Avriming/avdugging mest på førerside

Startet av tgmachine, lørdag 18. november 2023, klokken 16:58

« forrige - neste »

tgmachine

Hei,

Har en 2019 Model 3. Når bilen har mye dugg innvendig og man setter på klimaanlegget så blåser den mye på frontruten. Men jeg legger merke til at førersiden blir mye fortere klar enn passasjersiden sin del av frontruten. Den tar også på den siden, men mye mindre og det tar lang tid. Er dette normalt eller er noen dyser/luftehul ved frontruten tette på den siden?

-tgmachine

Mobileum

Er det din egen varme pust som hjelper til? 😮💨
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

DeepFu

Det kan virke som om dette er et problem som dukker opp i varierende grad på mange litt eldre TM3 nå. Vår har vært veldig fra og til ift varmluft på høyre side siste måned. I tillegg til at den gir full spiker på avdugging uansett utetemperatur. Og det blir stående på til vi slår det over på manuell. Vi har mer eller mindre gitt opp å ha klimaanlegget på auto. Bilen skal inn om et par uker, så får vi se.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

førategangtesla

Har ikke model 3 to varmeelementer, ett til hver side? Mulig ett av disse som begynner å bli dårlige isåfall.

tgmachine

Sitat fra: DeepFu på søndag 19. november 2023, klokken 11:44Det kan virke som om dette er et problem som dukker opp i varierende grad på mange litt eldre TM3 nå. Vår har vært veldig fra og til ift varmluft på høyre side siste måned. I tillegg til at den gir full spiker på avdugging uansett utetemperatur. Og det blir stående på til vi slår det over på manuell. Vi har mer eller mindre gitt opp å ha klimaanlegget på auto. Bilen skal inn om et par uker, så får vi se.

Tyder jo på at varmeelementet/dyser/vifte som går på høyre side kan være et repeterende problem på 2019 modellene. Godt det er noen måneder igjen av garantien på min, så jeg rekker å få det fikset gratis hos Tesla.

-tgmachine

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA