Hovedmeny

Skvulpelyd under bil

Startet av eriksh, lørdag 11. november 2023, klokken 02:48

« forrige - neste »

eriksh

Hei! Jeg har nettopp kjøpt en e tron 55 2020 modell og har lagt merke til lyden av væske som skvulper under bil dersom jeg akslererer eller bremser hardt. Den er ganske tydelig. Noen som har erfaring med dette? Er det normalt?

RJK

Sitat fra: eriksh på lørdag 11. november 2023, klokken 02:48Hei! Jeg har nettopp kjøpt en e tron 55 2020 modell og har lagt merke til lyden av væske som skvulper under bil dersom jeg akslererer eller bremser hardt. Den er ganske tydelig. Noen som har erfaring med dette? Er det normalt?
Høres veldig ut som vannlekkasje, antagelig pga en utett pakning. Dette må du få tatt med Audi snarest mulig. Men dette burde selger vite om, så har du ikke fått info om dette fra selger, så tipper jeg du hare en sak der...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Det kan være vanskelig å plassere slike lyder. I beste fall, så ligger det en halvfull dunk med spylervæske i bagasjerommet foran eller bak (sjekk også under gulvet bak). Dersom det er panoramatak på bilen, sjekk om det ligger vann i "takrennene" på siden av glassfeltet (som i så tilfelle er et problem med tett drenering).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

eriksh

Takk for alle svar! Det var, som nevnt over, tett drenering fra soltak som gjor at det lå masse vann i kanalen. Fikset hos møller på garanti!  :+1:

Ingeniøren

Sitat fra: eriksh på lørdag 18. november 2023, klokken 02:06Takk for alle svar! Det var, som nevnt over, tett drenering fra soltak som gjor at det lå masse vann i kanalen. Fikset hos møller på garanti!  :+1:

Blir så glad når folk melder tilbake hvordan det gikk  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

arthur

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. november 2023, klokken 09:36
Sitat fra: eriksh på lørdag 18. november 2023, klokken 02:06Takk for alle svar! Det var, som nevnt over, tett drenering fra soltak som gjor at det lå masse vann i kanalen. Fikset hos møller på garanti!  :+1:

Blir så glad når folk melder tilbake hvordan det gikk  :+1:

:+1:
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA