Hovedmeny

Snøkjetting eniro

Startet av Batman, søndag 10. desember 2023, klokken 23:25

« forrige - neste »

Batman

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe snøkjettinger til min Eniro. Jeg har vinterdekk i størrelsen 215-55-r17, og lurer på om noen har prøvd å bruke snøkjettinger med Eniro. Jeg sjekket i manualen, og den anbefaler å bruke autosokker i stedet.

mvh,
Batman

vinterdekk

Sitat fra: Batman på søndag 10. desember 2023, klokken 23:25Hei,

Jeg vurderer å kjøpe snøkjettinger til min Eniro. Jeg har vinterdekk i størrelsen 215-55-r17, og lurer på om noen har prøvd å bruke snøkjettinger med Eniro. Jeg sjekket i manualen, og den anbefaler å bruke autosokker i stedet.

mvh,
Batman

Jeg har KÖNIG K-Summit K34 liggende, bare testet de på og så ble de værende i bagasjerommet inntil jeg byttet bil. Disse kan brukes. Kanskje du er interessert i å kjøpe?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

vinterdekk

Bilen jeg kjøpte K34 til opprinnelig var en hybrid Niro før «facelift»med samme dekkdimensjon, 215 55 r17. https://www.konigchain.com/configurator/

Batman

Sitat fra: vinterdekk på mandag 11. desember 2023, klokken 04:08Bilen jeg kjøpte K34 til opprinnelig var en hybrid Niro før «facelift»med samme dekkdimensjon, 215 55 r17. https://www.konigchain.com/configurator/

Hvor lenge kjørte du under prøven? Gikk det bra? Jeg fant noen nye snøkjettinger på Finn. Jeg er interessert i å kjøpe, men jeg trenger dem ganske snart. Så du bor i Stavanger?

vinterdekk

Sitat fra: Batman på mandag 11. desember 2023, klokken 18:02
Sitat fra: vinterdekk på mandag 11. desember 2023, klokken 04:08Bilen jeg kjøpte K34 til opprinnelig var en hybrid Niro før «facelift»med samme dekkdimensjon, 215 55 r17. https://www.konigchain.com/configurator/

Hvor lenge kjørte du under prøven? Gikk det bra? Jeg fant noen nye snøkjettinger på Finn. Jeg er interessert i å kjøpe, men jeg trenger dem ganske snart. Så du bor i Stavanger?

Sendte deg en direktemelding.

hanche

Sitat fra: Batman på søndag 10. desember 2023, klokken 23:25Hei,

Jeg hadde samme spørsmål om eSoul. Samme dekkdimensjon, samme merknad i brukerhåndboken. Det eneste som kan gå skikkelig galt med kjetting (forutsatt korrekt montering) er vel om den slår borti skjermene, som jeg forstår er en mulighet på noen bilmodeller. Men ikke på disse, tror jeg?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

vinterdekk

Er ikke god plass på baksiden av hjulet på Niro, det har kanskje noe med det å gjøre at bruksanvisningen ikke anbefaler hurtigkjetting. K. k-summit som ett eksempel er laget spesielt for biler med trange hjulbuer.

geear

e-Niro er hevet et par cm høyere enn standard Niro, på grunn av batteripakken som stikker ut under, så den er har god klaring i hjulbuene, men bør definitivt sjekke på innsiden, ja.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA