Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Forenklet" test av batterier og motor

Startet av Øyvind.h, tirsdag 11. desember 2012, klokken 20:59

« forrige - neste »

Cirion

Her i landet så straffes hk hardt, spesielt når man har litt hester fra før.
70k (88,3k) inkluderer riktignok ingen avgifter eller motor, men oppgradert inverter, spoiler, aktiv luftfjering, oppgradert skinninteriør og karbonfiber dekor.

Jeg kommer til 88300,- for diffen på S og PS...

Polo 140hk 269400
Polo 180hk 351100

40 hk for 91700,-

Værre blir det jo mer hk det blir i bilen...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

valvolainen

Uansett, det er fortsatt 70k som skal betales, og 364hk/400nm er ingen slapping eller. Tipper jeg skal klare aksellerasjonsfeltene og motbakkene likevel.

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Jeg reserverte 15 januar og fikk 2632. Iflg dette regnearket er man nå oppe i ca 3558. Det betyr en fart på 926 på 3,5 mnd. Dette tilsvarer en fart på nybestillinger på 3174 biler pr år. Det var ikke særlig til fart.

https://docs.google.com/a/wwdevries.net/spreadsheet/ccc?key=0AkhbjTlSwONrdEdXaWJNXzZqV1ZzVmhhNi1MdnoxeHc#gid=0
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

stor66

To ting i forhold til reservasjonstakt:

Det er ikke alle som registrerer seg på det regnearket. Det kan være flere reservasjoner.

Reservasjonsnumrene er for EU-reservasjoner. Jeg kan tenke meg at US-reservasjonene er minst like mange, om ikke fler.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Paul

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 14:44
Jeg reserverte 15 januar og fikk 2632...

husker at jeg har reservert  den 17 Januar, og fikk nummer 2577 :) kansjke jeg var litt raskere med betaling av reservasjonsgebyr? :)
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Nuvolari

#231
Sitat fra: stor66 på torsdag 02. mai 2013, klokken 15:03
To ting i forhold til reservasjonstakt:

Det er ikke alle som registrerer seg på det regnearket. Det kan være flere reservasjoner.

Reservasjonsnumrene er for EU-reservasjoner. Jeg kan tenke meg at US-reservasjonene er minst like mange, om ikke fler.

Når du ser på avstanden mellom tallene nedover ser du at statistisk er liten grunn til å tro at tallet er mer en 30 feil. I snitt ser man at hver 30. reservasjonsholder registrerer seg i regnearket. Det skulle være rart om en slik stabil trend skulle stoppe akkurat etter 3558.

Dette er for EU reservasjoner ja. US kommer i tillegg.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: Paul på torsdag 02. mai 2013, klokken 16:05
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 14:44
Jeg reserverte 15 januar og fikk 2632...

husker at jeg har reservert  den 17 Januar, og fikk nummer 2577 :) kansjke jeg var litt raskere med betaling av reservasjonsgebyr? :)

Tesla brukte 8 dager på å registrere betalingen min så det forklarer denne forskjellen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

DonPedro

Nuvolari: Reservasjonstakten i Europa har vært veldig stabil rundt 11 pr. dag, og indikerer rundt 4000 biler i året. Dette må vel sees i lys av at det fortsatt er lite trøkk på markedsføringen i Europa, og tilnærmet ingen biler på veiene.

Man vet ikke hva reservasjonsraten i USA er, men ifg. TMC-forumet er Teslas tilnæring at hvert showroom skal selge to biler pr. åpningsdag. Det er et 20-talls butikker i Nord-Amerika og de har typisk åpent 7 dager i uka. Forventningen er dermed noe sånt som 20 x 2 x 350 = 14.000 biler i året der.  Nå kommer det nokså mange butikker i Europa også, og Asia er neste.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

stor66

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 16:16
Når du ser på avstanden mellom tallene nedover ser du at statistisk er liten grunn til å tro at tallet er mer en 30 feil. I snitt ser man at hver 30. reservasjonsholder registrerer seg i regnearket. Det skulle være rart om en slik stabil trend skulle stoppe akkurat etter 3558.

Dette er for EU reservasjoner ja. US kommer i tillegg.

Da har jeg vansker med å skjønne hva poenget ditt var. 14.000 årlige nybilbestillinger i USA/Canada, foreløpig rundt 3-4.000 i EU/EØS. Dette er altså ikke "noe særlig til fart?" Endatil før det er levert en eneste EU-modell?

Troll.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Nuvolari

Sitat fra: stor66 på torsdag 02. mai 2013, klokken 18:36
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 16:16
Når du ser på avstanden mellom tallene nedover ser du at statistisk er liten grunn til å tro at tallet er mer en 30 feil. I snitt ser man at hver 30. reservasjonsholder registrerer seg i regnearket. Det skulle være rart om en slik stabil trend skulle stoppe akkurat etter 3558.

Dette er for EU reservasjoner ja. US kommer i tillegg.

Da har jeg vansker med å skjønne hva poenget ditt var. 14.000 årlige nybilbestillinger i USA/Canada, foreløpig rundt 3-4.000 i EU/EØS. Dette er altså ikke "noe særlig til fart?" Endatil før det er levert en eneste EU-modell?

Troll.

Farten i eu har tidligere vært 4000 pr år. Nå er den redusert til 3000. Det er en markant nedgang i eu.

Fint om vi kan ha alminnelig folkeskikk her og ikke kalle folk for troll.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 18:48
Fint om vi kan ha alminnelig folkeskikk her og ikke kalle folk for troll.

+1.


Forøvrig, 3000 reservasjoner årlig når fanbasen har reservert og ingen markedsføring eller ingen kundebiler med EU-spec kjører her - så er jeg imponert!

Nuvolari

Sitat fra: laumb på torsdag 02. mai 2013, klokken 18:55
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 18:48
Fint om vi kan ha alminnelig folkeskikk her og ikke kalle folk for troll.

+1.


Forøvrig, 3000 reservasjoner årlig når fanbasen har reservert og ingen markedsføring eller ingen kundebiler med EU-spec kjører her - så er jeg imponert!

Enig, men jeg ble overrasket over at farten hadde falt såpass.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Kan ha noe med rushet før nyttår og rabatten kombinert med at jungeltelegrafen gikk fortere i det omfanget folk stormet til bestillingsskranken - og dro med seg noen etterslepere som måtte lese og finregne ut over årets første måneder.

Selvfølgelig bare ville spekulasjoner, men jeg ser dem gjør det når de løser drapssaker på TV. :D

Kallagtunet

Med tanke på den drastiske reduksjonen i ventetid på biler i USA og at en nå begynner å produsere lånebiler til service og flere demo biler at reservasjonstakten for tiden ikke er like stor som produksjonstakten (og den er vel på 400 biler i uken) dvs under 1600 reservasjoner som blir finalized i mnd world wide.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA