Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Low battery gitt - jomfruturen

Startet av bruisepristine, mandag 10. desember 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

foxy

#15
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 15:29
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 25. november 2012, klokken 15:17
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 11:43
Ta en kikk på finn så skjønner du at prisforskjellen mellom i-Miev og Ion/Zero, den får du tilbake den dagen du selger bilen brukt. Legg merke til antallet i-Miev vs Ion/Zero + det faktum at i-Miev vil alltid forbli en Mitsubishi mhp service & reparasjoner mens de franske fetterne vil være stebana som PSA en vakker dag ikke gidder å bry seg så mye om...

Dette er en typisk uttalelse fra en som har kjøpt seg en imiev for kr. 80.000,- mere enn hva de franske nå selges for... Hva fremtiden bringer, vet ingen - men jeg finnes ikke bekymret i det hele tatt! BOS er vel ikke akkurat den minste aktøren i bilbransjen, ei heller Citroën. I mitt tilfelle valgte jeg fransk fremfor å betale titalls tusen mere for å få en diger fjernkontroll samt et par gir ekstra. Kvaliteten er lik, garantien er lik - og hva 2.håndsverdien blir bryr jeg meg lite om. Kutter regjeringen kollektivfordelen mm, ramler elbilmarkedet i kjelleren. Så jeg nyter hver dag i min Citroën!  ;D

Hårsår? Vi fikk heldigvis med oss den første runden med priskutt på i-Miev, så så ille var det ikke. Liker selv best Zero-eksteriøret, men valgte i-Miev likevel. Jeg står fortsatt for det jeg skrev. Originalen er best på sikt.

0 problem med zero eller ion - man får jo alltid service hos mitsubishi. bilene er jo like rent teknisk....

PS: De som er opptatt av pris, så får man nå litt over 1 år gamle Zero til ca 90k hvis man gidder å importere selv..  (ved bruk av autolink feks. sikkert ikke særlig mer enn 100k heller) - uten tvil det beste elbil kjøpet man kan gjøre fortiden!
I-miev 2011
Asker

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 15:29
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 25. november 2012, klokken 15:17
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 11:43
Ta en kikk på finn så skjønner du at prisforskjellen mellom i-Miev og Ion/Zero, den får du tilbake den dagen du selger bilen brukt. Legg merke til antallet i-Miev vs Ion/Zero + det faktum at i-Miev vil alltid forbli en Mitsubishi mhp service & reparasjoner mens de franske fetterne vil være stebana som PSA en vakker dag ikke gidder å bry seg så mye om...



Dette er en typisk uttalelse fra en som har kjøpt seg en imiev for kr. 80.000,- mere enn hva de franske nå selges for... Hva fremtiden bringer, vet ingen - men jeg finnes ikke bekymret i det hele tatt! BOS er vel ikke akkurat den minste aktøren i bilbransjen, ei heller Citroën. I mitt tilfelle valgte jeg fransk fremfor å betale titalls tusen mere for å få en diger fjernkontroll samt et par gir ekstra. Kvaliteten er lik, garantien er lik - og hva 2.håndsverdien blir bryr jeg meg lite om. Kutter regjeringen kollektivfordelen mm, ramler elbilmarkedet i kjelleren. Så jeg nyter hver dag i min Citroën!  ;D

Hårsår? Vi fikk heldigvis med oss den første runden med priskutt på i-Miev, så så ille var det ikke. Liker selv best Zero-eksteriøret, men valgte i-Miev likevel. Jeg står fortsatt for det jeg skrev. Originalen er best på sikt.

Får si som Siv Jensen; Kjære deg, Stjerneglis - jeg er da på ingen måte hårsår :o

Jeg digger min "franske" batteribil og har av den grunn ikke brukt gass-fossilen på flere måneder. Men jeg opplevde i min kjøpsprosess selgere hos MF som var rimelig negative til disse franske tvillingene - og som frarådet meg å kjøpe en av dem da "hverken BOS eller Citroen hadde peiling på disse".. JAja, tenkte jeg. Og kjøpte meg en fransk en.. Det er meget mulig at Mitsubishi-guttene har høyere kompetanse på bilen, men det er faktisk en bil med svært lite feil og mangler så det bekymrer meg heller ikke.
Hva verdien er på bilen når tiden er inne for salg, ja det vites ikke. Men det å kjøpe batteribil innebærer en større usikkerhet og risiko for å gå på et større økonomisk tap enn en fossilbil - men dette er igjen også avhengig av hva regjeringen finner på. Nå leste jeg at Ruter syter og klager både på batteribiler og drosjer, så det er bare å håpe på at regjeringen kniper igjen så lenge som mulig slik at vi opprettholder godene lengst mulig. Enn så lenge får vi elbileiere kose oss - både med mildværet og godene - så får det økonomiske tapet ved salg bli det det blir - det være seg imiev, c-cero eller ion.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 25. november 2012, klokken 22:40
Jeg digger min "franske" batteribil og har av den grunn ikke brukt gass-fossilen på flere måneder. Men jeg opplevde i min kjøpsprosess selgere hos MF som var rimelig negative til disse franske tvillingene - og som frarådet meg å kjøpe en av dem da "hverken BOS eller Citroen hadde peiling på disse".. JAja, tenkte jeg. Og kjøpte meg en fransk en.. Det er meget mulig at Mitsubishi-guttene har høyere kompetanse på bilen, men det er faktisk en bil med svært lite feil og mangler så det bekymrer meg heller ikke.
Hva verdien er på bilen når tiden er inne for salg, ja det vites ikke. Men det å kjøpe batteribil innebærer en større usikkerhet og risiko for å gå på et større økonomisk tap enn en fossilbil - men dette er igjen også avhengig av hva regjeringen finner på. Nå leste jeg at Ruter syter og klager både på batteribiler og drosjer, så det er bare å håpe på at regjeringen kniper igjen så lenge som mulig slik at vi opprettholder godene lengst mulig. Enn så lenge får vi elbileiere kose oss - både med mildværet og godene - så får det økonomiske tapet ved salg bli det det blir - det være seg imiev, c-cero eller ion.. :)

Det er hyggelig at du trives bra med din Zero, det er slik det skal være, og jeg håper at du får god oppfølging hos din Citroen-fohandler fremover også. Faktisk har jeg inntrykk av at MF forhandlere holder variende kvalitet, noe din opplevelse bekrefter. Noen er ekstremt flinke, mens andre holder en betydelig lavere standard hva angående kunnskap og seriøsitet. Det er derfor vi må si i fra og fremme de verkstedene og forhandlerne vi er fornøyde med, og ikke rope bare når vi er misfornøyde. Når det gjelder bilselgere, så har mitt motto alltid vært å fortelle dem hva jeg vil ha, og ikke spørre dem hva de kan tilby meg da min erfaring er at svarene deres enten irriterer meg grenseløst eller avslører at de ikke eier kunnskap om produktet de selger... Jeg vet som regel hva jeg vil ha før jeg planlegger turen innom bilbutikken ;D
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

bruisepristine

Da ble det Motor Forum på Lillestrøm da dere. Noen som har erfaring med de?
Bilen er ventet klar for levering 21. des. Gleder meg! :)

Jeg skal pendle jessheim-oslo ganske nøyaktig 4 mil hver vei, tror dere det rekker på en lading eller er det mer realistisk at jeg må belage meg på å måtte lade begge veier?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

foxy

kommer helt an på hvordan du kjører og bruken av varme. jeg klarte sist vinter lett å tømme batteriet på 60km mens med eber og forsiktig kjøring nå klarer jeg lett 110km.
I-miev 2011
Asker

bruisepristine

ok. hvis jeg mot formodning ikke skulle få plass på elbilparkering i oslo en dag, så er det vel ikke værre enn å stoppe for hurtiglading på vei ut av oslo.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Mr.Zero

Gratis hurtiglader på Alnabru samt betalingslader på Statoil Økern. Jeg kom nøyaktig 9 mil ved forrige "snø/kuldeperiode" i månedsskiftet okt/nov. Fart 60-80 og varme og vifte på trinn 2. Egg under gasspedalen... Blir spennende fra fredag når kulda setter inn for fullt.  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA