Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

laumb

Fordi jeg ikke gidder "Min bil har jo mye fetere interiørlys enn din" når den er så billig. :)
Også kult at alle amerikanere med tidlige biler kan sitte å sutre "oooh! I want those lights! They are delicious!". ;)

Lys i fotbrønnen bak er også praktisk med småunger som mister ting, samt at jeg konsekvent tar av ungene skoene før de får sitte i bilen - også må de gjerne finnes mens det er mørkt på vinterstid osv.

Muffinman

Noen som har en litt mer praktisk tilnærming til lyspakka enn meg ser jeg :-)  For min del holder det at bilen blir litt mer horete fra fabrikken. Billig er det også.

19quiz76

Sitat fra: laumb på tirsdag 14. mai 2013, klokken 23:24
Ikke bare fikk jeg jævlig lyst på luft, men den var jo helt konge på veien med 21" og!

Haha - told you :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

petersv

Tja, kanskje ikke helt enig der jeg da. 4-5 leds for drøye 2 lapper? Det sies at alle biler kables for lys, så jeg skal se om jeg ikke klarer å montere noe selv :P ;)

gbzdoc

2 lapper på en bil til 1/2 mill spiller så liten rolle at de romantiske lysene er bestilt uten å tenke mer på den saken.

Å pimpe bilen selv med led og neon utgår... ;-)

Muffinman

Noen som klarer å grave fram bilder av lyspakken "i aksjon"?

gbzdoc

Har ikke bilder, men tror bla. den (de) blå på Alna er utstyrt med dette. Var bla. stemningslys under armlenet i døra. Så riktig så fjongt ut. ;-)

Kan ikke huske at den sorte og den grå hadde dette.

Gjermund

Sitat fra: petersv på onsdag 15. mai 2013, klokken 15:37
Tja, kanskje ikke helt enig der jeg da. 4-5 leds for drøye 2 lapper? Det sies at alle biler kables for lys, så jeg skal se om jeg ikke klarer å montere noe selv :P ;)

Du skal ikke jobbe så mange timene med det før det er ganske dårlig timelønn...

Harlex

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 15. mai 2013, klokken 18:07
Har ikke bilder, men tror bla. den (de) blå på Alna er utstyrt med dette. Var bla. stemningslys under armlenet i døra. Så riktig så fjongt ut. ;-)

Kan ikke huske at den sorte og den grå hadde dette.
Prøvekjørte den blå og spurte nettopp om dette. Den hadde kun standard belysning.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

hoffa

Testbilene i Norge er vel US utgavene og iflg. teslatap.com er interiørlys i us utgavene annerledes  enn eu versjonene. Er det slik at us versjonen har full pakke, mens "vi" må betale ekstra for å få samme interiørbelysning?http://teslatap.com/modifications/rear-floor-carpet-mat/
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Corny

Da har jeg fått invitasjon til prøvekjøring i Stavanger neste uke. 22. og 23. mai. Oppmøte ved et av hotellene i sentrum. Skal bli spennende å se hvilken bil som tar turen hit.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

gbzdoc

Sitat fra: hoffa på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:24
Testbilene i Norge er vel US utgavene og iflg. teslatap.com er interiørlys i us utgavene annerledes  enn eu versjonene. Er det slik at us versjonen har full pakke, mens "vi" må betale ekstra for å få samme interiørbelysning?http://teslatap.com/modifications/rear-floor-carpet-mat/

Det er jo et godt spørsmål...
Eller er bilen de har fått hit nå nylig litt "bastard biler" som er en mellomting mellom EU og US?

Er ganske sikker på at de to "gamle" bilene ikke hadde dette "jåle lyset" under armlenet. Men jeg kan selvsagt ta feil...

fonberg

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 16. mai 2013, klokken 15:33
Sitat fra: hoffa på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:24

Det er jo et godt spørsmål...
Eller er bilen de har fått hit nå nylig litt "bastard biler" som er en mellomting mellom EU og US?

Er ganske sikker på at de to "gamle" bilene ikke hadde dette "jåle lyset" under armlenet. Men jeg kan selvsagt ta feil...

Han ene Tesla-representanten jeg snakket med i Trondheim sist helg sa at alle bilene i Norge pr. i dag er US.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bjodnes

Corny.... Hvordan fikk du den invitasjonen? Mail eller tok du kontakt? Kona har ikke sett bilen vi er i ferd med og bestille. Kunne vært greit å få til.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

mrjalle

Sitat fra: Corny på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:37
Skal bli spennende å se hvilken bil som tar turen hit.

Jeg spurte om dette. Han jeg snakket med "trodde" detvar en blå og en sølv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA