Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

jsu224

Sitat fra: Milzit på fredag 07. juni 2013, klokken 00:28
Sitat fra: jsu224 på lørdag 01. juni 2013, klokken 07:23
Sitat fra: bb på fredag 31. mai 2013, klokken 16:48
Sitat fra: jsu224 på fredag 31. mai 2013, klokken 13:09
Lydnivået i bilen var overraskende lavt. Jeg trodde både hjulstøy og komforten med 21 tommer skulle være noe jeg måtte "svelge kamel" på men det virket overhodet ikke som noe problem.
Det var godt å vite at støyen på den hvite bilen var bedre. Den sorte jeg prøvde var ikke så bra på støy. Er det noen som vet om den hvite er nyere enn den sorte?

Den hvite er nyere! Vedkommende jeg prøvekjørte med sa det.

Var kult også at navigasjonen rød merket vei/veistubber hvor det stod kø og faktisk kan foreslå ny rute :-)
I tidligere blogger og på TMC har det stått at man kun hadde Google Traffic info på hovedskjermen med farger men det blir ikke tatt hensyn til dette i selve ruten som blir planlagt.
Du så at du fikk opp en faktisk rute ved siden av speedometeret hvor det var tatt hensyn til kø?

Ikke ved speedometeret. Jeg kikket på storskjermen. Og ja. det var gulmerket der det var litt tettere trafikk og rødmerket vei der jeg kunne forvente kø. Var Tesla rep som sa at navigasjonen foreslo ny rute hvis skikkelig kø. Når jeg kjørte og han viste meg dette hadde vi 400m igjen til Tesla Store Alnabru så ikke så rart det ikke ble foreslått ny rute da.

Milzit

Problemet er at trafikken vises på den store skjermen men ruten som blir lagt opp ikke tar hensyn til dette. Men dette kommer forhåpentligvis i en senere oppgradering.

jsu224

Sitat fra: Milzit på fredag 07. juni 2013, klokken 14:05
Problemet er at trafikken vises på den store skjermen men ruten som blir lagt opp ikke tar hensyn til dette. Men dette kommer forhåpentligvis i en senere oppgradering.

Javel..da har jeg misforstått. Tesla rep sa nettopp det.

Milzit

Står info om det bla her:
http://badros.blogspot.no/2013/01/my-first-three-months-with-tesla-model-s.html
Perhaps worst, even though the main Google map shows traffic information, it lacks incident information (e.g., accident and construction markers) and the traffic information it shows is in no way reflected in the navigation directions or time estimates.  Fail!  (And I mean fail in a big way -- I spent three hours driving to Half Moon bay once when I could've been redirected around a major traffic backup and saved 1.5 hours.)

Dette blir nok fikset med en software update senere, det er jo det geniale med Tesla. Det eneste jeg kunne oppdatere med navigasjonen på Ford Mondeo var jo skifte DVD med kartene, ellers var du stuck med all navigasjon... Greit at de fokuserer på kvalitet og hardware på bilen nå ved levering, så kan de levere slike ting senere.

Cobos

Det skremmende er jo også at Tesla nå sikkert primært jobber med hardware og ikke har rukket å fokusere skikkelig på software enda. De legger til hardware baserte features til Model S, jmf. parkeringssensorer, og mulig ACC. Tilsvarende sikkert en del HW problemer med Model X fortsatt som de prøver å bli kvitt.
Model S og X kommer sikkert til å dele 99% av all software så de får god uttelling for alt de gjør for Model S. Blir spennende å se hvordan Model S ser ut rundt jul 2014.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Maartensommer

Sitat fra: Milzit på søndag 09. juni 2013, klokken 18:07
[/i]

Dette blir nok fikset med en software update senere, det er jo det geniale med Tesla. Det eneste jeg kunne oppdatere med navigasjonen på Ford Mondeo var jo skifte DVD med kartene, ellers var du stuck med all navigasjon... Greit at de fokuserer på kvalitet og hardware på bilen nå ved levering, så kan de levere slike ting senere.

Dukker sikkert opp en Tomtom app en eller annen gang i fremtiden.

RoadRunner

Sitat fra: Maartensommer på søndag 09. juni 2013, klokken 20:22
Sitat fra: Milzit på søndag 09. juni 2013, klokken 18:07
[/i]

Dukker sikkert opp en Tomtom app en eller annen gang i fremtiden.

Applikasjonen finnes allerede: WAZE
Trafikkoppdateringer og kart alltid oppdatert i sanntid - gratis app på Android.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

stor66

Sitat fra: RoadRunner på søndag 09. juni 2013, klokken 22:56
Applikasjonen finnes allerede: WAZE
Trafikkoppdateringer og kart alltid oppdatert i sanntid - gratis app på Android.
WAZE som erstatning for Google Maps i TMS ville vært genialt! Har WAZE på iPhone 3GS i dag, og det eneste som gjør at jeg ikke bruker den mer er skjermstørrelse og betjening av knapper.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Øyvind.h

Sitat fra: stor66 på mandag 10. juni 2013, klokken 10:56
Har WAZE på iPhone 3GS i dag, og det eneste som gjør at jeg ikke bruker den mer er skjermstørrelse og betjening av knapper.
Grunnen til at jeg ikke bruker det er flere tilfeller av hårreisende dårlige ruter, men varslingstjenesten er veldig bra! Etter et par blemmer sluttet jeg å bruke Waze som annet enn supplement til eks Tomtom app.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Waze er crowd sourced, og blir bedre med kun med din hjelp :) Er ruta feil, kan du rapportere, og/eller komme med bedre forslag.

Bonefish

Tråden begynner vel å bli litt off topic.. ;)

Uansett, jeg fikk muligheten til å prøvekjøre bilen på lørdag sammen med min bedre halvdel. For meg var det en salig opplevelse...
Min kone har vært ganske kjølig til hele greien og har tidlig sagt at dette vil hun ikke involveres i.

Det eneste hun lurte på etter prøvekjøringen, var om jeg hadde tenkt på hvilken bil jeg skulle ha når Teslaen kom :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

gzegorz

Når har tilsynelatende Google kjøpt Waze:
http://news.cnet.com/8301-1023_3-57588394-93/google-reportedly-close-to-$1.3b-acquisition-of-map-app-waze/

Kan vi håpe på en implementering av dette i Google Maps på sikt?
Tesla Model S85

Corny

Sitat fra: TerjeV på torsdag 06. juni 2013, klokken 23:19
Så blir det prøvekjøring i Stavanger igjen 21,22 og 23 juni  8)

Noen som har hørt noe mer om dette. En Tesla er spottet utenfor Hall Toll i dag, men det kan vel ikke være for prøvekjøring hvis de skal være her først om ti dager?
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

den12mann

Sitat fra: Corny på onsdag 12. juni 2013, klokken 00:35

En Tesla er spottet utenfor Hall Toll i dag, men det kan vel ikke være for prøvekjøring hvis de skal være her først om ti dager?

Et firma i Stavanger som har fikset egen prøvekjøring for ansatte etc

TerjeV

Sitat fra: Corny på onsdag 12. juni 2013, klokken 00:35

Noen som har hørt noe mer om dette. En Tesla er spottet utenfor Hall Toll i dag, men det kan vel ikke være for prøvekjøring hvis de skal være her først om ti dager?
Det er Tesla som har varslet meg om at det blir Test Drive Event i Stavanger 21,22 og 23 juni. Det blir nok snart utlyst dersom det ikke allerede er ute... Bilene skulle kjøres fra Bergen torsdag kveld (20/6)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA