Trådløs Android Auto og Apple Car-Play

Startet av kjellrt, tirsdag 07. november 2023, klokken 17:58

« forrige - neste »

stianwp

Nøkkelen ligger på hylla si ikke i gangen.
Telefonen logget seg på Android Auto flere timer etter at jeg parkerte, ser at lyset på mottakeren slår seg av.

Hvor mye "reststrøm" kan det være i en slik dongel.

Finnes det noe annen enkel måte å finne ut om det går strøm i USBen?

RJK

Finn noe annet som går på strøm via usb, f.eks. en vifte eller en lampe. Får jo kjøpt interiørlys som kan endres farge på som gir stemningslys i bilen, noen til og med med f.eks. stjernehimmel i taket... ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

o.b.lix

USB slår seg av, men går noen minutter etter du har låst bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

TB

Kan det tenkes enkelte trådløse Android Auto adapter snakker med bilen, og "holder den våken"?

Om dette stemmer, en plugger inn en telefon, eller annet som ikke holder bilen våken  - da slår USB portene seg av som de skal. Enkelte trådløse Android Auto adapter - bilen holdes våken..?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

moonbuggy

Hvorfor trådløs, når kabel er så mye raskere?

Vidar_S

Sitat fra: moonbuggy på fredag 26. januar 2024, klokken 13:13Hvorfor trådløs, når kabel er så mye raskere?

Antakelig fordi det finnes mennesker som ikke ønsker å måtte ta mobiltelefonen ut av veske/lomme når de setter seg inn i bilen (og motsatt).

RJK

Sitat fra: Vidar_S på fredag 26. januar 2024, klokken 15:30
Sitat fra: moonbuggy på fredag 26. januar 2024, klokken 13:13Hvorfor trådløs, når kabel er så mye raskere?

Antakelig fordi det finnes mennesker som ikke ønsker å måtte ta mobiltelefonen ut av veske/lomme når de setter seg inn i bilen (og motsatt).
Har man qi-lading, så er det jo tåpelig å måtte fikle med kabel. Da faller jo halve poenget ut, og ladeplata blir i beste fall en dyr telefonholder, som heller ikke er spesielt god til jobben.

Skal jeg ha tlf-holder, forventer jeg å kunne sette den slik at jeg faktisk kan se skjermen, og faktisk synes jeg det er synd man ikke gjør dette med QI-ladeplata i utgangspunktet.
Bosted Oslo

Suverin

Musikken min går akkurat like fort om jeg kjører det trådløst 😂

Kabel funker, men er jo et styr å ta telefonen ut av lommen hver gang.. Så glemmer man den i bilen når man går..
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

TB

Lading via kabel er raskere en trådløs lading.

Å glemme telefonen i bilen kan en gjøre om den lades trådløst eller med kabel.  :angel:
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Suverin

Sitat fra: TB på fredag 26. januar 2024, klokken 18:35Lading via kabel er raskere en trådløs lading.

Å glemme telefonen i bilen kan en gjøre om den lades trådløst eller med kabel.  :angel:

Men har veldig sjelden behov for å lade telefon i bilen, det er kun på tur over mange timer. Regner med det er likt for mange, og man derfor like trådløs aa, så slipper å ta tlf ut av lomme/veske.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

RJK

Sitat fra: suverin på fredag 26. januar 2024, klokken 19:03
Sitat fra: TB på fredag 26. januar 2024, klokken 18:35Lading via kabel er raskere en trådløs lading.

Men har veldig sjelden behov for å lade telefon i bilen, det er kun på tur over mange timer. Regner med det er likt for mange, og man derfor like trådløs aa, så slipper å ta tlf ut av lomme/veske.
For min del er det ikke det å plugge kabelen inn i telefonen som er så mye bryderi.

Men når jeg nå har en bil med trådløs lader, og jeg vet hvor enkelt det kan være å få sendt lyd og bilde trådløst med casting, så irriterer det med temmelig mye at AA ikke vil fungere uten kabelen i.
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA