Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

laumb

Bildet er fra TV2.no artikkelen og en av bilene i Oslo.
Vil anta at de aller nyeste bilene de får inn er "Halvfabrikat" Europamodell. Amerikanerne får nok dette som tilvalg etter hvert de og - og jeg vil tro at Tesla har nok gjort mer enn å bare tegne lysene (siden de finnes på en bil. :) ).

Jimpec

Ikke for å skryte, men jeg hadde ca 150 på den svarte Perfen på Alnabru. Har også video av en 80-120 test. Med det mener jeg at det ikke kan stemme at alle demobiler er begrenset. Har lest at den sølvfargede har redusert effekt over 100 km/t men ikke noe sperre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

sindrej

Det sølvfarga som var i Trondhjem (tror det er samme som var i Oslo) "bråstoppa" ihvertfall på en bestemt fart.  Rundt 120 tror jeg.

Stig O

Ser i TV2.no artikkelen at de"nye" bilene er bedre støyisolert med hensyn til bl.a hjulstøy. Dette er den beste forbedringen jeg kunne tenke meg. Prøvekjørte den blå performansen med tan interiør den 10 mai. Noen som vet når denne oppgraderingen kom, og om den er på noen av bilene på Alnabru?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Harlex

Sitat fra: Stig O på onsdag 29. mai 2013, klokken 20:24
Ser i TV2.no artikkelen at de"nye" bilene er bedre støyisolert med hensyn til bl.a hjulstøy. Dette er den beste forbedringen jeg kunne tenke meg. Prøvekjørte den blå performansen med tan interiør den 10 mai. Noen som vet når denne oppgraderingen kom, og om den er på noen av bilene på Alnabru?
Den blå er neppe dempet... Håper iallefall ikkje det for jeg synes det var plagsomt i baksetet på motorvei med den....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

trygvelo

Var og prøvekjørte idag. En P85, hvit perlemor og mørkegrå 21" hjul, en meget pen fargekombinasjon må jeg si. Tan (norsk ord?) interiør. Lister opp noen observasjoner...

• Bilen akselererer meget godt, men ikke skremmende på noen måte, det har sikkert å gjøre med størrelsen på bilen, bra understell og bra dekk å gjøre. Har kjørt eller sittet på i biler med tilsvarende ytelser tidligere.
  • Kjente at baken logret litt ved fullt gasspådrag.
  • Bilen var utrolig tight og fin, god styrerespons og ingen knirking eller ulyder
  • La merke til en del svart griseri nedover den ene siden av taket, lurer på om det er noe de har smurt på for å unngå ulyder i panotaket? 
  • Slitasje i skinnet ved døråpningen.
  • Jeg satt meget godt i bilen selv med mine 199 cm, det er den første bilen jeg noen gang har testet hvor jeg får rattet langt nok bakover i forhold til hvor langt bak jeg må ha setet. Herlig!
  • Selv med 21" felger var den meget behagelig å kjøre selv på elendig vei. Testet også en skikkelig akselerasjon på den "krøtterstien" vi kjørte og den ble ikke nevneverdig ustabil da heller.
  • Kona elsker bilen :)

Ellers spurte jeg om vinterdekkpakke og de hadde fått en mail om det idag, ble antydet en pris på 15.000,- med Pirelli vinterdekk av noe slag. Håper på mer info snart.

jsu224

Føyer meg inn og bekrefter mye av det som nevnes over her.

Prøvekjørte samme bilen i går jeg også. Det var litt vått kanskje utav ene rundkjøringa så når jeg trøkka til fikk jeg en følelse av at halen ville logre litt ja. Egentlig bare kult :-)

Ellers var jeg mest opptatt av to ting: Plassen for meg bak og som sjåfør, samt lyd og kjørekomfort fra/med 21 tommers hjul. Jeg er 1.97 og har vel aldri sittet bedre i en bil i baksetet når det sitter andre voksne mennesker foran. Sjåfør plassen gikk også helt greit selv om jeg måtte bøye hodet litt for å komme på plass når jeg steg inn i bilen..men vet du hva..det gjør jeg nok uansett hva slags bil jeg måtte kjøpe tror jeg, og definitivt noe jeg kan leve med.

Lydnivået i bilen var overraskende lavt. Jeg trodde både hjulstøy og komforten med 21 tommer skulle være noe jeg måtte "svelge kamel" på men det virket overhodet ikke som noe problem.

Et par andre ting jeg fant ut: Bytter fra piano til karbon og det mellombrune skinnet var lekkert synes jeg. Karbon virket mer riktig farge i forhold til resten av det sorte som blir inni bilen. Pianolakken blir veldig glinsende er jeg redd.

Sjansen for at jeg lander på blå bil med mellombrun interiør er enorm  :D

bb

Sitat fra: jsu224 på fredag 31. mai 2013, klokken 13:09
Lydnivået i bilen var overraskende lavt. Jeg trodde både hjulstøy og komforten med 21 tommer skulle være noe jeg måtte "svelge kamel" på men det virket overhodet ikke som noe problem.
Det var godt å vite at støyen på den hvite bilen var bedre. Den sorte jeg prøvde var ikke så bra på støy. Er det noen som vet om den hvite er nyere enn den sorte?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

JonI

Den sorte med tan interiør som var i Trondheim var ifølge teslarepen en veldig gammel bil. Den var produsert før produksjonslinje ble etablert. Om det stemmer er en annen sak  :)
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

petersv

Kjørte den blå med barneseter. Litt mindre støy i den enn i den svarte virket det som, men vanskelig å bedømme pga. andre forhold, hjul og føre.

Gjermund

Endelig prøvekjørt, etter å ha signert... Merkelig rekkefølge.

Synes setene var helt ok jeg, har sett mange klage på de her, men vi må jo ikke glemme at det ikke er en sportsbil.

Akselerasjonen var bra, som ventet, ungene i den tredje stetraden syntes det var morsomt, men akslerasjonen føltes ikke så rask som jeg hadde trodd.

Ble litt overrasket over at sportsinnstillingen på styringen var såpass myk.

jsu224

Sitat fra: bb på fredag 31. mai 2013, klokken 16:48
Det var godt å vite at støyen på den hvite bilen var bedre. Den sorte jeg prøvde var ikke så bra på støy. Er det noen som vet om den hvite er nyere enn den sorte?

Den hvite er nyere! Vedkommende jeg prøvekjørte med sa det.

Var kult også at navigasjonen rød merket vei/veistubber hvor det stod kø og faktisk kan foreslå ny rute :-)

TerjeV

Så blir det prøvekjøring i Stavanger igjen 21,22 og 23 juni  8)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Corny

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Milzit

Sitat fra: jsu224 på lørdag 01. juni 2013, klokken 07:23
Sitat fra: bb på fredag 31. mai 2013, klokken 16:48

Den hvite er nyere! Vedkommende jeg prøvekjørte med sa det.

Var kult også at navigasjonen rød merket vei/veistubber hvor det stod kø og faktisk kan foreslå ny rute :-)
I tidligere blogger og på TMC har det stått at man kun hadde Google Traffic info på hovedskjermen med farger men det blir ikke tatt hensyn til dette i selve ruten som blir planlagt.
Du så at du fikk opp en faktisk rute ved siden av speedometeret hvor det var tatt hensyn til kø?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA