Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Forenklet" test av batterier og motor

Startet av Øyvind.h, tirsdag 11. desember 2012, klokken 20:59

« forrige - neste »

orjan

Da var min reservasjon i boks, fikk #4251 :D
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

tjobben

Sitat fra: Gusse på lørdag 08. juni 2013, klokken 20:17
Kjenner det er litt rart å gå ifra en gammel brukt Mondeo kjøpt for 40K som har gått nesten 300.000km, det å aldri skal kjøpe en ny bil, til å kjøpe en ny bil som vil komme seg på 630K med vinterdekk....EN EL.BIL :o ::) :)
Helt merkelig oppførsel:)

Hehe, jepp, kjenner igjen følelsen.
Men jeg har regnet mye på totalkostnader og overbevist meg selv. Dradd mye i tallene, så det gikk greit.
I tillegg blitt frelst etter prøvekjøringer. Bare å bla opp og la det stå til :o
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Havebigfun

Sitat fra: orjan på tirsdag 11. juni 2013, klokken 13:21
Da var min reservasjon i boks, fikk #4251 :D
Gratulerer!
Det er fint om en av dere "sistankomne " forteller oss fakturanummeret når dere har finalisert- slik har vi kontroll med hvor mange norske det har blitt ;).

Larvik

Sitat fra: laumb på onsdag 22. mai 2013, klokken 22:51
Hvis du betaler ekstra for 21", så mister du 19" - ja.
Hvis du kjøper 19", så får du de med sommerdekk.

Skal du da ha vinterhjul så må dette kjøpes utenom, både felg og dekk.
Mente jeg har lest at 19" ble levert med helårsdekk, sikker på at det kun er sommerdekk?
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

laumb

I Norge er det ingenting som heter helårsdekk.
Dårlig kjøreegenskaper både sommer og vinter.

Nei, her bruker vi nordiske vinterdekk på vinteren og sommerdekk på sommeren.

"Mud'n'snow" dekk er for de som får topps 1-2cm snø som blir liggende fram til det er ferdig å snø.

kimlillebo


Sitat fra: laumb på tirsdag 11. juni 2013, klokken 18:34
I Norge er det ingenting som heter helårsdekk.
Dårlig kjøreegenskaper både sommer og vinter.

Nei, her bruker vi nordiske vinterdekk på vinteren og sommerdekk på sommeren.

"Mud'n'snow" dekk er for de som får topps 1-2cm snø som blir liggende fram til det er ferdig å snø.
Jeg har også lest helårsdekk.
Det er i vertfall det som står på tesla sine hjemmesider. Hvor har du hørt at det er sommerdekk Alexander?

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

laumb

Tror ikke dere skjønte poenget mitt.

Å bruke helårsdekk i Norge er like dumt som å sykle med langrennsski på beina. Spesielt på vinteren.

Det er ikke uten grunn at det lages egne vinterdekk for Norden. Når selv ikke kontinentale vinterdekk er bra nok for oss - ja, da er hybriden mellom sommer og vinter noe å satse på! ;)

Havebigfun

Profilen har ikke mye tilfelles med nordiske lamelle-vinterdekk- ser egentlig ut som sommerdekk- det går vel helst bra å bruke de om sommeren.
Egne vinterdekk må vi ha uansett.

ebbrey

Skulle egentlig ønske vi fikk dekk som ikke var beregnet for "all-season", men håper de er gode nok som rene sommerdekk.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

valvolainen

Kontinentale 'vinterdekk' er egentlig beregnet på våt vei og kun dette.
Nesten ubrukelig på snø, og helt ubrukelig på is.

Våre nordiske vinterdekk er mye dårligere på våt vei, men myyyye bedre på snø og is.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cirion

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 11. juni 2013, klokken 13:55
Det er fint om en av dere "sistankomne " forteller oss fakturanummeret når dere har finalisert- slik har vi kontroll med hvor mange norske det har blitt ;).
Hva sier fakturanummer? Jeg har 6700000071. Hvorfor starte på 67 med så mange nuller?!? Eller har det blitt solgt litt fler reservasjoner enn jeg kan telle ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

OleJA

Sitat fra: Cirion på fredag 14. juni 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 11. juni 2013, klokken 13:55
Det er fint om en av dere "sistankomne " forteller oss fakturanummeret når dere har finalisert- slik har vi kontroll med hvor mange norske det har blitt ;).
Hva sier fakturanummer? Jeg har 6700000071. Hvorfor starte på 67 med så mange nuller?!? Eller har det blitt solgt litt fler reservasjoner enn jeg kan telle ;)

67 er landskode = Norge, (forskjellig for alle EU land). De øvrige ser ut til å være sekvensnummer for Finalize innen Norge, så de har tydeligvis holdt av god plass til alle Teslaene som kommer ;D

Det har ihvertfall blitt rapportert norske Finalize sekvensnr > 1200 for et par uker siden. Vil anta de er noe høyere nå. Derfor er det kjekt om nyankomne rapportere sitt nummer.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

D.O

#283
Hva slags faktura nr er det dere snakker om? Kan ikke se å ha noe annet en sekvensnr og reservasjonsnr. Betalte med visa, er det derfor dere har fakturanr ??? Har finalize og fått beskjed om at ordren er ankommet fabrikken, med antatt levering nov/dec
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Rasmus.B

Har du ikke en liten link til invoice på siden din?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA