Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Low battery gitt - jomfruturen

Startet av bruisepristine, mandag 10. desember 2012, klokken 21:25

« forrige - neste »

bruisepristine

Hei

Jeg har nå bestemt meg for å gå inn i rekken som elbileier :D

Valget har falt på en ny i-Miev men her spriker prisen mye fra forhandler til forhandler. Har forøvrig bare sjekket med to så langt.. Noen som kan dele erfaringer?

Jeg bor på Jessheim så nærmeste forhandler blir Motor Forum Eidsvoll/Dal (noen som har erfaring med disse?), de skal ha 215.000 inkl vinterdekk til 12.500. Dette var et lite konkurransedyktig tilbud synes jeg, selv uten vinterdekk. Hva slags marginer har de å skilte med noen som vet?

Videre vurderer jeg Sandvika Bil AS, her har de kampanje på i-Miev (ny) til 189.000 pluss 8.900 for vinterdekk. Har noen her erfaring med Sandvika Bil AS?

Hva slags erfaringer har dere med forhandlere i forhold til utstyr på trillingbilene? På Motor Forum Eidsvoll/Dal sier de at alle bilene kommer med samme utstyr. Valg av utvendig farge/sort stoffinteriør.
Kan man virkelig ikke bygge sin egen i-Miev?

Kommer bilene med eller uten navigasjon? Hva slags navi kommer de nye i-Mievene med?
Støtte for blutooth? Sistnevnte er viktig.
På de videoene jeg har sett på youtube er de nyeste i-Mievene installert med MMCS (Mitsubishi Multi Communication System) med ryggekamera (forøvrig totalt unødvendig), inngår dette i norsk utstyrspakke? Har også sett i-Miev med skinninteriør på seter/ratt/dash, hva er grunnen til at man ikke kan velge dette i Norge?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

erik e

Det er vel ikke mye valg du har med utsyr i i-Miev. Men farge er det flere av.  :) Ta en tur innom Motor Forum Oslo,prøv bilen og velg farge. Det er jo noe "stæs" og få montert. ;) Lykke til. God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bruisepristine

Sandvika Bil AS har nå gitt meg tilbud på ny i-Miev Hvit med sort interiør, ferdig levert/registrert med vinterdekk til 195.000!

Hvordan kan Motor Forum legge seg 20.000 over dette som beste tilbud?

Igjen, er det noen som har erfaring med Sandvika Bil AS?

Ulemper ved å ikke kjøpe fra Motor Forum forhandler?

Kito76

Vi ga kr 215.000,- for vår i august med farge rød/hvit.

Stjerneglis

Sandvika Bil er ikke Mitsubishi merkeforhandler. De importerer bilene selv?
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

bruisepristine

Har sendt mail til Sandvika Bil As hvor jeg etterspør en del info hva gjelder blant annet det.

Har nå fått tilbud fra Motor Forum Lillestrøm på 210.000 inkl alt.. Mangler fortsatt 5.000 ned i pris for å komme innenfor tilkjent lånesum fra bank..

Sitat fra: Kito76 på lørdag 24. november 2012, klokken 16:58
Vi ga kr 215.000,- for vår i august med farge rød/hvit.

Hva slags utsyr er det på denne? Farge interiør og er det bluetooth på CD/Radio? navi?

Phuc

Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

Kito76

2012 har forvarming som ingen andre trillinger har. Kjempe kjekt om vinteren. Har ikke navigasjon ,men det kan skaffes en ekstern for under kr 500,-. Usb tilkobling til f.eks iphone.

bruisepristine

Ok. Utrolig merkelig at CD/radio leveres uten bluetooth..

Navi vil jeg ikke ha da jeg foretrekker Waze på mobilen! :)

Er det mulig å bytte ut anlegget selv mon tro til et anlegg med bluetooth?

Mr.Zero

Jeg fikk tilbud på 207' inkl v.hjul. Mitsubishi på Ski. Ca. 20' mere enn for en Zero eller ion. Franskmennene har blåtannradio og noen navi, men enklere 'girkasse'. Og uten forvarmerfunksjon. Jeg putta en defavifte i min zero til en tusing. Funker!

Sandvika bil er en gråimportør som har holdt på i noen år. Bruktimporterer også endel. Ingen erfaring med de.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stjerneglis

Ta en kikk på finn så skjønner du at prisforskjellen mellom i-Miev og Ion/Zero, den får du tilbake den dagen du selger bilen brukt. Legg merke til antallet i-Miev vs Ion/Zero + det faktum at i-Miev vil alltid forbli en Mitsubishi mhp service & reparasjoner mens de franske fetterne vil være stebana som PSA en vakker dag ikke gidder å bry seg så mye om...

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 11:43
Ta en kikk på finn så skjønner du at prisforskjellen mellom i-Miev og Ion/Zero, den får du tilbake den dagen du selger bilen brukt. Legg merke til antallet i-Miev vs Ion/Zero + det faktum at i-Miev vil alltid forbli en Mitsubishi mhp service & reparasjoner mens de franske fetterne vil være stebana som PSA en vakker dag ikke gidder å bry seg så mye om...

Dette er en typisk uttalelse fra en som har kjøpt seg en imiev for kr. 80.000,- mere enn hva de franske nå selges for... Hva fremtiden bringer, vet ingen - men jeg finnes ikke bekymret i det hele tatt! BOS er vel ikke akkurat den minste aktøren i bilbransjen, ei heller Citroën. I mitt tilfelle valgte jeg fransk fremfor å betale titalls tusen mere for å få en diger fjernkontroll samt et par gir ekstra. Kvaliteten er lik, garantien er lik - og hva 2.håndsverdien blir bryr jeg meg lite om. Kutter regjeringen kollektivfordelen mm, ramler elbilmarkedet i kjelleren. Så jeg nyter hver dag i min Citroën!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 25. november 2012, klokken 15:17
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 25. november 2012, klokken 11:43

Dette er en typisk uttalelse fra en som har kjøpt seg en imiev for kr. 80.000,- mere enn hva de franske nå selges for... Hva fremtiden bringer, vet ingen - men jeg finnes ikke bekymret i det hele tatt! BOS er vel ikke akkurat den minste aktøren i bilbransjen, ei heller Citroën. I mitt tilfelle valgte jeg fransk fremfor å betale titalls tusen mere for å få en diger fjernkontroll samt et par gir ekstra. Kvaliteten er lik, garantien er lik - og hva 2.håndsverdien blir bryr jeg meg lite om. Kutter regjeringen kollektivfordelen mm, ramler elbilmarkedet i kjelleren. Så jeg nyter hver dag i min Citroën!  ;D

Hårsår? Vi fikk heldigvis med oss den første runden med priskutt på i-Miev, så så ille var det ikke. Liker selv best Zero-eksteriøret, men valgte i-Miev likevel. Jeg står fortsatt for det jeg skrev. Originalen er best på sikt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA