Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeproblemer 12 Volt

Startet av Laban, tirsdag 12. februar 2008, klokken 21:38

« forrige - neste »

Yeyeye

Hei igjen, fikk 10min tilgode her, plukket ut og klyvde åpnemotoren.
Løsningen tror jeg at jeg har. Inne i det drevet er den en sånn fjærpatent alla trekksnora på motorsag og lignende startapparat. Denne tror jeg er strammet for mye da en av forrige eiere har hatt bilen, da den tydeligvis har vært åpnet før. Den lille motoren har en slags motorvernløsning da motoren kun går en vei, og fjæren trekker den tilbake igjen, motorvernet er vel for at vi ikke skal brenne motoren ved heftig bruk av åpneknappen. Se bildet under, den lille firkanten består av en veldig tynn metallplate på begge sider av ett eller annet materiale. Motoren går uendelig ubelastet, men om den belastes mye, så kutter denne "motstanden" strømen. Muligens tempratur eller noe sånt som aktiverer den, for den kutter fortere og fortere om en prøver flere ganger, så får en vente litt for å teste igjen ;)

Nå fungerer bakluka igjen :)

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cra

Sitat fra: Rio på søndag 28. juli 2013, klokken 23:38
Motoren på Think er mindre enn jeg trodde!  ;D  ;D  ;D

Ha ha!!! Alternativt er det bare Yeyeye som har skikkelige arbeidsnævar!  ;D

Bra jobba, Yeyeye! Tør jeg foreslå en aldri så liten oppdatering av elbilwiki?  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Yeyeye

LOL!
Kan nok ikke skryte på meg så store never nei ;)
Er en bitteliten Johnson motor i Thinken min, ikke Siemens som jeg trodde,hehe...
Jeg er foresten grønn på å legge inn i wikien,men savner også å legge inn PSA delenummerne(bærearmlager mm.)  fra bakakseltråden vi hadde.

Arild
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA