Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mekkekveld uke 9

Startet av Thomas Henden, mandag 11. februar 2008, klokken 09:37

« forrige - neste »

Thomas Henden

Noen som har kjøpt deler fra de 38 Thinkene som Ford skrotet der ute?

Sendte en e-post og spurte om han hadde den grå plastdelen som sitter
rundt frontlykta, samt plasten på innsida av høyre dør, og evt. ca. pris.

Det var noe deler igjen, men han ville ikke oppgi pris, og jeg vil ikke dra
helt ut på Nesodden bare for å oppdage at han kanskje krever mer enn
Think ville ha gjort.

Noen som har erfaringer med å kjøpe deler til Thinken sin, fra denne hoggeren?

Mvh Thomas Henden

Thomas Henden

Øh, det var litt dårlig grammatikk her, Ford skrotet selvsagt ikke de 38 Think
"der ute", men leverte dem til denne hoggeren, etter å ha strippet dem
for det som var igjen av dyre deler som batteriene osv. I følge ham, tok
Ford "vare på" batteripakkene, og Erik's sier de har "noe deler" igjen.

Thomas Henden

ilmarw

Polestar i bestilling

El rayo

Min erfaring er at det er 1/4 - 1/5 av nypris. Kjøper man mye er det enda billigere. Hadde du kontaktet meg før kunne jeg tatt med for deg, men nå er jeg ferdig der ute.

Hvis du har råd ville det være fint om du plukket et (eller to) komplett drivverk, fjærbein, front, dører. Om ikke du får bruk for det kan det være at du får solgt det i framtiden. Det var 6 biler igjen sist jeg var der.

Det er ikke langt til Nesodden, jeg kjører fint fram og tilbake fra Teisen på en lading. 2 ladeplasser på Vinterbro-senteret. Er ikke sikker på om det var igjen hele lyktedeksler. De blå dekslene på innsiden av dørene m/sorte plastlommer var det på de fleste.

Det som Ford har tatt vare på er batterikasser, lader, bakaksler, frontruter, bakruter, bærebro/opphengskule, gearvelger,  gearlockmotor, vakuumpumper, baklukeåpner/låser.

Tom Roy
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Think

Hvis en av dere er på nesodden tur kunn jeg tenk meg venstrespiel komplett. Name your price... Martin S
5 x Think City, Leaf Tekna 24Kw

Thomas Henden

Har ikke så mye penger dessverre, (noen få hundrelapper) men jeg skal være oppmerksom på
venstre speil, om prisene er lave nok. (Hvordan skrur jeg det løs, i såfall? Hvis jeg får et med,
eller prisen er "10 kroner", så tar jeg selvsagt med noen, men kanhende slikt koster mer, jeg er
totalt ukjent med prisen på bildeler, da jeg før utsiktene til å skaffe meg Think, ikke var noen
bilentusiast... :-)

Det gikk med 2500kr + deler pga EU-kontroll (bytte bærekuler), så det ble litt utgifter på bilen nå i januar,
så synd dette kom samtidig med at enda et par deler røyk og at huggeren allerede lar bilene gå
i pressa.

Skjønner ikke helt hva den hoggeren tenker på, forhåpentligvis var det mest rene karosserier,
men tydeligvis var det en bil med klimaanlegg også, men mulig slike hoggere har kronisk dårlig med plass,
og bare må la biler gå i pressa, selv om de ikke er plukket rene?

Forventer at (eller håper) delene må være billige når han ikke ser større verdi i bilene, enn at de meget fort går i pressa,
selv om de er såvidt spesielle, det må jeg si at jeg stusser over, han ville jo vært garantert å få solgt unna
en masse smådeler på disse bilene i tida framover...

El rayo

Sitat fra: Thomas Henden på mandag 04. februar 2008, klokken 18:24
Skjønner ikke helt hva den hoggeren tenker på,
Det er vi Th!nk-eiere som må reagere og redde de delene vi kan og ha smådelene på eget lager.

Demontering av sidespeil: Åpne døra, ta løs dørpakningen, ta ut to plastpropper, skru ut to laaange skruer (tror det var 10 mm sekskanthode), trekk speilet rett ut til siden.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Think

Mmmm... Think.. El rayo? Pretty please... Hvis du er på tur?? Kansje en av hver speil + venstre høyre plast delar till hoved lyktene... Name your price... Martin S

hens

Beklager, men det finnes ikke mye eksteriørdeler igjen.

Hentet den siste DC'en idag, og en  høyre drivaksel som var tilgjengelig. Det er et par motorer, motorstyring,  gearkasser, fjærben og drivaksler igjen.

For å få av drivaksler er det nødvendig å sette på et hjul for å få av navmutteren.

Henning
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

howcome

Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Thomas Henden

Sitat fra: Think på mandag 04. februar 2008, klokken 16:24
Hvis en av dere er på nesodden tur kunn jeg tenk meg venstrespiel komplett. Name your price... Martin S

Var der i forigårs, og fikk tak i en av plastbitene jeg trengte, det var dessverre ingen grå plastbiter, slike som sitter rundt lyktene igjen. Noen som vet hva et slikt "øye" koster nytt, det har blitt en sprekk i den høyre hos meg.

Tenkte på å prøve å få med meg et par speil, men bilene stod stablet slik at det var vanskelig å komme til. Mistet så skrubit'en min inni bjelken, da skruene til speilet sitter vanskelig til... :-(

Det var faktisk igjen to hele venstre, og to høyrespeil, men bilene står stablet på en farlig måte, den øverste bilen gynger oppå den nederste, så man må komme tidlig på dagen, så de har tid til å løfte ned de bilene som står på  toppen i stabelen, så man kan komme til f.eks. speilene.

Nå veier ikke de tomme skallene uten batterier så mye, men det skal sies at taket på Think er mer solid enn man skulle tro, samt stålbjelkene, ingen voldsom bukling, slik man ser på vanlige biler!

Det er for øvrig igjen noen få fronter også, men ingen veldig kurante farger, fikk samme beskjed som har stått her, at Ford har "tatt vare på" viktige deler som batteriene og motorkontrollere, så da burde det jo være rimelige, brukte batterier å få fra Ford, fra alle de bilene som har blitt strippa for batterier.

Men er det det???

Den ene karen som jobber der, påstod t.o.m. at de fra Ford hadde sabotert mange av frontene, ved å sage av de mothakene som sitter på undersida, med baufil!

Dersom man trenger nye lister, matter eller deler til den blå innredning, et sete eller to, så er det fortsatt litt å hente, men ingen av de store, 'dyre' delene, utenom motorer, da.

Øyvind Lunde kunne informere meg om at det er ladere det er, eller kommer til å bli mangel på, og at motorer ikke kommer til å være noe problem på lenge, disse er det mange av på lager, og at det var behov for én motor i året eller noe sånt, så kanskje ikke verdt bryderiet å slite med å ta løs motorer fra de gjenværende vrakene, med mindre man trenger en billig 29kW elmotor til noe annet, da! :-)

Det hadde forresten også blitt tatt vare på 4 uoriginale aluminiumsfelger og dekk som passet til Think, samt to originale, han som viste meg dem, trodde kanskje det kunne være noen flere også.

Men - det er uansett for jævlig å vite at mange Think allerede er skrotet, biler som kunne vært like fine og pene som mange fortsatt er etter 5-6-7 års drift... :-(

... avslutter undertegnede med, som er frustrert over alt babbelet fra Jens Stoltenberg om at vi skal bli verdensmestre i miljø mens NSB/Jernbaneverket sliter mer enn noen sinne, og det å kjøpe en togbillett ut av landet, er direkte ugreit, mens fly på kryss og tvers paradoksalt nok bare blir billigere og billigere, mens oljeprisen bare stiger, og vi her i Groruddalen bare kan vente på lungeproblemer fra økende bruk av diesel som gir nanopartikler i lufta...

Jo, én ting til - vi har jo hørt at plasten i Think var miljøvennlig og resirkulerbar, men han jeg snakket med, sa at de hadde fått beskjed om at bilene gikk i pressa, likesom andre biler, så det var ikke mye til resirkulering der i gården, ikke det at det hadde vært noen stor trøst når det er så få av disse bilene... :-(

Prøvde for øvrig å legge til noen bilder her, men fikk bare feilmelding om at lagringsområde for vedlegg er fullt, selv om jeg holdt meg under maksimal bildestørrelse på 128kb, noen andre som har hatt problemer med dette?

Think

Takk for at du prøvde Thomas. Har samme problemet med vedlegg ha selve slettet bilder for å få med opplader kurver....

Ken

Veldig bra bildeserie Howcome. Hva er en god bulkpris på hele greie tror du?
Jeg visste at jeg skulle har kjøpt en småbruk med god plass men man "må ta hensyn til barna" vet du. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

eljet

Du får desverre ikke kjøpe hele biler på opphogging .
I beste fall så får du hoggeren til å dele bilen i to og så kjøper du frampart og bakpart hver for seg.

De bremsene framme på thinken har jeg sett på en annen bil, men kommer ikke på hvilken.
Det er deler som man kan få på alle bilrekvisita butikker, må bare vite hvilken bil think har tatt det i fra

Sitat fra: Ken på fredag 08. februar 2008, klokken 20:54
Veldig bra bildeserie Howcome. Hva er en god bulkpris på hele greie tror du?
Jeg visste at jeg skulle har kjøpt en småbruk med god plass men man "må ta hensyn til barna" vet du. Ken

Det er fint å bo på småbruk med barn, det finnes også andre barn på bygda.
Så det er bare å kjøpe seg småbruk.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

elektrolux

Sitat fra: eljet på fredag 08. februar 2008, klokken 21:59

De bremsene framme på thinken har jeg sett på en annen bil, men kommer ikke på hvilken.
Det er deler som man kan få på alle bilrekvisita butikker, må bare vite hvilken bil think har tatt det i fra

Citroen Saxo
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA