Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading funker ikke

Startet av Siva, lørdag 21. oktober 2023, klokken 15:53

« forrige - neste »

Ingeniøren

Etter 1 juli 2022 er det i alle fall ulovlig å etablere nye basert på stikk kontakt, så det er vel ikke noe å tenke på så lenge det ikke virker.

Edit: Og de før det skal ha egen kurs og B-vern i skapet for å være lovlige som permanent ladepunkt.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Siva

Jeg prøvde min egen lader hos naboen tilfelle el- feil hos oss.

Hurtiglader i mørket og kaldt - mulig jeg gjorde noe feil da jeg ikke har brukt det før...

Stikkontakten min er fra 2018 fra da vi bygget garasje og er innafor krav ifht stikk-kontaktlading.

Prøvde naboens el-bil lader - den funka.

Så det er laderen det er noe feil med

Odinpodin

Aha, okay, da forstår jeg.
Høres ut som ladekladden da om ikke dere begge er berørt av jordfeil/trafo.

RJK

Sitat fra: Odinpodin på søndag 22. oktober 2023, klokken 21:58Aha, okay, da forstår jeg.
Høres ut som ladekladden da om ikke dere begge er berørt av jordfeil/trafo.

Det funka jo hos naboen på naboens ladestolpe, skrev han. Så jordfeil hos begge er utelukket. ;)

Det var hurtiglading som ikke funket, men han skriver jo at det kan skyldes feil han gjorde der.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Odinpodin

Så du vet hvor begge naboene bor og hvilke matninger de husene har? ;)

Samma det, høres sannsynlig ut at det er ladekladden

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA