Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av nye Model 3

Startet av elbilnooben, mandag 23. oktober 2023, klokken 16:55

« forrige - neste »

Nihon

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 02. november 2023, klokken 09:36Ser bilene som foreløpig er registert er av VIN 954XXX, jeg har VIN 964XXX, så da er nok min bil blant en annen batch.

TMC forumet har en fin tråd som følger alle båter inn til Europa (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2023-shipping-movements.289596/page-202) samt en egen side som følger båtene - whereboat.com

Var innom Tesla Drammen i dag. De kommer til å starte med prøvekjøringer på mandag, i dag var det bare ansatte som kjørte rundt med de to som de har til utlån.

Jeg søkte opp mitt VIN nummer her (https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo/) og fikk treff så nå vet jeg hvilken båt jeg skal følge med på (HÖEGH TRIGGER)
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Dezzorex

Sitat fra: Nihon på torsdag 02. november 2023, klokken 12:56
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 02. november 2023, klokken 09:36Ser bilene som foreløpig er registert er av VIN 954XXX, jeg har VIN 964XXX, så da er nok min bil blant en annen batch.

TMC forumet har en fin tråd som følger alle båter inn til Europa (https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2023-shipping-movements.289596/page-202) samt en egen side som følger båtene - whereboat.com

Var innom Tesla Drammen i dag. De kommer til å starte med prøvekjøringer på mandag, i dag var det bare ansatte som kjørte rundt med de to som de har til utlån.

I søkte opp mitt VIN nummer her (https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo/) og fikk treff så nå vet jeg hvilken båt jeg skal følge med på (HÖEGH TRIGGER)

Herlig, alltid deilig å vite hvilken båt det er på. Da kan du iallefall følge den.

Uheldigvis så har UECC fjernet sin mulighet for å søke på VIN. Er jo stort sett UECC som står for skipene fra Zeebrugge til Drammen, da kunne man funnet ut om bilen var i Norge iallefall, men VIN i samme range som min er registert så forhåpentligvis så kom min med båten i går eller så er den på neste. Ikke fått leveringstid enda, så er jo litt skeptisk frem til jeg får det selvsagt.

marud

Noen med SR/RWD som har fått VIN forresten? Sett mange LR som er på tur, men ikke fått VIN selv og har ikke sett noen andre SR bestillinger som har fått VIN heller...
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

x006

Sitat fra: marud på torsdag 02. november 2023, klokken 13:44Noen med SR/RWD som har fått VIN forresten? Sett mange LR som er på tur, men ikke fått VIN selv og har ikke sett noen andre SR bestillinger som har fått VIN heller...

Med følgende konfig:
Model 3 bakhjulsdrift
Ultra Red-lakk
18'' Photon-felger
Sort Premium-interiør
Autopilot
18'' Photon Nokian vinterpakke (piggfri)

Fått VIN, 966XXX.

TeslaTheFuture

Hei vurderer standard range
 Model 3. Men er det ikke lånerente kampanje slik som Model y Har ?

Syntes renta var høy på lån effektiv 7 + rente huff

Kaffe

Sitat fra: marud på torsdag 02. november 2023, klokken 13:44Noen med SR/RWD som har fått VIN forresten? Sett mange LR som er på tur, men ikke fått VIN selv og har ikke sett noen andre SR bestillinger som har fått VIN heller...

Fikk i ettermiddag. Hvit RWD med hengerfeste.
Ny est dato: 27.nov-12.des

marud

Sitat fra: x006 på torsdag 02. november 2023, klokken 14:07
Sitat fra: marud på torsdag 02. november 2023, klokken 13:44...

Med følgende konfig:
Model 3 bakhjulsdrift
Ultra Red-lakk
18'' Photon-felger
Sort Premium-interiør
Autopilot

Fått VIN, 966XXX.
Så bra! Da er også de nye fargene på tur. Men uten HF har sikkert litt betydning, siden de med HF har brukt litt lenger tid..

Sitat fra: Kaffe på torsdag 02. november 2023, klokken 15:49

Artig! Da er det fortsatt håp om bil i år kanskje, hvis de bare fikser VIN snart  ::)

x006

Med følgende konfig:
Model 3 bakhjulsdrift
Ultra Red-lakk
18'' Photon-felger
Sort Premium-interiør
Autopilot

Fått VIN, 966XXX.

Ble oppdatert til 15-30 November i dag

Dezzorex

Sitat fra: x006 på søndag 05. november 2023, klokken 15:08

Med følgende konfig:
Model 3 bakhjulsdrift
Ultra Red-lakk
18'' Photon-felger
Sort Premium-interiør
Autopilot

Fått VIN, 966XXX.

Ble oppdatert til 15-30 November i dag

Samme her... 😢 føles som en evighet. Må nå kansellere en ferietur pga forsinkelsen antakeligvis.

DavidRS

Håper min kommer snart jeg. Bestillingsdato 3 juli. Glad for å få highland asså, men bestilte i juli fordi jeg begynte i ny jobb 1.10, og trengte bil fra den datoen. Måtte kjøpe meg en billig Leaf mens jeg venter 🙈

Dezzorex

Sitat fra: DavidRS på søndag 05. november 2023, klokken 19:13Håper min kommer snart jeg. Bestillingsdato 3 juli. Glad for å få highland asså, men bestilte i juli fordi jeg begynte i ny jobb 1.10, og trengte bil fra den datoen. Måtte kjøpe meg en billig Leaf mens jeg venter 🙈

Hva er estimert dato for deg da? Burde jo nærme seg basert på at du bestilte i sommer.

DavidRS

Sitat fra: Dezzorex på søndag 05. november 2023, klokken 22:50
Sitat fra: DavidRS på søndag 05. november 2023, klokken 19:13Håper min kommer snart jeg. Bestillingsdato 3 juli. Glad for å få highland asså, men bestilte i juli fordi jeg begynte i ny jobb 1.10, og trengte bil fra den datoen. Måtte kjøpe meg en billig Leaf mens jeg venter 🙈

Hva er estimert dato for deg da? Burde jo nærme seg basert på at du bestilte i sommer.

Står estimert 3 - 6 uker. Det har det gjort i 14 dager, snart 3 uker.  ???

marud

Sitat fra: DavidRS på mandag 06. november 2023, klokken 08:43
Sitat fra: Dezzorex på søndag 05. november 2023, klokken 22:50

Står estimert 3 - 6 uker. Det har det gjort i 14 dager, snart 3 uker.  ???
Samme her, virker som det er standard meldingen inntil man får VIN...

Kaffe

Sitat fra: Kaffe på torsdag 02. november 2023, klokken 15:49

Har fått en ny oppdatering med at bilen leveres uten hengerfeste og at dette monteres senere.
Forøvrig er 27.nov ekstremt optimistisk da "Høegh Trigger" skal ankomme Zeebrugge den 23.nov.

Nihon

Sitat fra: Kaffe på mandag 06. november 2023, klokken 11:46Har fått en ny oppdatering med at bilen leveres uten hengerfeste og at dette monteres senere.
Forøvrig er 27.nov ekstremt optimistisk da "Høegh Trigger" skal ankomme Zeebrugge den 23.nov.

Det bekrefter hva jeg hørte hos Tesla at alle kommer til å få uten hengerfeste i starten og få det montert senere.

Min er på samme båt og jeg har estimer 4. - 19. desember.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA