Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

Dembouz

Sitat fra: elbilnooben på mandag 22. januar 2024, klokken 08:48Noen som har troa på noen oppdateringer i dag angående levering?

Har vel egentlig ikke det, men man kan jo håpe!

elbilnooben

Mistet litt håpet nå, antok bilen stod på Drammen havn og ble klargjort til klargjøring, men i følge Tesla på chat har den ikke ankommet Norge enda. De antok at den ikke var leveringsklar før om 1-2 uker. Noen andre som har tatt kontakt med Tesla og fått samme beskjed?

Dembouz

Sitat fra: elbilnooben på mandag 22. januar 2024, klokken 14:09Mistet litt håpet nå, antok bilen stod på Drammen havn og ble klargjort til klargjøring, men i følge Tesla på chat har den ikke ankommet Norge enda. De antok at den ikke var leveringsklar før om 1-2 uker. Noen andre som har tatt kontakt med Tesla og fått samme beskjed?

Fikk beskjed om at båten med bilen ankommer Drammen i dag. Hvorvidt det stemmer eller ikke, vet jeg ikke..

elbilnooben

Der fikk jeg oppdatert estimert levering til 24. januar-8. februar. Noen andre med samme oppdatering?

vgnils

Sitat fra: elbilnooben på tirsdag 23. januar 2024, klokken 10:32Der fikk jeg oppdatert estimert levering til 24. januar-8. februar. Noen andre med samme oppdatering?

Samme endring her.

Ser det spekuleres her og der i at Tesla kan komme til å senke prisene også på Model 3 ganske snart. Kanskje man burde ha ventet litt med å ta ut bilen...

Dembouz

Sitat fra: vgnils på tirsdag 23. januar 2024, klokken 12:29
Sitat fra: elbilnooben på tirsdag 23. januar 2024, klokken 10:32Der fikk jeg oppdatert estimert levering til 24. januar-8. februar. Noen andre med samme oppdatering?

Samme endring her.

Ser det spekuleres her og der i at Tesla kan komme til å senke prisene også på Model 3 ganske snart. Kanskje man burde ha ventet litt med å ta ut bilen...

Er vel bare det som mangler nå, haha. Ekstra lang ventetid og så en saftig prisnedgang når vi endelig har fått den!

CatDuGa

Etter 4 lange måneders ventetid - skal jeg ENDELIG hente bilen i morgen kl 10.00 (24.01)👏☺️
Er det noe jeg må forberede meg på?
Vet det var et innlegg her tidligere med en link til en siden hvor man kunne «gå gjennom» punkter før man godkjente bilen..noen som vet hvilken link jeg mener?

Uansett - det gledes stort👏😄
2024 Tesla Mod3 RWD Stealth Grey-bestilt
2019 Tesla Mod3 (solgt)

elbilnooben

Sitat fra: CatDuGa på onsdag 24. januar 2024, klokken 00:03Etter 4 lange måneders ventetid - skal jeg ENDELIG hente bilen i morgen kl 10.00 (24.01)👏☺️
Vet det var et innlegg her tidligere med en link til en siden hvor man kunne «gå gjennom» punkter før man godkjente bilen..noen som vet hvilken link jeg mener?

Wohooo, gratulerer! Det fantes en app men den kaster en feilmelding nå (https://teslaprep.glideapp.io/), heldigvis finnes kildekoden til appen her: https://github.com/mykeln/teslaprep/blob/master/model_3_highland_checklist.md

Dembouz

Da fikk jeg SMS og hentedato 31.01!

CatDuGa

Sitat fra: elbilnooben på onsdag 24. januar 2024, klokken 07:51
Sitat fra: CatDuGa på onsdag 24. januar 2024, klokken 00:03Etter 4 lange måneders ventetid - skal jeg ENDELIG hente bilen i morgen kl 10.00 (24.01)👏☺️

Wohooo, gratulerer! Det fantes en app men den kaster en feilmelding nå (https://teslaprep.glideapp.io/), heldigvis finnes kildekoden til appen her: https://github.com/mykeln/teslaprep/blob/master/model_3_highland_checklist.md

Tusen takk - da er bilen hentet, gjennomgått checkliste, og kjørt☺️
Wow sier jeg☺️ For meg som har kjørt Mod3 -2019, må jeg si jeg er imponert over lydnivået inni, komforten...ja generelt alt. For en oppgradering/oppdatering - Tesla har virkelig forstått det☺️☺️👏
Det med blinklys var noe uvant, men etter litt kjøring og ville helst hatt en hendel, gikk det relativt greit- og satt raskere enn forventet😅 Noe uvant med å «gire» på skjerm, men blir nok vant til det også☺️
For dere som venter, det er bare å glede seg☺️
2024 Tesla Mod3 RWD Stealth Grey-bestilt
2019 Tesla Mod3 (solgt)

Otkristo

Sitat fra: CatDuGa på onsdag 24. januar 2024, klokken 19:25
Sitat fra: elbilnooben på onsdag 24. januar 2024, klokken 07:51

Tusen takk - da er bilen hentet, gjennomgått checkliste, og kjørt☺️
Wow sier jeg☺️ For meg som har kjørt Mod3 -2019, må jeg si jeg er imponert over lydnivået inni, komforten...ja generelt alt. For en oppgradering/oppdatering - Tesla har virkelig forstått det☺️☺️👏
Det med blinklys var noe uvant, men etter litt kjøring og ville helst hatt en hendel, gikk det relativt greit- og satt raskere enn forventet😅 Noe uvant med å «gire» på skjerm, men blir nok vant til det også☺️
For dere som venter, det er bare å glede seg☺️

Herlig!
Grattis🥳

marud

Fikk kampanjerente ved bestilling og noen her inne sa at den sikkert ble fjernet ved levering.

Skrev under på låneavtalen nå og har fortsatt 1,99% rente de første 3 årene.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

elbilnooben

Sitat fra: marud på fredag 26. januar 2024, klokken 12:00Fikk kampanjerente ved bestilling og noen her inne sa at den sikkert ble fjernet ved levering.

Skrev under på låneavtalen nå og har fortsatt 1,99% rente de første 3 årene.
Lurer på hva vi andre kan gjøre for å få samme rente, jeg har 5,79% og Tesla har ved flere anledninger nektet for at det er kampanjerente på nye Model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA