Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

ebbrey

Sitat fra: Stig O på lørdag 11. mai 2013, klokken 07:52
Bortsett fra en prøvekjøring i går som innfridde forventningene ble det konvertering fra sort til pearl white. Synes den var griselekker.

Pearl white hadde jeg også tenkt å gå for, den andre hvitfargen var aldri noe tema. Men stakk halen mellom bena og tok svart.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Muffinman

#376
Da har også jeg fått meg en prøvetur. Deler noen usammenhengende inntrykk under:

Førersete: Virket umiddelbart veldig hardt og ukomfortabelt i forhold til min egen bil, men etter et par minutter fant jeg stillingen og satt faktisk ganske godt. Tror dette vil fungere bra på langtur.

Interiør, opplevd kvalitet: Litt skuffet over kvalitetsfølelsen, litt plastikkfølelse fra deler av interiøret og resten virket veldig grovt. Opplevde dashbordet som mer kantete og mindre elegant enn jeg hadde inntrykk av fra bilder. Solskjermen over den lille skjermen virket løs og lot seg løfte ganske mye. Men ikke et knirk eller den minste lyd fra det under prøveturen, og designet vokste på meg etterhvert. Resten av interiøret er lekkert å se på. Merket meg at skinnet var slitt ved innstigning til baksetet.

Baksete: Her var vel den største skuffelsen. Jeg er 179cm, og selv på bil med panotak mangler jeg flere cm høyde før jeg kan legge hodet (vel, nakken) på nakkestøtta uten at det stopper i taket. Riktignok bare på sidene, i midten var det høyt nok. På sidene måtte jeg sitte med hodet lutet fram og til siden for ikke å ta i taket. En mann som hevdet å rage en cm mindre enn meg opplevde det samme. Jeg har bestilt uten panotak, og lurer på hvordan takhøyden blir der.  Nakkestøttene er så små at de sannsynligvis er farlige for voksne mennesker. Seteflaten er senket veldig ned, antagelig for at man skal kompensere for dårlig takhøyde - men resultatet blir at lårene ikke er i kontakt med setet og man blir sittende med kneene høyt i været.

Utvendig finish: Har lest mye om dårlige tilpassede karosserideler, men dette var ikke tilfelle på de tre bilene som stod i Trondheim ihvertfall. Her så det bra ut, bortsett fra den sorte som var full av små vaskeriper. Dette var vel den eneste av de tre som ikke hadde metallic lakk - bortsett fra at det vises best på sort, er det mulig at ikke-metallic lakk ikke tåler så mye som metallic? Ikke vet jeg. Bilene er ihvertfall nydelige å se på, og fronten ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Kjøreopplevelse: Veldig stille innvendig, godt med krefter. Luftfjæringen svelger unna alt av ujevnheter uten å føles svampete. Her får man mer i pose og sekk enn jeg hadde trodd var mulig. Kjennes faktisk sportslig ut, men vekten gjør seg gjeldende om man presser den ved pådrag i sving. Hjelpesystemene slår inn nesten umerkelig, men før ventet selv på tørr asfalt. Fikk ihvertfall bekreftet at P+ pakke ikke er noe for meg, vanlig P holder i massevis. Veldig lettkjørt, og man blir venner med den etter få minutter. Styringen var presis, men føltes litt sleivete i krabbefart. Dette forsvinner allerede i 20-30 km/t. Ingen følelse av rå akselerasjon, men speedometeret sier at det motsatte er tilfelle.

Konklusjon: Noen skuffelser, ingen jeg ikke kan leve med. Godfølelse etter å ha signert kontrakten - sommeren blir lang. :)

Harlex

Meg og en kamerat prøvekjørte i Oslo idag. En blå en... Ingen skuffelser. Henger meg ikke på kritikken til førersetet. Satt svært godt. Synes det var litt dårlig respons på scrollingen på skjermen men det er muligens en vanesak.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cato76

Her er en som har fått seg en runde med TMS'en.

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

roaaad

Har booket prøvekjøring på  Alnabru i slutten av mai.  Var tenkt å drasse med familien fra Bergen og lage en langhelg utav det, og spørsmålet blir da om de har 2x barneseter liggende der, evt. om de godtar småunger i baksetet med vanlig setebelte?

fonberg

Sitat fra: roaaad på tirsdag 14. mai 2013, klokken 13:18
Har booket prøvekjøring på  Alnabru i slutten av mai.  Var tenkt å drasse med familien fra Bergen og lage en langhelg utav det, og spørsmålet blir da om de har 2x barneseter liggende der, evt. om de godtar småunger i baksetet med vanlig setebelte?

De ville jeg spurt Tesla på Alnabru om, og gjerne få det skriftlig bekreftet fra dem så du slipper eventuelle uheldige overraskelser når dere står der med høye forventninger.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jsu224

Hei folkens. Mitt første innlegg etter å ha tumla rundt og lest en del her siste uken. Fikk øynene for alvor opp for Tesla S for et par-tre uker siden og vurderer nå seriøst denne bilen.

Antakelig venter jeg med bestilling til i høst. Både fordi jeg bygger hus og..kremt..det er jo et par ting som ikke avklart rent økonomisk i så henseende før om 2-3 mnd, men også siden jeg er mest keen på å få bilen på våren. Samt at jeg fortsatt er usikker på hvilken bil jeg skal velge og farge/tilvalg etc selvfølgelig.

Har bestilt prøvekjøring via websiden for en uke siden, men ikke fått svar. Er det å tro på julenissen mon tro? Må jeg ringe og "purre"?


Neemaz


Du bør ringe og purre. Snakket med de fredag den 10.Mai og de hadde ikke sjangs til å gå gjennom all mailen. Vi måtte ringe, gjerne 4-5-6- ganger sa vedkommende .-)

AttackOfTheMac

Jeg fikk svar på en mail etter nesten en uke og svaret kom kl 00, så jeg tror de har en del å gjøre :p

kimlillebo

Jeg har bestillt prøvekjøring Torsdag 6.juni (under Nor-Shipping messen) :-)
Gleder meg til å prøve bilen jeg har bestillt :P

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

laumb

Forbanna prøvekjøring! Møtte opp, hilste på co-piloten - Christoffer Rortveit - fikk nøkkelen, alle mann om bord og vi tuta av sted.
Dette var den blå bilen, med 21" og luft ++.

Sist jeg kjørte hadde bilen 19". Må si meg så inne gamperæva overdådig fornøyd med luftunderstellet! Fikk kjørt i noen av de samme dumpene og ujevne felter i veien som jeg kjørte i på vei dit. DEN GLIR SÅ FORBASKA ELEGANT OVER! Makan altså! Ikke bare fikk jeg jævlig lyst på luft, men den var jo helt konge på veien med 21" og! Jeg klarer ikke å ta meg råd til 21" felger til nesten 50'000kr (pris av 19" som "byttes inn" ved bestilling + 21" for tjueogsomething tusinnlapps), så det får vente.
En av dere andre bør bli rimelig misfornøyd med tjueen-tommerne deres sporenstreks så jeg får meg noen brukt - eller jeg må kjøpe noe ettermarkedsgreier til neste år - for det var superdeilig!

Da ser det nok ut som om jeg ryker på luftunderstell og. Får bare håpe jeg ikke sitter med skjegget fullt av postkontor med en overdådig regning på tampen av en uventet kort levetid. Satser på at understellet overlever bilen!

Ellers satt det to kollegaer i baksetet med glis fra venstresetet til høyresetet hele turen. Alle gikk derfra med halvkram junior og ventetrøya sitter trangere enn noen gang.
Min plan er finalize på Mandag - får håpe jeg holder ut til da (hvem vet, kan jo dra storkarpremien på norrønlotto'n i morgen!) så jeg får summet ned følelsene.

Forøvrig var blå en griselekker farge, men ser den lider litt samme skjebnen som svart angående riper - så jeg tviholder på hvit!

Sådetså!

Stig O

#386
Sitat fra: laumb på tirsdag 14. mai 2013, klokken 23:24
Forbanna prøvekjøring! Møtte opp, hilste på co-piloten - Christoffer Rortveit - fikk nøkkelen, alle mann om bord og vi tuta av sted.
Dette var den blå bilen, med 21" og luft ++.

Sist jeg kjørte hadde bilen 19". Må si meg så inne gamperæva overdådig fornøyd med luftunderstellet! Fikk kjørt i noen av de samme dumpene og ujevne felter i veien som jeg kjørte i på vei dit. DEN GLIR SÅ FORBASKA ELEGANT OVER! Makan altså! Ikke bare fikk jeg jævlig lyst på luft, men den var jo helt konge på veien med 21" og! Jeg klarer ikke å ta meg råd til 21" felger til nesten 50'000kr (pris av 19" som "byttes inn" ved bestilling + 21" for tjueogsomething tusinnlapps), så det får vente.
En av dere andre bør bli rimelig misfornøyd med tjueen-tommerne deres sporenstreks så jeg får meg noen brukt - eller jeg må kjøpe noe ettermarkedsgreier til neste år - for det var superdeilig!

Da ser det nok ut som om jeg ryker på luftunderstell og. Får bare håpe jeg ikke sitter med skjegget fullt av postkontor med en overdådig regning på tampen av en uventet kort levetid. Satser på at understellet overlever bilen!

Ellers satt det to kollegaer i baksetet med glis fra venstresetet til høyresetet hele turen. Alle gikk derfra med halvkram junior og ventetrøya sitter trangere enn noen gang.
Min plan er finalize på Mandag - får håpe jeg holder ut til da (hvem vet, kan jo dra storkarpremien på norrønlotto'n i morgen!) så jeg får summet ned følelsene.

Forøvrig var blå en griselekker farge, men ser den lider litt samme skjebnen som svart angående riper - så jeg tviholder på hvit!

Sådetså!
BS bildeler har salg på 21"pakke til rundt 18000 kr. I grå også, som passer godt til din hvite.Undskyld dette var ikke pent gjort så sent på kvelden. Du får ha en god natt allikevel.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Cirion

Sitat fra: laumb på tirsdag 14. mai 2013, klokken 23:24Da ser det nok ut som om jeg ryker på luftunderstell og. Får bare håpe jeg ikke sitter med skjegget fullt av postkontor med en overdådig regning på tampen av en uventet kort levetid. Satser på at understellet overlever bilen!
Hvor mange ekstra pakker har det blitt til nå? Begynner å bli en del ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Sitat fra: Cirion på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:29
[Hvor mange ekstra pakker har det blitt til nå? Begynner å bli en del ;)

Skulle vel ha 60kWt med Tech og lyd.

Blir 85kWt med Tech, lyd, luft, pano, parkeringssensor, lyspakke og pakkehylle. :)
Sånn går'e når ventetiden er lang - hadde jeg fått finalize for 4-5 mnd siden hadde jeg nok reservert det første alternativet.. "Glad" jeg måtte vente. :)

petersv

Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:37
Sitat fra: Cirion på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:29
[Hvor mange ekstra pakker har det blitt til nå? Begynner å bli en del ;)

Skulle vel ha 60kWt med Tech og lyd.

Blir 85kWt med Tech, lyd, luft, pano, parkeringssensor, lyspakke og pakkehylle. :)
Sånn går'e når ventetiden er lang - hadde jeg fått finalize for 4-5 mnd siden hadde jeg nok reservert det første alternativet.. "Glad" jeg måtte vente. :)

Hvorfor lyspakke, om jeg tør spørre?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA