Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering fjerde kvartal 2023

Startet av Mobystar, mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54

« forrige - neste »

itje

Sitat fra: Jimnordb på torsdag 26. oktober 2023, klokken 12:37
Sitat fra: itje på torsdag 26. oktober 2023, klokken 11:35
Sitat fra: itje på tirsdag 24. oktober 2023, klokken 11:49Har fått beskjed om at bilen er ankommet Stavanger fra Drammen, og blir klargjort innen mandag, muligens tidligere.

Nice :)

Fikk bekreftet utlevering i dag kl.14.

:D

Gratla med ny bil! Håper utlevering går strøkent.

Det gikk veldig bra, fant litt småriper rundt dør håndtak og noen skraper på fanger bak, men det skal utbedres..

Fantastisk bil.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

VeggaB

Jeg har en hvit RWD, alt standard + vinterhjul i bestilling. Bestilte 4. oktober. Estimert levering 4.-15. november i Drammen. Ingen VIN. Venter spent!

Mobystar

Sitat fra: VeggaB på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 11:05Jeg har en hvit RWD, alt standard + vinterhjul i bestilling. Bestilte 4. oktober. Estimert levering 4.-15. november i Drammen. Ingen VIN. Venter spent!

Har bestilt samme bil som deg, men utlevering i Trondheim. Siste estimat 10. - 21. nov. Vet om en i Bergen som også har fått estimat sent november med hvit RWD standard. Begge bestilt 30. august. Ingen VIN enda her heller.
Usikker på om min vil bli levert med båt eller bil. Sist det var bilbåt i Trondheim var vel i slutten av september. Drammen er det vel ukentlig flere.

Herr G

Nytt medlem fra Bergen her.

Bestilte en midnight cherry RWD 4. oktober, alt standard. Estimert levering ble i går utsatt fra ca 10. nov - 3. des (ikke 100 % sikker, har gitt opp å sjekke dette hver dag) frem til 24. nov - 24. des. Kan forhåpentligvis glede meg til jul og håpe at bilen er på plass før det. VIN er foreløpig ikke mottatt.

Jimnordb

Sitat fra: Herr G på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 14:12Nytt medlem fra Bergen her.

Bestilte en midnight cherry RWD 4. oktober, alt standard. Estimert levering ble i går utsatt fra ca 10. nov - 3. des (ikke 100 % sikker, har gitt opp å sjekke dette hver dag) frem til 24. nov - 24. des. Kan forhåpentligvis glede meg til jul og håpe at bilen er på plass før det. VIN er foreløpig ikke mottatt.

Velkommen til MCR klubben 😍

Har samme fargevalget og SR. Valgte du med vinterdekk?

Herr G

Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 15:27
Sitat fra: Herr G på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 14:12Nytt medlem fra Bergen her.

Velkommen til MCR klubben 😍

Har samme fargevalget og SR. Valgte du med vinterdekk?

Ja, tenkte det var enklest og hvertfall når leveringstidspunkt blir langt inn i månedene man kan forvente snø(slaps), selv her vestpå.

Så fargen utstilt hos Tesla i Åsane og likte den veldig godt. Hvit var aldri alternativ, svart er fin men finnes i nær familie, blå kunne diskuteres, men egentlig ville vi begge ha cherry. Så da ble det slik. Har ikke sett mange, kun to-tre stk «live».

Mobystar

Sitat fra: Mobystar på fredag 20. oktober 2023, klokken 22:32
Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 22:58
Sitat fra: Mobystar på mandag 09. oktober 2023, klokken 11:54Flere som venter på bil nå i oktober/november? Har selv bestilt TMY hvit RWD og sort interiør den 30. august.
Har estimert lev 15. okt - 6. nov i Trondheim. Har ikke fått VIN enda. Noen som vet om levering kun er med båt eller kommer det biler med annen transport også fra f.eks. Drammen? Vet det var en båt i Trondheim i midten av september, men hvor ofte de sender båt hit har jeg ingen anelse om.

Da ble estimert levering oppdatert til 19-30 oktober

Estimat nok en gang oppdatert. Nå er det 29. okt - 9.nov

Da fikk jeg endelig VIN nummer! Det blir Berlin produsert bil med estimert levering 20. nov - 6. des (Trondheim).

VeggaB

Sitat fra: VeggaB på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 11:05Jeg har en hvit RWD, alt standard + vinterhjul i bestilling. Bestilte 4. oktober. Estimert levering 4.-15. november i Drammen. Ingen VIN. Venter spent!
Oppdater estimert levering i ettermiddag: 12.-23. November, ingen VIN i kildekode eller app.

Godt tegn at bestillingene fra august har fått VIN, da [emoji846]

Mobystar

Sitat fra: VeggaB på søndag 05. november 2023, klokken 18:16
Oppdater estimert levering i ettermiddag: 12.-23. November, ingen VIN i kildekode eller app.

Jeg fikk også mulighet til å betale inn egenkapital når VIN ble tildelt. Samtidig kom også Final Invoice hvor det står leveringsdato 21. nov. Estimatet er uendret 21. nov - 6. des.

Vil tro du får færre ventedager enn meg.

VeggaB

Sitat fra: Mobystar på mandag 06. november 2023, klokken 10:51

Jeg fikk også mulighet til å betale inn egenkapital når VIN ble tildelt. Samtidig kom også Final Invoice hvor det står leveringsdato 21. nov. Estimatet er uendret 21. nov - 6. des.

Gode greier! Da fikk jeg også VIN, estimert levering 17. Nov - 2. Des!

Mobystar

Sitat fra: VeggaB på tirsdag 07. november 2023, klokken 14:06

De justerte min med en dag til 20. nov - 5.des - sikkert på samme båt da.

Jimnordb

Sitat fra: Jimnordb på mandag 30. oktober 2023, klokken 15:36Ny est. Dato: 21. November til 21. Desember. Bestilt 30. September

Fortsatt ingen VIN.

Ny est. dato: 19. November - 11 desember...

Rettelse: Bestillingsdato er 1. Oktober. (bestilt over natten 30. September - 1. Oktober 😂)

Mobystar

Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 14. november 2023, klokken 01:13
Sitat fra: Jimnordb på mandag 30. oktober 2023, klokken 15:36Ny est. Dato: 21. November til 21. Desember. Bestilt 30. September

Fortsatt ingen VIN.

Ny est. dato: 19. November - 11 desember...

Rettelse: Bestillingsdato er 1. Oktober. (bestilt over natten 30. September - 1. Oktober 😂)

Tror ikke det betyr noe med oktober kontra september. Du står vel i en kø hvor det kommer an på hvor mange biler de får inn i din farge/int/hjul og hvor mange som har bestilt den konfigurasjonen.

Jeg har VIN 267XXX og ser nå at de så vidt har begynnt å registrere biler i denne serien. Fortsatt 20. nov - 5. des som estimat.

VeggaB

Står levering 17. Nov på min sluttfaktura. Sendte SMS til Tesla i dag. Fikk svar nå nettopp med beskjed om å se bort fra dato, og at booking av hentetid kan forventes «innen kort tid». Siste 6 siffer i mitt VIN starter på 275.

Mobystar

Sitat fra: VeggaB på tirsdag 14. november 2023, klokken 16:30

Står levering 17. Nov på min sluttfaktura. Sendte SMS til Tesla i dag. Fikk svar nå nettopp med beskjed om å se bort fra dato, og at booking av hentetid kan forventes «innen kort tid». Siste 6 siffer i mitt VIN starter på 275.

Tipper bilene våre er på Auto Achieve som ankommer Drammen 17.11
Denne båten kommer fra Zeebrugge og det er vel der Tesla biler lastes.
Du er heldig som kan hente i Drammen, sparer nok noen dager på det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA