Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde og ladetid på ulike biler

Startet av tomrh, torsdag 13. desember 2012, klokken 11:46

« forrige - neste »

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Beamer Screamer

Sitat fra: TB på onsdag 08. april 2015, klokken 21:20
Ved kjøp av momentnøkkel, kva er viktig å sjå etter?

To eksempel frå Biltema, er kvaliteten dårlig?

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Momentnokler/Momentnokkel-2000016819/
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Momentnokler/Momentnokkel-20210-Nm-2000016644/

Brukervennlighet. Den første ser ganske knotete ut å bruke da man må titte på den skalaen samtidig som man strammer bolten. På den siste ser det ut til at man kan stille inn ønsket moment for så å få et klikk eller piiip når man når angitt moment. Dette er helt klart å foretrekke.

Kvalitet/holdbarhet kan jeg ikke tenke meg er et issue med så lave belastninger vi snakker om her.

Skiftet nettopp dekk. Utrolig mye lettere de dekkene på iOn'en sammenlignet med andre biler!

For øvrig kan jeg anbefale denne saksejekken fra 'tema:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Saksejekk-mekanisk-2000017059/

Passer fint i jekkefestet på Trilling uten å skade eller ripe opp noe og koster nesten ingenting. Jeg kjøpte den for 1,5 tonn bare for å være på den sikre siden (vi snakker tross alt om Biltemakvalitet).
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Jeg prøvde å måle feilvisning vha en speedometer-app på galaxy tabben basert på GPS. Hvor nøyaktig den er vet jeg ikke. Rundet av til nærmeste halve km/t siden avlesning av displayet på mjauen ikke viser noen desimaler uansett. Kjører med nye standard 175/55R15 bak. Ser at andre har fått tilsvarende tall tidligere, synes misvisningen er overraskende liten.







Speedometer viserReell fart
10096,5
9087
8077,5
5048
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

svingen

oy,den her var skummel,tenkte det var mere feil....får vel kjøre litt seinere fremover...takk får tips om det her tomrh :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Sitat fra: svingen på onsdag 03. juni 2015, klokken 15:52
oy,den her var skummel,tenkte det var mere feil....får vel kjøre litt seinere fremover...takk får tips om det her tomrh :)
:)
Og ikke minst for meg og andre her som kjører med 185 bak i deler av året.  :o  :P
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Feilvisning for nye 185/55R15 bakdekk, målt i kveld på samme måte.






Speedometer viserReell fart
10099,5
9089,5
8079,5
5049
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Det kan virke som om 2013-mod og nyere av trillingene har fått en ny versjon av hovedbatteriet, GS Yuasa LEV50N: http://hightechindustryinjapan.blogspot.com/2012/03/no-458-longer-lasting-lithium-ion.html

Vedlegger databladet i denne tråden slik at ressurser er samlet på ett sted.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Beamer Screamer

Sitat fra: tomrh på fredag 25. september 2015, klokken 07:40
Det kan virke som om 2013-mod og nyere av trillingene har fått en ny versjon av hovedbatteriet, GS Yuasa LEV50N: http://hightechindustryinjapan.blogspot.com/2012/03/no-458-longer-lasting-lithium-ion.html

Vedlegger databladet i denne tråden slik at ressurser er samlet på ett sted.

5500 ladesykler fra min til max (2,75-4,1 volt) før batteriet er redusert til 80% kapasitet står det. Det må jo sies å være rimelig bra. Antar vi 100 km rekkevidde på fullt batteri snakker vi 550.000 km... Så langt tror jeg ingen orker å kjøre i en trilling!

Men lenger ned står det design life 1000 cycles, så ikke godt å vite hva de egentlig mener her.


2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA