Hovedmeny

Jekkepunkt

Startet av Sjefen, lørdag 21. oktober 2023, klokken 13:32

« forrige - neste »

Sjefen

Sitat fra: Radial på lørdag 21. oktober 2023, klokken 22:51Hmm, dette er ett ganske annerledes jekkepunkt enn begge våre Y fra Kina.

Er dette en RWD fra Berlin eller noe?
Fargen minner meg om megacast-fargen fra bakstillingen.
Våre jekkepunkter er svarte, og har større hull enn dine.. derfor passer puck'en fra ebay helt fint.

Model Y 2023 bakhjulstrekk, mener det er bra Berlin.

Kuttet vekk endel i både lengde og tykkelse på jackpad, da passet den.

Fire slike punkter fordelt ved hvert hjul ca. Ble usikker da det ikke var slik jeg forventet at jekkepunktet skulle se ut. Men alt gikk veldig greit, nokså enkel å bytte på synes jeg.

Radial

Sitat fra: Sjefen på søndag 22. oktober 2023, klokken 16:07
Sitat fra: Radial på lørdag 21. oktober 2023, klokken 22:51Hmm, dette er ett ganske annerledes jekkepunkt enn begge våre Y fra Kina.

Er dette en RWD fra Berlin eller noe?
Fargen minner meg om megacast-fargen fra bakstillingen.
Våre jekkepunkter er svarte, og har større hull enn dine.. derfor passer puck'en fra ebay helt fint.

Model Y 2023 bakhjulstrekk, mener det er bra Berlin.

Kuttet vekk endel i både lengde og tykkelse på jackpad, da passet den.

Fire slike punkter fordelt ved hvert hjul ca. Ble usikker da det ikke var slik jeg forventet at jekkepunktet skulle se ut. Men alt gikk veldig greit, nokså enkel å bytte på synes jeg.

Tipper du har ett understellsnummer som starter på XP7, altså RWD fra Berlin.

RWD derfra har i sommer fått "full megacast", altså en form for støpt aluminium på alle bærende konstruksjoner fra front til bak + fullt integrert batteri (batterikassa, også i alu, er en del av den bærende konstruksjonen)
Alle andre Y i Europa har alu kun bak, derfor er jekkefestene våre svartlakkert stål og med en litt annen form. Hullet vårt er også litt større.

Du må gjøre litt nybrottsarbeid rett og slett🤣
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Ingeniøren

Støpt al chassis er jo bra, om det ikke sprekker opp slik de første helikopterplattformene gjorde i Nordsjøen pga feil legering....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

geear

Har vel aldri vært støpte helidekk vel?

Pleier være aludekke i form av ekstruderte profiler, på stålstruktur.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA