesla en til 990,- med gratis frakt.
Fire meter kabel krever riktignok at ladeboksen er plassert i nærheten bilens venstre side/bakende
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Handyman

Sitat fra: Håvar på søndag 31. desember 2023, klokken 11:37Det er laderen som låser kabelen, og alle type 2-kabler lar seg vel låse (eller?)
Når man snakker om å låse opp kabelen, så er det å frigjøre støpselet fra ladeporten på bilen, siden Teslaer ikke frigjør kablene når bilen låses opp.

Det er flere måter å gjøre det på; knapp på støpselet (som er standart på TWC), Tesla-app, 3.partsapp, smart styring osv. der knapp på støpselet er det som ikke krever innsats/kunnskap.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Håvar

Såvidt jeg vet har ikke Easee sin kabel knapp for å løse ut fra bilen, så antok at det var snakk om at kabelen var låst i lader.
Mulig denne kabelen har funksjonalitet jeg ikke har fått med meg.

Lite OT-tips: Når du svarer på siste post trenger du ikke å trykke "sitat" og ta med den siterte teksten. Det gjør bare innleggene (og siden) lenger og tyngre å lese, særlig på mobil  :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA