Hovedmeny

AWD til under 400'

Startet av lars667, mandag 09. oktober 2023, klokken 13:51

« forrige - neste »

Ingeniøren

Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 16:33I-pace har noen feil som går igjen med 12V batteri. Men kanskje lete etter de med oppdatert infotainment. Ellers finnes en 300-versjon som har færre hk men samme batteri og motorer.

Men er en feil som man faktisk kan fikse selv ved å bytte et par batteri for en billig penge eller sette det bort. Ellers er det ikke mye feil på de og karosseri i aluminium. Har tenkt å ha min en god stund og er ikke redd for at garantien snart går ut  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

daktari

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 17. november 2023, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 16:33I-pace har noen feil som går igjen med 12V batteri. Men kanskje lete etter de med oppdatert infotainment. Ellers finnes en 300-versjon som har færre hk men samme batteri og motorer.

Men er en feil som man faktisk kan fikse selv ved å bytte et par batteri for en billig penge eller sette det bort. Ellers er det ikke mye feil på de og karosseri i aluminium. Har tenkt å ha min en god stund og er ikke redd for at garantien snart går ut  :)

Og interiøret er både luksus og slitesterkt. Gode lys og i terrengmodus er den rå.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

oStoreBil

#62
Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 16:33I-pace har noen feil som går igjen med 12V batteri. Men kanskje lete etter de med oppdatert infotainment. Ellers finnes en 300-versjon som har færre hk men samme batteri og motorer.

Ok, ser at de ved service ca halvveis i garanti (antall km) får noe batteri-service.  Leste også at det er både fordeler og ulemper med ny vs gammel infotainment og utenom litt mer responsive ikke var verdt pengene (diff ca 100k)

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 17. november 2023, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 16:33I-pace har noen feil som går igjen med 12V batteri. Men kanskje lete etter de med oppdatert infotainment. Ellers finnes en 300-versjon som har færre hk men samme batteri og motorer.

Men er en feil som man faktisk kan fikse selv ved å bytte et par batteri for en billig penge eller sette det bort. Ellers er det ikke mye feil på de og karosseri i aluminium. Har tenkt å ha min en god stund og er ikke redd for at garantien snart går ut  :)


Var det jeg hadde lest meg opp på også

Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 18:13
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 17. november 2023, klokken 18:08
Sitat fra: daktari på fredag 17. november 2023, klokken 16:33I-pace har noen feil som går igjen med 12V batteri. Men kanskje lete etter de med oppdatert infotainment. Ellers finnes en 300-versjon som har færre hk men samme batteri og motorer.

Men er en feil som man faktisk kan fikse selv ved å bytte et par batteri for en billig penge eller sette det bort. Ellers er det ikke mye feil på de og karosseri i aluminium. Har tenkt å ha min en god stund og er ikke redd for at garantien snart går ut  :)

Og interiøret er både luksus og slitesterkt. Gode lys og i terrengmodus er den rå.

Nice, og dermed blir det kanskje I-Pace fremfor TM3

turfsurf

Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

oStoreBil

Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. november 2023, klokken 10:05Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.

Kanskje man kan sette på led bar?

Er det like mye problemer med dørhåndtakene som med tidlig TMS?

Leste at låsemekanismen kunne fikses, så satser på at det ikke er det verste...

Det med understellet, ADSR, hvorfor vet hvilket understell som er på bilene?

Jeg kommer nok til å ønske en bil med luftfjæring (der min kone kjører, er det til tider dårlig med snøpløying, så fint å heve bilen og kjøre) og panoramatak pga støy.

daktari

Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 18:30
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. november 2023, klokken 10:05Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.

Kanskje man kan sette på led bar?

Er det like mye problemer med dørhåndtakene som med tidlig TMS?

Leste at låsemekanismen kunne fikses, så satser på at det ikke er det verste...

Det med understellet, ADSR, hvorfor vet hvilket understell som er på bilene?

Jeg kommer nok til å ønske en bil med luftfjæring (der min kone kjører, er det til tider dårlig med snøpløying, så fint å heve bilen og kjøre) og panoramatak pga støy.
adsr er de adaptive demperne som kan justeres i infotainment. Kan få luft med vanlige dempere også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Så vil jeg hevde de fleste ikke trenger ledbar på ipace.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

oStoreBil

Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:22
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 18:30
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. november 2023, klokken 10:05Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.

Kanskje man kan sette på led bar?

Er det like mye problemer med dørhåndtakene som med tidlig TMS?

Leste at låsemekanismen kunne fikses, så satser på at det ikke er det verste...

Det med understellet, ADSR, hvorfor vet hvilket understell som er på bilene?

Jeg kommer nok til å ønske en bil med luftfjæring (der min kone kjører, er det til tider dårlig med snøpløying, så fint å heve bilen og kjøre) og panoramatak pga støy.
adsr er de adaptive demperne som kan justeres i infotainment. Kan få luft med vanlige dempere også.

Ah, så det må hete adaptiv dempere og ikke luftdempere? Er det noen spesiell måte jeg kan finne ut av det? Opplever at mange ikke er klar over hva de har eller selger  :-[

Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:26Så vil jeg hevde de fleste ikke trenger ledbar på ipace.

Det får evt bli ettermontering hvis det blir virkelig behov

oStoreBil

#68
Er dette luftfjæring med mulighet med nivåregulering de mener?

Jeg regner med det er disse knappene jeg skal se etter?

daktari

#69
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 20:54
Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:22
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 18:30
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. november 2023, klokken 10:05Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.

Kanskje man kan sette på led bar?

Er det like mye problemer med dørhåndtakene som med tidlig TMS?

Leste at låsemekanismen kunne fikses, så satser på at det ikke er det verste...

Det med understellet, ADSR, hvorfor vet hvilket understell som er på bilene?

Jeg kommer nok til å ønske en bil med luftfjæring (der min kone kjører, er det til tider dårlig med snøpløying, så fint å heve bilen og kjøre) og panoramatak pga støy.
adsr er de adaptive demperne som kan justeres i infotainment. Kan få luft med vanlige dempere også.

Ah, så det må hete adaptiv dempere og ikke luftdempere? Er det noen spesiell måte jeg kan finne ut av det? Opplever at mange ikke er klar over hva de har eller selger  :-[

Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:26Så vil jeg hevde de fleste ikke trenger ledbar på ipace.

Det får evt bli ettermontering hvis det blir virkelig behov
Alle biler har fjærer og dempere. Du kan ha fjærer av stål eller av luft.
Demperne, som kontrollerer bevegelsen, kan være adaptive/justerbare eller ha en fast karakteristikk.

I-Pace hadde følgende kombo:
Stålfjær-vanlig demper
Luftfjær -vanlig demper
Luftfjær-adaptiv demper.

Luftfjærer er lett å se pga utforming, pluss at bilen kan heves.

Adaptive dempere må man se etter i infotainment. demperne kan justeres mellom sport og komfort. Da oppleves bilen mykere eller stivere enn standard-demperne som er et kompromiss.

Mest sannsynlig har luftfjærene omtrent samme fjærrate som stålfjær. De blir stivere når man pumper mer luft inn for å heve bilen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

oStoreBil

Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 21:01
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 20:54
Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:22
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 18:30
Sitat fra: turfsurf på lørdag 18. november 2023, klokken 10:05Anbefaler å prøve I-Pace før dere kjøper. Man må leve med infotainment, og lysene (selv signatur med Matrix) er midt på treet når det gjelder lysbilde (veldig flatt). Drivlinjen er og litt nøkkete. Og tenk litt på kostnader utenfor garanti. Det er og litt problemer med dørhåndtak, låsemekanisme bagasjeromsluke og diverse annen finish.

Ellers var I-Pace en bil som var lett å bli glad i, veldig god å kjøre, passe sprek, fin størrelse og ekstremt bra på dårlig vei. Pass bare på å få det avanserte understellet med Adsr. Og kjøp med glasstak hvis du ikke vil ha støy i tuneller.

Kanskje man kan sette på led bar?

Er det like mye problemer med dørhåndtakene som med tidlig TMS?

Leste at låsemekanismen kunne fikses, så satser på at det ikke er det verste...

Det med understellet, ADSR, hvorfor vet hvilket understell som er på bilene?

Jeg kommer nok til å ønske en bil med luftfjæring (der min kone kjører, er det til tider dårlig med snøpløying, så fint å heve bilen og kjøre) og panoramatak pga støy.
adsr er de adaptive demperne som kan justeres i infotainment. Kan få luft med vanlige dempere også.

Ah, så det må hete adaptiv dempere og ikke luftdempere? Er det noen spesiell måte jeg kan finne ut av det? Opplever at mange ikke er klar over hva de har eller selger  :-[

Sitat fra: daktari på lørdag 18. november 2023, klokken 20:26Så vil jeg hevde de fleste ikke trenger ledbar på ipace.

Det får evt bli ettermontering hvis det blir virkelig behov
Alle biler har fjærer og dempere. Du kan ha fjærer av stål eller av luft.
Demperne, som kontrollerer bevegelsen, kan være adaptive/justerbare eller ha en fast karakteristikk.

I-Pace hadde følgende kombo:
Stålfjær-vanlig demper
Luftfjær -vanlig demper
Luftfjær-adaptiv demper.

Luftfjærer er lett å se pga utforming, pluss at bilen kan heves.

Adaptive dempere må man se etter i infotainment. demperne ;D  :D  kan justeres mellom sport og komfort. Da oppleves bilen mykere eller stivere enn standard-demperne som er et kompromiss.

Mest sannsynlig har luftfjærene omtrent samme fjærrate som stålfjær. De blir stivere når man pumper mer luft inn for å heve bilen.

Takk. Jeg tror jeg skjønner hva det innebærer (er på min andre TMX - en før og en etter Raven). Spørsmålet er hvordan jeg kan finne ut hvilken som selges siden ikke alle selgere kan like mye som folk her inne !

Stemmer det at det er de knappene jeg har lagt bilde av posten over, jeg skal se etter?

daktari

Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 20:58Er dette luftfjæring med mulighet med nivåregulering de mener?

Jeg regner med det er disse knappene jeg skal se etter?
De knappene er luft ja.
Sitat fra: oStoreBil på lørdag 18. november 2023, klokken 20:58Er dette luftfjæring med mulighet med nivåregulering de mener?

Jeg regner med det er disse knappene jeg skal se etter?
De knappene er luft ja.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA