Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering fjerde kvartal 2023

Startet av Mobystar, mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54

« forrige - neste »

Mobystar

Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 22:58
Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54Flere som venter på bil nå i oktober/november? Har selv bestilt TMY hvit RWD og sort interiør den 30. august.
Har estimert lev 15. okt - 6. nov i Trondheim. Har ikke fått VIN enda. Noen som vet om levering kun er med båt eller kommer det biler med annen transport også fra f.eks. Drammen? Vet det var en båt i Trondheim i midten av september, men hvor ofte de sender båt hit har jeg ingen anelse om.

Da ble estimert levering oppdatert til 19-30 oktober

Estimat nok en gang oppdatert. Nå er det 29. okt - 9.nov

l1th1um

Nytt estimat her i gården også - 05-16 november. Fortsatt ingen VIN...

itje

Har fått beskjed om at bilen er ankommet Stavanger fra Drammen, og blir klargjort innen mandag, muligens tidligere.

Nice :)
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Jimnordb

Sitat fra: itje på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 11:49Har fått beskjed om at bilen er ankommet Stavanger fra Drammen, og blir klargjort innen mandag, muligens tidligere.

Når bestilte du? Gjennom inventory elr konfiguratoren?

itje

Best. 2 oktober, Inventory. Den stod merket i transitt når jeg bestilte.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

itje

Sitat fra: itje på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 11:49Har fått beskjed om at bilen er ankommet Stavanger fra Drammen, og blir klargjort innen mandag, muligens tidligere.

Fikk bekreftet utlevering i dag kl.14.

:D

KjetilNy

itje det er kjapt klargjering av Tesla. Då fekk du faktisk levering 1 dag før fyrste estimat for leveringsdato. Meget bra.

Jimnordb

Sitat fra: itje på torsdag 26. oktober 2023, klokken 11:35

Fikk bekreftet utlevering i dag kl.14.

:D

Gratla med ny bil! Håper utlevering går strøkent.

KjetilNy

Eg fekk akkurat melding om henting av bil 09 november 2023. Det kan tyde på at bilen min framleis ikkje har nådd Drammen og at det er nytt skip på veg.

l1th1um

Eller så står den på kaia i Drammen og venter på å bli klargjort.

Eg har fortsatt ikkje fått tildelt VIN, så eg begynner å bli litt skeptisk. VIN blir visst tildelt når bilen blir kjørt ombord på båten i følge Tesla sin representant.

KjetilNy

Det er mulig vogna er i Drammen allereie og ventar på å bli klargjort. Er mange biler som har blitt utlevert denne veka.
Godt poeng at sidan eg har VIN nummer har bilen allereie vert på ein båt.

Alvoo

Noen som har info om båter til Bodø i nærmeste fremtid? Fikk utsatt levering for 3. gang til 9.-22. nov

l1th1um

Eg bytta til Performance fra inventory og har fått utlevering allerede førstkommende tirsdag. Fikk automatisk gammel pris, så den blei berre marginalt dyrare enn LR. 

Må skryte av Tesla sine folk i Førde. Eg opplever at dei yter god service og er kunnskapsrike, så dette lover godt.

Jimnordb

Ny est. Dato: 21. November til 21. Desember. Bestilt 30. September

Mobystar

Sitat fra: Mobystar på fredag 20. oktober 2023, klokken 22:32
Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 22:58
Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54Flere som venter på bil nå i oktober/november? Har selv bestilt TMY hvit RWD og sort interiør den 30. august.
Har estimert lev 15. okt - 6. nov i Trondheim. Har ikke fått VIN enda. Noen som vet om levering kun er med båt eller kommer det biler med annen transport også fra f.eks. Drammen? Vet det var en båt i Trondheim i midten av september, men hvor ofte de sender båt hit har jeg ingen anelse om.

Da ble estimert levering oppdatert til 19-30 oktober

Estimat nok en gang oppdatert. Nå er det 29. okt - 9.nov

Nytt estimat på meg også : 10.nov - 21.nov

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA