Bytt gratis, ubegrenset Supercharging til en ny Tesla

Startet av zanzibar, lørdag 28. oktober 2023, klokken 10:25

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: turfsurf på lørdag 23. desember 2023, klokken 09:56
Sitat fra: Mobileum på fredag 22. desember 2023, klokken 21:39ps. Fikk prøve en splitter ny TMS mens min fikk ny ladeport installert. Min 5 år gamle bil er i alle henseende bedre enn denne. Idiotiet er å ha en demobil med yoke, noe selgeren var enig i.
I alle henseende faktisk. Så du mener at f.eks infotainment er kjappere på din og? Og at du har bedre rekkevidde og lavere forbruk? Lavere støynivå? Luftfjæring uten adaptiv demping er bedre også?

Skjønner at du heller vil ha rundt ratt og hendler i stedet for knapper, men du er ikke veldig troverdig her.
Jeg kan selvsagt bare rapportere hva jeg observerte på en 2 timers tur! Rekkevidde, forbruk, og luftfjæring var derfor ikke tema for meg. Støynivået merket jeg ingen forskjell på. Men idiotiet med "spaker vekk" er alene en gigantisk "deal braker". ps. Har aldri irritert meg over hastigheten på Infotainment. Har kjørt biler med MCU1, og det var tregt. Jeg har MCU2.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mobileum

Sitat fra: Ellemelle på lørdag 23. desember 2023, klokken 10:03
Sitat fra: Mobileum på fredag 22. desember 2023, klokken 21:39Idiotiet er å ha en demobil med yoke, noe selgeren var enig i.
Tror ikke du skjønner konseptet "selger".
Når neste potensielle kjøper sier at yoke er det beste som noensinne har skjedd Tesla, så er selgeren hjertens enig i det også.
"Selgeren" var ikke tema. Jeg har selv lang erfaring fra salg....

Mobileum

SitatSkjønner at du heller vil ha rundt ratt og hendler i stedet for knapper, men du er ikke veldig troverdig her.

Troverdigheten min kan sikkert diskuteres, men da med noen med et mere nøytralt utgangspunkt. Jeg er ingen Tesla-fan, men skjønner og aksepterer at de med et annet forhold til Tesla reagerer sterkt på innlegg fra oss med et divergerende syn. Tar derfor din uttalelse om min troverdighet med den største ro.

geear

MCU2 er ok, men oppleves merkbart tregere når man har hatt MCU3. Riktig nok ikke så merkbart for selve kjøringen, men er bare å se på oppstartstiden på Netflix for eksempel.

Sitat fra: Mobileum på lørdag 23. desember 2023, klokken 10:22
SitatSkjønner at du heller vil ha rundt ratt og hendler i stedet for knapper, men du er ikke veldig troverdig her.

Troverdigheten min kan sikkert diskuteres, men da med noen med et mere nøytralt utgangspunkt. Jeg er ingen Tesla-fan, men skjønner og aksepterer at de med et annet forhold til Tesla reagerer sterkt på innlegg fra oss med et divergerende syn. Tar derfor din uttalelse om min troverdighet med den største ro.
Er også av de som kan kritisere Tesla for mye, og tenker ikke at det har så mye med dette å gjøre. La oss snu på det. Du konkluderte med at din 2018-modell var bedre på alt, enn den nye, men når det kommer til stykket så er det egentlig kun rattløsninhen den er bedre på? Eller hva annet er den bedre på?

Mobileum

Kunne nok vært mere utdypende. Både IC og skjerm er blanke, og reflekterer grusomt. Burde vært matte. Yoke-rattet dekker nedre venstre del av skjermen der hvor "knappen" til hovedmenyen velges. Her må man bare gjette/føle seg fram. Teksten under noen av ikonene er nærmest uleselige på grunn av skriftstørrelsen. Du har rett i at rattet og mangelen av spaker satte meg helt ut, og at andre detaljer dermed ble uvesentlige, og kanskje glemt. Personlig mener jeg at mange av påfunnene til Tesla er "se hva vi kan", og hvor nytteverdien er satt i bakgrunnen. Når det gjelder rattet hevdet EM i begynnelsen at det aldri ville bli aktuelt med rundt ratt på S/X, til man idag har rundt ratt som standard, og at tulle-rattet koster 10.000 NOK.

Kjøremessig er den nye veldig lik min, men 70% var motorveikjøring (pussig at de ikke utstyrer en demobil til 1 mill. med EAP). Jeg skal moderere meg. "I alle henseende bedre" til "i de fleste henseende helt lik".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA