Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytt gratis, ubegrenset Supercharging til en ny Tesla

Startet av zanzibar, lørdag 28. oktober 2023, klokken 10:25

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: geear på mandag 06. november 2023, klokken 19:53Forstod det som at du ikke trenger levere bil i innbytte, men at du må eie en Tesla med gratis lading.

Det stemmer. Gratis lading i bilens levetid, ikke bare for første eier. Dvs. Model S eller X bestilt senest 31.12.2016 eller der omkring.

Jeg henter ny Y med overført gratis lading på fredag, leverte X75D fra 2017 gått nesten 180.000km og med diverse feil i bytte. Fikk en god innbyttepris, om jeg skulle solgt den privat måtte jeg reparert en del på den først og prisen jeg hadde fått for den da minus kostnaden for reparasjoner hadde antageligvis vært lavere enn det jeg fikk i innbytte.

Jeg tror Tesla eksporterer de eldre innbyttebilene til andre land i Europa, der det er dårlig med brukte, eldre Teslaer å få tak i.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

possessed

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. november 2023, klokken 20:40
Sitat fra: geear på mandag 06. november 2023, klokken 19:53Forstod det som at du ikke trenger levere bil i innbytte, men at du må eie en Tesla med gratis lading.

Det stemmer. Gratis lading i bilens levetid, ikke bare for første eier. Dvs. Model S eller X bestilt senest 31.12.2016 eller der omkring.

Jeg henter ny Y med overført gratis lading på fredag, leverte X75D fra 2017 gått nesten 180.000km og med diverse feil i bytte. Fikk en god innbyttepris, om jeg skulle solgt den privat måtte jeg reparert en del på den først og prisen jeg hadde fått for den da minus kostnaden for reparasjoner hadde antageligvis vært lavere enn det jeg fikk i innbytte.

Jeg tror Tesla eksporterer de eldre innbyttebilene til andre land i Europa, der det er dårlig med brukte, eldre Teslaer å få tak i.

Vil gratis lading da følge din nye Y ved salg til neste eier, eller gjelder det kun i ditt eierskap?
Model S 75D

Polestar

Sitat fra: possessed på tirsdag 07. november 2023, klokken 15:29Vil gratis lading da følge din nye Y ved salg til neste eier, eller gjelder det kun i ditt eierskap?
Kun ditt eierskap.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

automat

Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. november 2023, klokken 20:40Det stemmer. Gratis lading i bilens levetid, ikke bare for første eier. Dvs. Model S eller X bestilt senest 31.12.2016 eller der omkring.

Jeg fikk epost om dette tilbudet, og har gratis lading kun for første eier. (Nov -17 model X)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

jkirkebo

Sitat fra: automat på tirsdag 07. november 2023, klokken 20:25
Sitat fra: jkirkebo på mandag 06. november 2023, klokken 20:40Det stemmer. Gratis lading i bilens levetid, ikke bare for første eier. Dvs. Model S eller X bestilt senest 31.12.2016 eller der omkring.

Jeg fikk epost om dette tilbudet, og har gratis lading kun for første eier. (Nov -17 model X)

Det kan jo være at det også gjelder disse, men jeg har hørt om folk uten gratis lading som også har fått eposten. Så jeg ville i så fll sjekket med Tesla først.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Lynet

Jeg kontaktet en selger hos Tesla og hun bekreftet at jeg fikk dette tilbudet. Jeg har fri lading på min 2019 X så lenge jeg har den.
Hun fortalte at det var 3 typer fri lading, usikker på hva den 3. er.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rosstopher

Sitat fra: Lynet på fredag 10. november 2023, klokken 16:07Jeg kontaktet en selger hos Tesla og hun bekreftet at jeg fikk dette tilbudet. Jeg har fri lading på min 2019 X så lenge jeg har den.
Hun fortalte at det var 3 typer fri lading, usikker på hva den 3. er.

Tidsbegrenset sikkert?

Altså
- I bilens levetid
- I ditt eie
- I X måneder
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Doomed_SpaceMarine

Sitat fra: Vaduz på søndag 29. oktober 2023, klokken 19:12Personlig ville jeg aldri ladet bilen på hurtigladere for å spare noen kroner vs bekvemmeligheten med hjemmelade som er det beste med elbiler. Ville heller aldri kjøpt en brukt bil med gratis superlading og vil tro hele vinningen går tapt i den økte slitasjen på batteriet.

Batterier mister ikke mye kapasitet. Det som har drept flere Tesla-batterier, er kondens fra klimaanlegget, veisalt og lekasje av kjølevæske. Dette fører igjen til korrosjon på ledningsnett, kretskort og loddepunkt. Ofte er det ingenting galt med cellene når et Tesla-batteri må byttes. Myten om at batterier mister mye kapasitet, stammer delvis fra en software-oppdatering som reduserte kapasiteten i 85KWh-batteriene, og delvis fra det faktum at man mister 15% kapasitet fra 21" Turbine-felger.

Vaduz

Ja jeg har siden lært at hurtiglading ikke er noe krise, du har helt rett.

Apache

Jeg har en TMS 75d 2018 mod. med gratis lading så lenge jeg eier bilen.
Har ikke fått et slikt tilbud.
Mener å huske å ha fått et slikt tilbud da Model 3 kom men det er en "en stund siden" det.

Mobileum

Se her:

https://www.tesla.com/no_NO/support/supercharger-transfer?redirect=no&utm_campaign=emea-suc-transfer-reminder&utm_content=6_-_special_sales_programs&utm_medium=email&utm_source=sendgrid.com&utm_term=unlimited_supercharging_transfer_reminder

ps. Fikk prøve en splitter ny TMS mens min fikk ny ladeport installert. Min 5 år gamle bil er i alle henseende bedre enn denne. Idiotiet er å ha en demobil med yoke, noe selgeren var enig i.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

turfsurf

Sitat fra: Mobileum på fredag 22. desember 2023, klokken 21:39ps. Fikk prøve en splitter ny TMS mens min fikk ny ladeport installert. Min 5 år gamle bil er i alle henseende bedre enn denne. Idiotiet er å ha en demobil med yoke, noe selgeren var enig i.
I alle henseende faktisk. Så du mener at f.eks infotainment er kjappere på din og? Og at du har bedre rekkevidde og lavere forbruk? Lavere støynivå? Luftfjæring uten adaptiv demping er bedre også?

Skjønner at du heller vil ha rundt ratt og hendler i stedet for knapper, men du er ikke veldig troverdig her.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ellemelle

Sitat fra: Mobileum på fredag 22. desember 2023, klokken 21:39Idiotiet er å ha en demobil med yoke, noe selgeren var enig i.
Tror ikke du skjønner konseptet "selger".
Når neste potensielle kjøper sier at yoke er det beste som noensinne har skjedd Tesla, så er selgeren hjertens enig i det også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA