Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Eivind_Bergen på tirsdag 18. juni 2013, klokken 14:53
Var akkurat på prøvekjøring i Bergen, de har en blå og en hvit performance til selve kjøringen, samt en svart performance som utstillingsmodell.
du har ikke mulighet til å ta ett bilde av den sorte og hvite sammens? Har fått litt anger ang sort kontra hvit  ::) kom gjerne med ett objektiv syn på hva du syns var penest? Blir spoileren helt borte på den sorte?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Sitat fra: blokhus på tirsdag 18. juni 2013, klokken 20:34
Prøvekjørte idag tidlig i Bergen. Var første gang jeg kjørte, så det var selvsagt artig, men 2 ting utover det som er kommentert fra tidligere la jeg merke til.

1. En konstant svak vibrasjon i rattet

2. En av høyttalerne på anlegget virket sprengt.

"Co-piloten" skulle få mekaniker til å se på begge tingene fikk jeg beskjed på.

Kjørte den mørkeblå, som visst var den nyeste de hadde fått inn.

Hvis det er den på prøveskilt og barneseter i bagasjen, kjørte jeg den for to uker siden. Da hadde den ikke noen av de problemene.

Havebigfun

begge skadene erfort gjort- en liten bling i felgen fremme og bånn gass på lydanlegget med en for heftig låt- vips er skadene der :o

D.O

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 18. juni 2013, klokken 22:02
begge skadene erfort gjort- en liten bling i felgen fremme og bånn gass på lydanlegget med en for heftig låt- vips er skadene der :o
Anlegget skal være dimensjonert til å tåle alt. Dvs at maks nivå er tunet slik at du ikke skal kunne forvrenge eller ødelegge noe. I alle fall sa han jeg prøvekjørte med dette.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Chlangum

Skulle egentlig vært reist på jobb disse dagene med prøvekjøring i Bergen men siden avreise ble utsatt så tok jeg turen opp på flyplassen for en kikk i det minste. Og tror du ikke karen det var grei og lot meg kjøre en tur selv om jeg ikke hadde booket!

Fikk kjøre den blå bilen som egentlig var bare for utstilling utenfor hotellet. Karen sa at dette var av den tidligere modellen og som mange har merket tidligere var det en del dekk støy inni cupe'en! Skal bli artig å få høre forskjellen i støy på den nyere modellen ved en annen anledning.

Ellers var det tydelig at bilen har vært gjennom hardt kjør i sin korte levetid. Merket imidlertid ikke noe vibrasjoner i rattet her slik som beskrevet tidligere i tråden. Har vel kanskje fått seg et kakk i en fortauskant?

Men vekket definitivt et "må ha" begjær hos meg i alle fall. Og hadde han onkel stått oppe på Flesland i dag hadde nå jeg kjørt ifra lappen, det er nå sikkert og visst. Redd den råe akselerasjonen kan lett bli vanedannende c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Chlangum

For de som er interessert og ikke for nok av Model S videoer mens de venter på bilen sin så her har dere noen linker fra min kjøretur i Bergen.


og

(samme tur)

Ikke så mye informativt egentlig.
Eneste er spørsmålet mitt på slutten angående cruise kontrollen om den regenerere i nedoverbakker. Kom på det for seint til å teste det selv. Sikkert noen andre som har svar på det?

Ellers kan jeg bekrefte at "creep" også er aktiv i revers. Noe jeg leste eller så på en annen video (husker ikke helt) at den ikke gjorde. Kanskje blitt rettet på i en seinere software oppgradering?

Far, som sitter i baksetet og filmer var i hvert fall imponert. Særlig siden han ikke kjente til bilen fra før og alt jeg fortalte ham var at vi skulle opp å se på en elbil jeg vurderte å kjøre. Var en smule skeptisk helt til han så bilen c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

laumb

Sitater far:

"Du må lære deg å bremse."
"Det kjennes som om du sitter i en bil med en enorm motor - hvor du egentlig ikke behøver å trykke på gassen."
"åååh fy faen!"
"ikke noe giring..."

Tydelig at du glemte å fortelle han om regen, at den har over 400 hester, ett-trinns girkasse og at opplevelsen er enormt bra! :P
Fantastisk!

Øyvind.h

Og man må jo faktisk lære seg å bruke bremsene på en ny måte (dvs. kun i nødstilfeller)  ;D

Når jeg ser hendenes plassering på rattet skjønner jeg for øvrig hvorfor det har vært snakk om behov for effektbegrensninger ved prøvekjøring, men hver sin kjørestil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jimpec

Prøvekjørte for 2. gang i Stavanger i dag. Kjørte den blå P85en med grå felger.

Først og fremst en merkbar forskjell fra den svarte de har hatt på Alnabru en stund. Den begynner å bli ganske shabby nå. Denne blå var i en annen liga når det kommer til lydisolering, "lyder", dørlyd (når døren går igjen), tightness under kjøring, styrefølelse, pluss pluss.

Jeg sa jeg ville kjøre en gang til fordi forrige tur ble vel kort. Dette var copiloten informert om og ga meg super service. Han spurte meg om hvor jeg ville kjøre hen. Jeg fant en rute jeg ville kjøre - og så dro vi i gang.
Fikk veldig frie tøyler og fikk skikkelig teste hva bilen er god for både rett frem og i sving. Vil takke Tesla for å virkelig ta seg sammen når jeg ga en tilbakemelding. Langt over forventet.

Sept/okt kan ikke komme snart nok. Ferien blir lang.. ;-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Oreo

Bra og høre Jimpec. Jeg har mast om en andre runde i Trh, men liten respons gitt.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Jejl

Jeg kjørte også den blå i Stavanger i dag. Alt i alt innfridde kjøreturen 100% (og vel så det), til mine forventninger som jeg på forhånd hadde hatt til bilen.

Alle setene var etter min mening tilnærmet perfekte. Med mine 186cm hadde jeg ikke hatt noe problem med å sitte i baksetet på langtur i denne.

Jeg hadde med to stk potensielle kjøpere på turen som knapt nok hadde hørt om bilen på forhånd (virket det som). Litt morsomt å se reaksjonen når de trodde de skulle få se motoren. Jeg tipper at turen resulterter i en ekstra model s og en X reservering (avhengig av 4x4).

Luksusfølelsen og kjøreopplevelsen i denne bilen overgår med ekstremt stor margin alt jeg til nå har prøvd av fosilbiler. Løp å kjøp sier bare jeg til de som ennå lurer.

RuneW

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. juni 2013, klokken 12:37Når jeg ser hendenes plassering på rattet skjønner jeg for øvrig hvorfor det har vært snakk om behov for effektbegrensninger ved prøvekjøring, men hver sin kjørestil :)

Det er nok mye rart av kjøring på disse prøvekjøringene ja. De bør nok være litt spesielt skrudd sammen disse fra Tesla som skal sitte der og se uanfektet ut...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Øyvind.h

Sitat fra: RuneW på mandag 24. juni 2013, klokken 11:28
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. juni 2013, klokken 12:37Når jeg ser hendenes plassering på rattet skjønner jeg for øvrig hvorfor det har vært snakk om behov for effektbegrensninger ved prøvekjøring, men hver sin kjørestil :)

Det er nok mye rart av kjøring på disse prøvekjøringene ja. De bør nok være litt spesielt skrudd sammen disse fra Tesla som skal sitte der og se uanfektet ut...
Spurte sist jeg prøvekjørte om hvordan det var å sitte på i en slik bil. Det var visst i hovedsak gøy, men en av de ansatte slet med at vedkommende ble litt kvalm innimellom :) Ellers skal jo Tesla-ansatte være litt avdempet ift. hva man normalt forventer av en selger, og det har de tydeligvis videreført også under prøvekjøring.

Men når folk uten erfaring får sette seg bak rattet i en bil med over 400hk kan mye gå galt, og jeg ser i flere prøvekjøringsvideoer at flere hadde hatt behov for et kjørekurs. Flatt jern i svinger, elendig kjørestilling/rattgrep, manglende evne til å lese trafikkbilde... Forsikringen blir nok dessverre dyr etter hvert, og jeg ville hatt solid risikotillegg for å være representant under prøvekjøring når jeg ser hva slags folk som slipper til bak rattet....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Du må ta i betraktning at mange nok provoserer bilen ekstra under prøvekjøring.  Jeg gjorde mye på prøvekjøringen som jeg ikke gjør til normalt, som f.eks. dra på i sving for å kjenne hvordan bilen håndterte det.  Kjørestillingen var selvsagt deretter, jeg satt som jeg hadde gjort på banekjøring (i den grad det var mulig).

Øyvind.h

#509
Sitat fra: sindrej på mandag 24. juni 2013, klokken 11:57
Du må ta i betraktning at mange nok provoserer bilen ekstra under prøvekjøring.  Jeg gjorde mye på prøvekjøringen som jeg ikke gjør til normalt, som f.eks. dra på i sving for å kjenne hvordan bilen håndterte det.  Kjørestillingen var selvsagt deretter, jeg satt som jeg hadde gjort på banekjøring (i den grad det var mulig).
Pga elektroniske hjelpemidler går 420hk og flatt jern i svinger fint, men flatt jern i sving på offentlig vei i trafikk bak rattet i en bil man ikke kjenner grensene til er etter mitt syn ikke forsvarlig. Kombinert med laidback kjørestilling og rattgrep som ikke ligner grisen får jeg en følelse av at respekten/forståelsen for kjøretøyet og risiko ikke er tilstede blant enkelte kjøpere (aner ikke hvordan din video er, så ikke føl deg truffet :)
Det var nok sutring fra besserwisseren  ;D Ta meningene mine med et smil og en stor klype salt!

Folk kjører sikkert hardere under prøvekjøring enn hva de gjør til vanlig, men prøvekjøringen er et uttrykk for hvordan folk kan finne på å kjøre når lysten tar overhånd. For øvrig godt å høre at du velger en sittestilling som gir deg evnen til å reagere korrekt om noe skulle skje :) Kjedelig at det nesten er vinter før vi får bilene, men det positive er at vi da får testet hvordan den fungerer når grepet slipper. En kamerat av meg smadret en av to norskregistrerte Z4 M coupe i Bergen for et par uker siden. Hadde hatt bilen en drøy uke før det smalt. Ga på i påkjøringsfeltet på litt fuktig vei. Da kom bakenden kjapt og det gikk som det måtte gå.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA