TWC Gen 3 lader ikke, virker «frosset»

Startet av dissern, søndag 08. oktober 2023, klokken 03:20

« forrige - neste »

dissern

Heisann!

Har tatt i bruk en ny TWC Gen 3 forrige uken og den har virket fint inntil 2 dager siden. Da mistet den kontakt med wifi og lader ikke bil når tilkoblet. Når ladekabel er plugget i en TMY sier bilen bare at det er ladefeil-ingen strøm. Det lyser et fast grønt lys på ladeboksen. Det hjelper ikke å holde inne knapp på pluggen, det skjer ingenting - det lyser fortsatt ett fast grønt lys. Jeg har slått av sikring på kursen et par ganger, ventet 10 minutt ++, men fortsatt ingen endring, det lyser ett fast grønt lys og ingen reaksjon på ladeboksen. Den formidler ingen SSID og lader ikke, til tross for grønt lys. Når den fungerte så var den på 2,4ghz og WPA2 passord og det virker fint til det plutselig bare «frosset». Noen gode tips her, jeg er tom for ideer.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

førategangtesla

Fast grønt lys betyr standby og at den venter på å plugge inn. Den skal likevel lade selv om den ikke får wifi signal, men om laderen ikke gir ut wifi signal så kan det være noe galt med laderen tenker jeg. Pulserer det grønne lyset noen minutter etter at du skrur på sikringen igjen? Det skal den nemlig gjøre.

Ellers så ville jeg ha meldt det inn til tesla i appen.

dissern

Hei!

Nei, det grønne lyset pulserer ikke etter at jeg har slått på sikringen igjen, den viser bare ett fast grønt lys konstant.
Hvit Leaf - 2011
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

geear

Du skal kunne aktivere lokalt AP (wifi) med å holde inne knappen på ladestøpselet i 5-10 sek også, samme skal skje da, grønt pulserende lys.

dissern

Sitat fra: geear på søndag 08. oktober 2023, klokken 11:39Du skal kunne aktivere lokalt AP (wifi) med å holde inne knappen på ladestøpselet i 5-10 sek også, samme skal skje da, grønt pulserende lys.

Det går ikke. Ingen reaksjon på ladeboksen ved å holde inne knappen.
Hvit Leaf - 2011
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

geear

dissern

Sitat fra: geear på søndag 08. oktober 2023, klokken 20:13Ta kontakt med chargingsupportemea@tesla.com så får du nok hjelp, evt en ny boks i Posten.

"This mailbox is no longer being monitored."
Hvit Leaf - 2011
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA