Leie ut på Getaround (tidl Nabobil)

Startet av Aass_Bayer, fredag 06. oktober 2023, klokken 16:09

« forrige - neste »

Aass_Bayer

Hei!
Vurderer å kjøpe en bruk Tesla Modell X til 3-400.000.
Jeg bruker bil lite, og for å forsvare kjøpet for meg selv har jeg lyst til å spe på litt inntekt.

Har noen her inne erfaring med å leie ut akkurat denne bilen, og noen tips?
Stor eller liten pågang?

RJK

Vet ikke hva andre tenker, men som regel må du endel ned i pris for å få særlig utleie på "gammel" bil.

Jeg personlig vil jo gjerne ha nyest og best, når prisen blir liten forskjell på. Bl.a. for å teste ut, men og for å sikre seg at det ikke skjer noe uforutsett iløpet av leieperioden, noe som det er langt større sjanse for at skjer, dess eldre bilen er.

Andre vektlegger gjerne å oppleve "nybilfølelse" som et alternativ til å kjøre bilen man i utgangspunktet bruker/brukte. Hadde det vært en mer sjelden "entusiastbil", så stiller det seg selvsagt anderledes, for da er det gjerne en litt annen kundegruppe.

Så om det er noe særlig å tjene på dette, kommer veldig mye an på prisen du setter, og ikke minst hvor langt er det fra offentlig kommunikasjon og sentrale områder fra der bilen står til vanlig. Folk flest har relativt lite interesse om det blir tungvindt å hente/levere bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Aass_Bayer

Ser den. Jeg leide ut en litt eldre Skoda Octavia i et par år. Satt prisen til det laveste i byen jeg leide ut i (Tromsø) i sin klasse. Fikk leid ut den veldig mye faktisk. En god del turister i den byen, og de skulle bare rundt og se natur og var ikke så nøye på alder etc, kun pris :)

Får jeg inn 1-2000 i mnd på en Model X er jeg happy. Det vil si et par tre dager.

RJK

Sitat fra: Aass_Bayer på fredag 06. oktober 2023, klokken 18:05Ser den. Jeg leide ut en litt eldre Skoda Octavia i et par år. Satt prisen til det laveste i byen jeg leide ut i (Tromsø) i sin klasse. Fikk leid ut den veldig mye faktisk. En god del turister i den byen, og de skulle bare rundt og se natur og var ikke så nøye på alder etc, kun pris :)

Får jeg inn 1-2000 i mnd på en Model X er jeg happy. Det vil si et par tre dager.
Da har du jo erfaring, og vet hva du går til.

Ja, er alltids greit når prisen er satt rett. Da kan den nok fort generere litt trafikk, som oversettes i kroner på konto.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA