Hovedmeny

Energy saving

Startet av Eip, fredag 15. desember 2023, klokken 15:28

« forrige - neste »

Eip

Hei

Har fått meg en plaid. Hadde tidliger en 2015 Ludi.
Når det er kaldt ute så synes jeg forbruket i plaiden er ekstremt. 2015 model S brukte jeg å sette i range mode på korte turer slik man slapp å varme opp 700kg med batteri fra -15 til +30grader. Finnes denne funksjonen i ny model s? Ser at sentry mode bruker mye strøm å , tiner frontruta når det snør/frost ved kamera.
VIN: 509XX PD

Mobileum

Oppvarming av kamera i frontvinduet trekker minimalt med strøm. Jeg bruker aldri Sentry, men punktet smelter uansett innstillinger. Én hel natt med snøvær trekker maks 1-2%.

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Eip

Takk for info. Har nye TM3 og TMY samme "meny valg" slik TMS. Kanskje spørre inne på de forumene om rangemode.
VIN: 509XX PD

sjokomelk

Jeg trooooor "Range mode" forsvant på S/X med Raven-modellene i 2019/2020. Men ikke ta det for god fisk.
Den finnes ikke på 3/Y, og da antageligvis ikke på refresh S/X heller.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Klykken

Et tips er å bruke camp mode for å varme kupeen før avreise, så slipper du at den kjører batterivarme i tillegg (med mindre det er 20- eller kaldere ute da). Under kjøring så varmer i alle fall ikke model Y batteripakken slik som vår gamle S gjorde, med mindre man valgte range mode. For at pakken skal varmes i tillegg nå så må man navigere til superlader. Antar 2022+ S/X er tilsvarende som 3/Y.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA