Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dødt speedometerdisplay

Startet av Leffi, lørdag 16. desember 2023, klokken 13:22

« forrige - neste »

Leffi

På fredag når jeg startet bilen så var speedometerdisplayet helt dødt. Varme i rattet og seter virket ikke. Bryterne i infortainment systemet var helt døde og blinklys ++ virket ikke. Heldigvis har jeg kort vei til min Toyota forhandler, så jeg kjørte til dem. Der kunne de fortelle at de hadde hatt noen biler inne med dette problemet, så de var kjent med dettr sa de. Den raskeste løsningen der og da var å koble fra 12 volts batteriet og så koble til igjen, så virket det igjen.
 Jeg fikk også da vite at det hadde kommett en oppdatering for bilen tidligere denne uken som skal fikse dette problemet, så jeg fikk booke bilen inn til oppdatering neste uke. Har andre i forumet opplevd dette problemet?

Otkristo

Sitat fra: Leffi på lørdag 16. desember 2023, klokken 13:22På fredag når jeg startet bilen så var speedometerdisplayet helt dødt. Varme i rattet og seter virket ikke. Bryterne i infortainment systemet var helt døde og blinklys ++ virket ikke. Heldigvis har jeg kort vei til min Toyota forhandler, så jeg kjørte til dem. Der kunne de fortelle at de hadde hatt noen biler inne med dette problemet, så de var kjent med dettr sa de. Den raskeste løsningen der og da var å koble fra 12 volts batteriet og så koble til igjen, så virket det igjen.
 Jeg fikk også da vite at det hadde kommett en oppdatering for bilen tidligere denne uken som skal fikse dette problemet, så jeg fikk booke bilen inn til oppdatering neste uke. Har andre i forumet opplevd dette problemet?
Vet du hvorfor du ikke hadde fått oppdatering via OTA ?

Radial

Sitat fra: Otkristo på lørdag 16. desember 2023, klokken 22:45
Sitat fra: Leffi på lørdag 16. desember 2023, klokken 13:22På fredag når jeg startet bilen så var speedometerdisplayet helt dødt. Varme i rattet og seter virket ikke. Bryterne i infortainment systemet var helt døde og blinklys ++ virket ikke. Heldigvis har jeg kort vei til min Toyota forhandler, så jeg kjørte til dem. Der kunne de fortelle at de hadde hatt noen biler inne med dette problemet, så de var kjent med dettr sa de. Den raskeste løsningen der og da var å koble fra 12 volts batteriet og så koble til igjen, så virket det igjen.

OTA på disse er vel bare for systemer som navigasjon etc, alt annet må inn til Toyota.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Leffi

Sitat fra: Radial på lørdag 16. desember 2023, klokken 23:40
Sitat fra: Otkristo på lørdag 16. desember 2023, klokken 22:45

OTA på disse er vel bare for systemer som navigasjon etc, alt annet må inn til Toyota.
Ja, det ser ut som om det meste av oppdateringer som blir lagd til denn bilen må gjøres av forhandler. Det tar ca 45 min sa forhandleren. Tror nok Toyota henger litt etter andre merker når det gjelder oppdatering ota. Litt dumt dette da det kunne spart tid for både kunder og forhandlere hvis Toyota hadde lagd et skikkeligt system for ota oppdatering. Jeg må ellers si at jeg er veldig fornøyd med bilen frem til nå. Jeg har nå hatt bilen i 13 mnd, og har ikke hatt noen andre problemer enn dette frem til nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA