Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nydelige bilder av Model S

Startet av Hamiso, tirsdag 11. desember 2012, klokken 07:58

« forrige - neste »

Olemann


Du trenger ikke gjøre noe med eierskifte i Tyskland (bortsett fra kontrakt med selger, som må gi med deg eksportpapirer)

Tviler på at banken betaler deg pengene før de vet du besitter bilen eller at de har en garanterende 3. part.

20.000-30.000 .- spart er nok det du kan regne med på denne type biler, av og til er de vesentlig billigere, men det er tilfeldig, og heller ikke de store merkeforhandlere i f.eks. Hamburg.  Noen ble nylig solgt svært billlig i midt-Frankrike, antar disse snart er på FINN, men ser ikke bort fra at selger ikke deler gevinsten med kjøper men putter alt i egen lomme, og legger seg på 149.000.-  (kanskje 139k for å få det unna)

Hamiso

Vel, har kome i mål for min del. Det blei nå Acar. 149.000,- for bil kjørt 1400 km. inkl. vinterdekk og registrering. Sikkert noko billegare å importera sjølv. Men ville ikkje hatt tid og ville hatt for liten erfaring til å kjenna meg trygg på det. Så samanlikna med andre bilar på finn.no, syntes eg dette blei bra. Så langt god erfaring m Acar. Innehavaren kom og henta meg alle gonger på Oslo S og køyrde meg til forretningen. Var tilgjengeleg både dag og kveld. Kom meg heim i går kveld frå Oslo til Eidsvoll utan å lada på vegen (men hadde ikkje mykje igjen på batteriet).

Det einaste eg manglar, er instruksjonsbok. Og nå lurer eg på kor på nettet eg finn det.
Prøvde elles å forvarma bilen i dag tidleg m varmeanlegget og ladekabelen plugga i. Men d virka ikkje som om det kom noko varme. Går det ikkje an å gjera det slik?
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

Focus

Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

tkornstad

Sitat fra: Hamiso på fredag 14. desember 2012, klokken 10:34
Prøvde elles å forvarma bilen i dag tidleg m varmeanlegget og ladekabelen plugga i. Men d virka ikkje som om det kom noko varme. Går det ikkje an å gjera det slik?

På miev må driftsbatteriet være innkoblet før varmen fungerer. Dette tilsier at bilen må stå med "motor" på ( ready lyser ). Tror ikke dette går med ladekabel tilkoblet. Viften går vel på 12v batteriet, og vil derfor fungere.
i-miev

Averøy i Møre og Romsdal

Mr.Zero

På en Zero får du ikke startet opp med ladekabelen i. Det betyr at du ikke får forvarmet på annen måte enn å starte opp - uten ladekabelen i. Da går det jo fort en batteristrek eller to. Kjøp deg en enkel Defa-vifte og et tidsur. Det funker for mange av oss trilling-eiere!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA