Siste ladeøkt med TWC er ikke synlig i historien

Startet av NightOwl, torsdag 19. oktober 2023, klokken 12:08

« forrige - neste »

NightOwl

Jeg satte bilen (TMS) på lading torsdag kveld forrige uke, og den ladet til 80% i løpet av natta. Kabelen har stått tilkoblet hele tiden og for et par dager siden kom det en oppdatering til bilen som jeg satte igang, batteriet var da på 76%. I går kveld var jeg innom appen og så at batteriet var blitt ladet med 3 kWh, mens det ikke var noen ny registrering for lading i appen for TWC. Tenkte at muligens ladingen hadde skjedd over midnatt slik at det var blitt oppdatert enda. I dag står det at bilen er ladet med 2 kWh i siste økt, mener bestemt at det stod 3 i går, men fortsatt ingen ny registrering i historien til TWC, bilen er nå på 79%. Siste registrering i TWC er fra 11/10. Ops, først nå ser jeg at 11/10 er onsdag og ikke torsdag. Jeg brukte bilen også torsdag kveld og satte bilen til lading etterpå, men det ser ikke ut til at heller den er registrert i historien. Da er det ikke bare den siste, men de to siste ladeøktene som ikke er registrert i appen til TWC.

Er det flere som ikke har alle ladingene i historien til  TWC, og er det noe som jeg bør være bekymret over og kontakte Tesla om?

sjokomelk

Har du forsøkt å ta strømmen til TWC og skru den på igjen for å ta "omstart" på den? Høres ut som om den ikke er på nett eller har fått snerk på hypofysen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

NightOwl

Får kontakt med TWC via appen, så den er vel på nett?

Uansett, skal vippe over sikringen og legge den tilbake, og se.

NightOwl

Tok strømmen fra TWC, men ikke noe nytt i historien om nye ladeøkter. Da bilen tilsynelatende ladet for et par dager siden, fikk jeg heller ikke noe start og stopp melding fra appen. Hvordan det var sist torsdag husker jeg ikke lenger.

Skal ikke kjøre noe før på mandag, om jeg lader samme dag eller ikke, vet jeg ikke enda. Oppdaterer hvordan det går etter hvert om ikke det dukker opp nye idéer i tråden.

Handyman

Sitat fra: NightOwl på torsdag 19. oktober 2023, klokken 13:53Tok strømmen fra TWC, men ikke noe nytt i historien om nye ladeøkter. Da bilen tilsynelatende ladet for et par dager siden, fikk jeg heller ikke noe start og stopp melding fra appen. Hvordan det var sist torsdag husker jeg ikke lenger.

Skal ikke kjøre noe før på mandag, om jeg lader samme dag eller ikke, vet jeg ikke enda. Oppdaterer hvordan det går etter hvert om ikke det dukker opp nye idéer i tråden.
Min logger alle ladinger, selv korte tester.
Stopp er ikke mulig å styre for TWC i appen. Man kan derimot starte lading dersom tidsbestemt lading er er satt til et senere tidspunkt, men man kan skuffende nok ikke stoppe ladingen etter at den er startet. Jeg lader en CitiGo på TWCen og skulle gjerne kunne stoppe ladingen også, siden appen til Skoda er crap.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

NightOwl

Etter å ikke ha vært loggførte ladinger i nesten to uker, er nå de siste to ladingene på plass i loggen. Har ikke gjort noe spesielt, mulig TWC har fått en oppdatering?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA