Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan Leaf vs. Peugeot iOn

Startet av Øyvind.h, fredag 07. desember 2012, klokken 18:22

« forrige - neste »

cirys1

20 mil i dag 203 i forbruk i indre Østfolds skoger (ubetydelige) høydemeter, hastighet 70-80 i snitt.
Dette med familie ingen hard akserelasjon, en forbikjøring fatter ikke hvordan det er mulig å få 160-170 i snitt

thilo

Sitat fra: cirys1 på søndag 02. august 2015, klokken 17:33
20 mil i dag 203 i forbruk i indre Østfolds skoger (ubetydelige) høydemeter, hastighet 70-80 i snitt.
Dette med familie ingen hard akserelasjon, en forbikjøring fatter ikke hvordan det er mulig å få 160-170 i snitt

Hadde 189Wh/km ved en 600mils tur i Norge, Sverige og Tyskland (avslapped kjøring, bare en gang opp i 180-190km/t ved en forbikjøring på Autobahn). 75 mils tur til Andenes med rolig kjøring lo jeg på 169Wh/km.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på søndag 02. august 2015, klokken 17:33
20 mil i dag 203 i forbruk i indre Østfolds skoger (ubetydelige) høydemeter, hastighet 70-80 i snitt.
Dette med familie ingen hard akserelasjon, en forbikjøring fatter ikke hvordan det er mulig å få 160-170 i snitt
Det var veldig høyt.  Hva slags dekk kjører du på?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Dennis

Det var høyt snitt ja, kjørte Drammen-Narvik som er ca 155 mil med 179 i snitt. Det med P85D på 21" PS2 hjul og kjørte 5-10 km/t over fartsgrensen mesteparten av veien.

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på søndag 02. august 2015, klokken 17:47
Sitat fra: cirys1 på søndag 02. august 2015, klokken 17:33
20 mil i dag 203 i forbruk i indre Østfolds skoger (ubetydelige) høydemeter, hastighet 70-80 i snitt.
Dette med familie ingen hard akserelasjon, en forbikjøring fatter ikke hvordan det er mulig å få 160-170 i snitt
Det var veldig høyt.  Hva slags dekk kjører du på?

Standard GY 19 toms..

Tuxedo

Samme dekk som jeg har.  Da høres det nesten ut som noe er galt, siden jeg skulle slite med å komme over 180 kW/h på en slik tur.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

trygvelo

Sitat fra: Tuxedo på søndag 02. august 2015, klokken 21:13
Samme dekk som jeg har.  Da høres det nesten ut som noe er galt, siden jeg skulle slite med å komme over 180 kW/h på en slik tur.

Min gikk en del billigere etter 4-hjulskontroll. Hadde altfor mye spissing bak som slet dekkene fælt på innsiden og sikkert økte rullemotstanden ganske kraftig. Ligger rundt 190 wh/km på motorvei i 110 km/t, men dette øker for til 200+ hvis det er mye opp og ned. På langturer i 60-90 soner pleier det å ligge rundt 170 wh/km.

cirys1

Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

turfsurf

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:11
Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

Høres ikke veldig feil ut med 240Wh/km i 130. Store variasjoner, avhengig av vær og trafikk. Jeg kjørte med alt fra 140Wh/km over 16 mil (90 på motorvei) til 260-70Wh/km med hastigher 160-170km/t+noe kø over flere 20 mils strekk.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ihlhaug

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:11
Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

Se på denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6560.msg376061.html#msg376061
Jeg kjørte da totalt ca 4000 km i all slags vær og det varierte fra 150wh/km - rett over 200 wh/km
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

trygvelo

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:11
Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

Tipper jeg ville endt opp på noe rundt der med cc på 130, så nei, jeg tror nok bilen din er forholdsvis normal. Prøv å ligge i 5 mil på motorvei med cc i 100, da bør du komme mellom 180-200.

cairnz

Sitat fra: trygvelo på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:26
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:11
Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

Tipper jeg ville endt opp på noe rundt der med cc på 130, så nei, jeg tror nok bilen din er forholdsvis normal. Prøv å ligge i 5 mil på motorvei med cc i 100, da bør du komme mellom 180-200.
Asfalten du kjører på kan ha stor påvirkning på forbruket, så hastighet alene er ikke en god nok indikasjon. E6 mellom Oslo og Sverige har nok ett forbruk som er ~20-30Wh/km over tilsvarende vei på kontinentet. Jo mindre det bråker jo mindre er forbruket ;)
Elbilist

trygvelo

Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. august 2015, klokken 11:36
Sitat fra: trygvelo på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:26
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:11
Jeg begynner og lure på om det er noe feil med bilen min, 170 på langtur på kontinentet??

Kjørte litt over 40 mil igår cc på 130 ingen store akserelasjoner 19 GY, software 253, dekktrykk 3,3 bar,  (litt over det Tesla anbefaler og i nærheten av mange her anbefaler.) Nesten ingen forstyrrelser i hastighet, forbruk 246wh/km, så forbruket for meg er er helt enormt i motorveihastighet, er det bare snilekjøring her?

Tipper jeg ville endt opp på noe rundt der med cc på 130, så nei, jeg tror nok bilen din er forholdsvis normal. Prøv å ligge i 5 mil på motorvei med cc i 100, da bør du komme mellom 180-200.
Asfalten du kjører på kan ha stor påvirkning på forbruket, så hastighet alene er ikke en god nok indikasjon. E6 mellom Oslo og Sverige har nok ett forbruk som er ~20-30Wh/km over tilsvarende vei på kontinentet. Jo mindre det bråker jo mindre er forbruket ;)

Godt poeng. Har kjørt en del på nyasfaltert vei i sommer og merker at det hjelper litt på forbruket.

cirys1

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:25
Jeg kjørte da totalt ca 4000 km i all slags vær og det varierte fra 150wh/km - rett over 200 wh/km

Rett over 200 er det jeg ligger på til vanlig på Vestlandet med 70-80-90 km i timen, ble bare sjokkert over hvor mye mer batteriet den spiste i 130.
Har ikke fått prøvd den på autobahn ennå men det må være ganske håpløst og ikke ha muligheten til og ligge i 160-170 i en times tid..

cairnz

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 04. august 2015, klokken 21:12
Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 04. august 2015, klokken 10:25
Jeg kjørte da totalt ca 4000 km i all slags vær og det varierte fra 150wh/km - rett over 200 wh/km

Rett over 200 er det jeg ligger på til vanlig på Vestlandet med 70-80-90 km i timen, ble bare sjokkert over hvor mye mer batteriet den spiste i 130.
Har ikke fått prøvd den på autobahn ennå men det må være ganske håpløst og ikke ha muligheten til og ligge i 160-170 i en times tid..
Ingen problem å ligge i 160 en time, hvis trafikken og veien (fartsgrenser, og mangel på de) tillater det.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA