Hovedmeny

Sluttgarantiundersøkelse

Startet av atom, lørdag 14. oktober 2023, klokken 12:21

« forrige - neste »

Tom

Noen som har har levert bilen til tesla og fått di til å gå over den istendenfor å gå via naf garantiutløpstest ?

førategangtesla

Sitat fra: Nihon på fredag 03. november 2023, klokken 18:35Skulle ønske jeg bodde nærmere Kristiansand.

Min bil ble sendt ned dit en gang på grunn av et par batteri problemer og de er de eneste som ringer og spør kunden om ting (ut i fra hva jeg har opplevd).

Jeg bruker tesla Kristiansand og kan bekrefte at de ringer og snakker personlig. Jeg hadde en negativ opplevelse her som de klarte snu til en positiv opplevelse for meg. Det var en gang tidlig i fjor vinter hvor jeg oppdaget at her ble riper i dørkarm bak på begge sider hvor pakning på dør treffer karosseri. Jeg la inn i appen og fikk time en fredag, siden det er i arbeidstiden så spurte jeg om det var mulig med lånebil og det var ingen problem, jeg leverte bilen torsdag og fikk lånebil til dagen etter. Jeg oppdaget da at da de hadde polert før de la ppf hadde det sprutet poleringsmiddel på pakning+den delen av pakning med "alcantara" på innsiden pluss at den roterende rondellen hadde de kjørt oppi pakningen slik at det ble merke. Jeg la inn i appen og klaget på dette og ble da ringt opp hvor de beklaget og sa at slik skulle det ikke være, de skulle bestille inn nye pakninger og komme og bytte med tesla mobil service.

Da pakningene var kommet så kom de når jeg var på jobb da bilen stod parkert og byttet begge pakninger.

Så jeg må si at jeg har faktisk bare fått god service hos tesla, den opplevelsen jeg hadde som ikke var så grei ordnet de opp i 100%. Slik burde det være for alle.

Ingeniøren

Sitat fra: førategangtesla på søndag 05. november 2023, klokken 18:12
Sitat fra: Nihon på fredag 03. november 2023, klokken 18:35Skulle ønske jeg bodde nærmere Kristiansand.

Min bil ble sendt ned dit en gang på grunn av et par batteri problemer og de er de eneste som ringer og spør kunden om ting (ut i fra hva jeg har opplevd).

Jeg bruker tesla Kristiansand og kan bekrefte at de ringer og snakker personlig. Jeg hadde en negativ opplevelse her som de klarte snu til en positiv opplevelse for meg. Det var en gang tidlig i fjor vinter hvor jeg oppdaget at her ble riper i dørkarm bak på begge sider hvor pakning på dør treffer karosseri. Jeg la inn i appen og fikk time en fredag, siden det er i arbeidstiden så spurte jeg om det var mulig med lånebil og det var ingen problem, jeg leverte bilen torsdag og fikk lånebil til dagen etter. Jeg oppdaget da at da de hadde polert før de la ppf hadde det sprutet poleringsmiddel på pakning+den delen av pakning med "alcantara" på innsiden pluss at den roterende rondellen hadde de kjørt oppi pakningen slik at det ble merke. Jeg la inn i appen og klaget på dette og ble da ringt opp hvor de beklaget og sa at slik skulle det ikke være, de skulle bestille inn nye pakninger og komme og bytte med tesla mobil service.

Da pakningene var kommet så kom de når jeg var på jobb da bilen stod parkert og byttet begge pakninger.

Så jeg må si at jeg har faktisk bare fått god service hos tesla, den opplevelsen jeg hadde som ikke var så grei ordnet de opp i 100%. Slik burde det være for alle.
:+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Nihon

Sitat fra: førategangtesla på søndag 05. november 2023, klokken 18:12

Andre Tesla verksteder har mye å lære av Kristiansand når det kommer til kundeservice.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Handyman

Har utelukkende positive erfaringer med Tesla Kr.sand. Det har jeg ikke med forhandlere av andre bilmerker, som jo er selvstendige firmaer.
Når man leser om andres erfaringer med Teslas verksteder rundt om så kan man lure på hvordan det er mulig at det er så forskjellig. De er tross alt ikke forhandlere, men ett og samme firma.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Nihon

Kanskje jeg bør ta de 3 timene der tar å kjøre til Kristiansand neste gang jeg må ha min på service.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

goggo

Sitat fra: Handyman på mandag 06. november 2023, klokken 12:33Har utelukkende positive erfaringer med Tesla Kr.sand. Det har jeg ikke med forhandlere av andre bilmerker, som jo er selvstendige firmaer.
Når man leser om andres erfaringer med Teslas verksteder rundt om så kan man lure på hvordan det er mulig at det er så forskjellig. De er tross alt ikke forhandlere, men ett og samme firma.

Jeg har også lurt på dette, hvordan i huleste kan det være så store forskjeller innen samme firma?
Men jeg har observert at Tesla har 2 (eller er det 3?) unge damer som tar seg av mye av kundebehandlingen i Kristiansand, og disse er veldig flinke til å kommunisere med kundene. Kan dette være en medvirkende årsak?
At jenter på arbeidsplassen rett og slett er med på å myke opp stemningen, både for kunder og for de andre ansatte?

Men ellers så er det jo gjerne ledelsen på stedet som påvirker arbeidsmiljø og trivsel, så vi kan vel anta at ledelsen i Kristiansand gjør en veldig god jobb :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

tgmachine

Noen som har noen erfaringer med Viking kontroll? De leverer sluttgarantiundersøkelse:

https://www.vikingredning.no/kontroll/garantiutlopskontroll-norsk-elbilforening

-tgmachine

Electric cars in Norway

Sitat fra: tgmachine på mandag 20. november 2023, klokken 13:33Noen som har noen erfaringer med Viking kontroll? De leverer sluttgarantiundersøkelse:

https://www.vikingredning.no/kontroll/garantiutlopskontroll-norsk-elbilforening

-tgmachine
Sikkert bra viking også. Men jeg er NAF medl så tar tester der.

Har sett noen viking tester på en eller auksjonsbil jeg så på nettet (sikkert på auksjonen osv) og stusset da på at den ogd2 rapporten som var i teksten egentlig var intetsigende for feilene ble ikke forklart. Stod bare 2 feil feks. Virket litt for enkelt.

Men la ikke det påvirke ditt valg. Ikke alle er så sykt opptatt av bildiagnose som jeg er. Har jo en icarsoft pro selv også. Elsker å lese ut data fra denne. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA