Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

sindrej

Har hatt totalt flere bakhjulstrekkere enn grevlinger, og har mange kilometer bak meg med en 450 hk 1300kg bakhjulstrekker.  Der må en være våken, det var jeg også under min testing av TMS.  Bilen ble provosert i svinger, den ble slengt kjapt venstre-høyre, og det ble bråbremset (alt uten annen trafikk i nærheten selvsagt).  Den imponerte bra da, veldig uamerikansk i veiholdningen!  Ingen video fra min prøvekjøring, null poeng  :P

At det finnes folk som ikke helt er vant til 400+ hk og slik er det jo lite tvil om, jeg er også spent på å se utviklingen mhp ulykker.  At det ikke er skjedd så mye under prøvekjøring er vel en fjær i hatten til TMS sitt antispinn og stabilitets-system.

PAS

Etterhvert som bilene kommer burde noen (Tesla Motor Club Norway ???) gi et tilbud til sjåfører som ikke er vant til mere enn 130-150 hk biler ( som unduertegnede) og øvelseskjøre på bane med kyndig veileder
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Gjermund

Generelt så bør jo folk som ikke er vant med bakhjulsdrift være veldig forsiktige med "gassen" i en sving og spesielt når det er glatt. Vi som er vant med bakhjulsrekk må jo også det, men de fleste som er vant med bakhjulstrekk er vel klar over det, håper jeg. Like stor bekymring er det jo at du kommer så sykt fort opp i fart i forhold til hva mange er vant med. Da er brått det som var langt fremme fort nære.

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på mandag 24. juni 2013, klokken 13:17
Den imponerte bra da, veldig uamerikansk i veiholdningen!
Godt å høre! Jeg opplevde også bilen som stabil, men testet bare aks i rett linje da det var vått på veien, og jeg merket at den logret bra selv i rett linje. Simulerte dog en forbikjøring på motorveien, og det håndterte bekymringsløst. Grensene skal jeg nok teste tidsnok  :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TS

Sitat fra: PAS på mandag 24. juni 2013, klokken 13:25
Etterhvert som bilene kommer burde noen (Tesla Motor Club Norway ???) gi et tilbud til sjåfører som ikke er vant til mere enn 130-150 hk biler ( som unduertegnede) og øvelseskjøre på bane med kyndig veileder

Gjerne et glattkjøringskurs ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Chlangum

#515
Hehe, mange beskymra sjeler for min kjørestil her ser jeg. Men jeg vet. Forferdelig dårlig vane jeg har vent meg til med rattgrepet ja  :-[

Men slapp helt av. Har kjørt biler med adskillig sterkere motorer en Model S. Sist på en bane i Leicester med en Lamborghini LP640, Ferrari 458 Italia, Audi R8, Aston Martin DB9 og en Ariel Atom helt uten elektroniske hjelpemidler. Var ikke imponert av håndplasseringene mine han instruktøren heller c",)

Pluss jeg har en veteran med 400 hester og kan mildt sagt si at handling ikke matcher kreftene der c",)
Og min tidligere samboer hadde en Dodge Ram SRT10 (av alle biler hun kunne gå henn å kjøpe seg) Pick-up med 500 hk og 712 NM
Men har nå ennå til gode å være ute for en ulykke med bil (motorsykkel er en helt annen historie)

Så selv om hendenes plassering på rattet er litt halv åtte så skal jeg nok klare å håndtere en tesla. Største faren for min del er elektroniske hjelpemidler som jeg ikke er vandt til og kan ofte føre til at bilen reagerer på en annen måte en det jeg forventer.

Bare for å berolige framtidige tesla eiere hvis de noen gang skulle møte meg i trafikken  :P
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

olehelge

Da var prøvekjøring unnagjort - tror jeg lar bestillinga stå jeg  :) :)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

LA-Thing

Møtte sølvbilen EL 18690 på vei til jobben idag, i rundkjøringen på Brakerøya (Drammen). Noen som har fått låne den i helga, eller er det en Drammenser som jobber på Alnabru?
Drammen, Tesla Model S #2510

JohanH

Sitat fra: Chlangum på mandag 24. juni 2013, klokken 20:21
Hehe, mange beskymra sjeler for min kjørestil her ser jeg. Men jeg vet. Forferdelig dårlig vane jeg har vent meg til med rattgrepet ja  :-[

Men slapp helt av. Har kjørt biler med adskillig sterkere motorer en Model S. Sist på en bane i Leicester med en Lamborghini LP640, Ferrari 458 Italia, Audi R8, Aston Martin DB9 og en Ariel Atom helt uten elektroniske hjelpemidler. Var ikke imponert av håndplasseringene mine han instruktøren heller c",)

Pluss jeg har en veteran med 400 hester og kan mildt sagt si at handling ikke matcher kreftene der c",)
Og min tidligere samboer hadde en Dodge Ram SRT10 (av alle biler hun kunne gå henn å kjøpe seg) Pick-up med 500 hk og 712 NM
Men har nå ennå til gode å være ute for en ulykke med bil (motorsykkel er en helt annen historie)

Så selv om hendenes plassering på rattet er litt halv åtte så skal jeg nok klare å håndtere en tesla. Største faren for min del er elektroniske hjelpemidler som jeg ikke er vandt til og kan ofte føre til at bilen reagerer på en annen måte en det jeg forventer.

Bare for å berolige framtidige tesla eiere hvis de noen gang skulle møte meg i trafikken  :P

Takk for det. Konge post dette syns jeg. Rattgrep schmattgrep sier jeg...

Stig O

Har sendt forespørsel om prøvekjøring for en uke siden og purring for en par dager siden.Ikke hørt et kvekk!!? Sendte også mail til Heidi for en par dager siden også. Håpet på prøvekjøring mandag 22/7 pluss og ta en titt på EU modellene.. Er det noen som har kjørt de siste dagene? Står EU bilene fortsatt i karantene? Merkelig stille på forumet også på dette.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Nuvolari

Sitat fra: Stig O på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:45
Har sendt forespørsel om prøvekjøring for en uke siden og purring for en par dager siden.Ikke hørt et kvekk!!? Sendte også mail til Heidi for en par dager siden også. Håpet på prøvekjøring mandag 22/7 pluss og ta en titt på EU modellene.. Er det noen som har kjørt de siste dagene? Står EU bilene fortsatt i karantene? Merkelig stille på forumet også på dette.

Jeg har prøvekjøring med en P85+ 29 juli. Blir artig å endelig prøve den :) Kommer til å be om en EU modell
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ohh

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Stig O på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:45
Har sendt forespørsel om prøvekjøring for en uke siden og purring for en par dager siden.Ikke hørt et kvekk!!? Sendte også mail til Heidi for en par dager siden også. Håpet på prøvekjøring mandag 22/7 pluss og ta en titt på EU modellene.. Er det noen som har kjørt de siste dagene? Står EU bilene fortsatt i karantene? Merkelig stille på forumet også på dette.

Jeg har prøvekjøring med en P85+ 29 juli. Blir artig å endelig prøve den :) Kommer til å be om en EU modell
Fikk du bekreftet P85+ da du booket time? Jeg har kjøring nå til fredag, og de kunne ikke garantere +, men skulle gjøre sitt ytterste for å få det til.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Nuvolari

Sitat fra: ohh på tirsdag 16. juli 2013, klokken 22:08
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:52
Sitat fra: Stig O på tirsdag 16. juli 2013, klokken 21:45
Har sendt forespørsel om prøvekjøring for en uke siden og purring for en par dager siden.Ikke hørt et kvekk!!? Sendte også mail til Heidi for en par dager siden også. Håpet på prøvekjøring mandag 22/7 pluss og ta en titt på EU modellene.. Er det noen som har kjørt de siste dagene? Står EU bilene fortsatt i karantene? Merkelig stille på forumet også på dette.

Jeg har prøvekjøring med en P85+ 29 juli. Blir artig å endelig prøve den :) Kommer til å be om en EU modell
Fikk du bekreftet P85+ da du booket time? Jeg har kjøring nå til fredag, og de kunne ikke garantere +, men skulle gjøre sitt ytterste for å få det til.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg var tydelig på at poenget med prøvekjøringen var å teste p85+. Jeg opplevde at det budskapet nådde frem.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

JAGN

Jeg har prøvekjøring i Oslo på torsdag 18.juli. Jeg fikk heller ikke bekreftet at de nyankomne EU-modellene ville være klare til da, men de ville prøve å ha en av disse klare. Nå har jeg kjørt en vanlig (nyere) performance-modell en gang før, men det er sånn sett underordnet for meg om det blir + eller vanlig. Jeg håper imidlertid at jeg får mulighet til å se en av EU bilene. Litt mystikk rundt noen av justeringene enda:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA