Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla på National Geographic

Startet av 19quiz76, torsdag 13. desember 2012, klokken 23:43

« forrige - neste »

darthy001

Bringer denne til liv igjen jeg. Er det noen som har hørt noe om Tesla vil starte med å ta imot innbytte-biler av den fossile typen?

Evt at de bruker 3de parter til å gjøre det slik det er nevnt i en av de gamle postene her?

ctr46

Kommer mer info denne uka har jeg fått beskjed om. Tar kontakt med tesla i morgen eller torsdag og purrer.
85D

D.O

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:26
Kommer mer info denne uka har jeg fått beskjed om. Tar kontakt med tesla i morgen eller torsdag og purrer.
spurte i går og da var det inget nytt. Post svar her om du får
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

darthy001

Sitat fra: ctr46 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 21:26
Hvor kom denne info fra? Vil gjerne delta i purring selv:)

Hater privatsalg av bil som nevnt tidligere i tråden selv om innbytte er økonomisk lite smart.

ctr46

Kommer fra personen jeg har hatt kontakt med i forbindelse av bestilling av bil. Kan godt legge ut når jeg vet noe mer.
85D

darthy001

Sitat fra: ctr46 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 00:31
Kommer fra personen jeg har hatt kontakt med i forbindelse av bestilling av bil. Kan godt legge ut når jeg vet noe mer.
Aha, da kan jeg spørre han som har fått meg som "kunde":)

Teslanewbie

Blir spennende å se hva tesla har å komme med . Venter med spenning
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ELTesla

Snakket med Tesla Trondheim (Som jeg føler er gutta med mest informasjon) og de antydet at det ville bli en innbytteordning. Det var derimot ikke sagt noe om dato eller metode.

Teslanewbie

tesla Norge sitter og følger med, skjer vel ikke noe innen noen amerikansk sjef får info om hva som skjer i bruktbilmarkedet Norge
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Kan noen fortelle meg hva som skulle være positivt med en innbytteordning? Kan det tenkes at Tesla kan selge videre bilene våre i andre land der det vil være gunstigere enn her med brukt elbil?

Jeg ser for meg at en innbytteordning fort vil bli som å selge sin nye A6 til Møller, hvem gjør det? Har en kollega, som angret seg og ville byttet til Q5, A6en var noen mnd glm og 100% strøken, innbytte verdien var 113.000 lavere enn ved kjøp, dette var en 2.0 TDI helt ordinær med "riktig utstyr".

Om det blir slike innbyttepriser så tror jeg ikke akkurat det blir enklere å selge en Tesla på finn.no enn i dg...

Pr i dg ligger rimeligste S85 på 550.000 på finn.no ex reg og da ofte med mye mindre utstyr enn den jeg gav 598 for. Ett "Møller" innbytte av en slik bil om de i perioden hadde lansert en ny utgave tipper jeg hadde vært maks 450.000!

Så dem som venter på denne innbytteordningen er altså forberedt på å hoste opp 200.000 for å få AWD og Autopilot, slik jeg ser det så må en da enten ha altfor mye penger eller så har en gjort tidenes bomkjøp om AWD er så viktig...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

darthy001

@bjoris for meg er dette snakk om innbytte av en vanlig bil. Ikke en Tesla. Akkurat som alle "normale" bilforhandlere normalt tilbyr kunder som kjøper ny bil.

Fikk for øvrig dette svaret fra min kundekontakt idag:

SitatTakk for din epost.
Det er ikke usansynlig at vi kommer til å åpne for inbytte. Desverre har vi ikke fått noe informasjon om når dette kommer til å skje. Forhåpentligvis innen ikke alt for lang tid, men sånn som det er nå vil jeg ikke love noe.

Mr.Hansen

Jeg fikk svar på det i går. Ingen innbytte.
Kan jo tenkes at de lansere noe i fremtiden men ikke nå.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

darthy001

En liten oppdatering her. Jeg fikk for ett par uker siden tilordnet en DES for min P85D-bestilling og brukte muligheten direkte til å spørre om innbytte-muligheter. Svaret kom raskt og var mindre positivt enn tidligere svar:

SitatJeg har ikke hørt noen ting om innbytte av andre biler enn Tesla dessverre.
Akkurat nå er vi i en fase hvor vi ikke har kapasitet nok enda til å gjøre noe med andre merker enn Tesla, kanskje en gang i fremtiden..?

Så jeg tolket det som "kommer aldri til å skje før du får din bil". Endte derfor med å selge min Tiguan privat til en bekjent nå i helgen for "innbytte-pris" i stedet. Så da er det tatt hånd om og en bekymring mindre.

Mippen

Innbytte er en ting som er med å komplisere konseptet til tesla. Slik som det er nå med å ekskludere eksterne importører og gjøre alt selv og unngå bruktbilsalg og innbytte blir alt mye enklere for de og det er lettere å tjene penger.
Fremtiden er elektrisk.

NegativeElectrode

Sitat fra: darthy001 på mandag 10. november 2014, klokken 12:24
En liten oppdatering her. Jeg fikk for ett par uker siden tilordnet en DES for min P85D-bestilling og brukte muligheten direkte til å spørre om innbytte-muligheter. Svaret kom raskt og var mindre positivt enn tidligere svar:

SitatJeg har ikke hørt noen ting om innbytte av andre biler enn Tesla dessverre.
Akkurat nå er vi i en fase hvor vi ikke har kapasitet nok enda til å gjøre noe med andre merker enn Tesla, kanskje en gang i fremtiden..?

Så jeg tolket det som "kommer aldri til å skje før du får din bil". Endte derfor med å selge min Tiguan privat til en bekjent nå i helgen for "innbytte-pris" i stedet. Så da er det tatt hånd om og en bekymring mindre.

Hmm, jeg fikk til svar fra min dieselpurkeforhandler når jeg spurte om innbytte av samme type bil i ny, at de kom til å legge seg svært lavt i innbyttepris og anbefalte å selge privat. Altså samme forhandler av samme bilmerke var ikke interessert i innbytte selv om alle servicer var tatt hos dem. En OK innbyttepris (dette var før spørsmål om Tesla kom inn i bildet) ville nok gitt ham er salg på stedet.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA