Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Sponzo

Sitat fra: Stig O på onsdag 08. mai 2013, klokken 08:43
Har prøvekjøring på fredag. Er det noen som vet hvilke farger som er inne nå? Har veldig lyst til å se pearl white før jeg konfigurerer.

Hei Chronos,

Jeg var innom butikken tidligere på uka (mandag) og da hadde de følgende 4 biler inne:
- Mørkeblå med 21" felger i sølv farge (sort interiør)
- Mørkeblå med 21" felger i mørkegrå farge (beige interiør)
- Pearl White med 21" felger i mørkegrå farge (beige interiør)
- Svart med 21" felger i sølv farge (beige interiør)

Tror kun den svarte bilen er for prøvekjøring

Stig O

Supert!
Nå gleder jeg meg til både å prøvekjøre og studere farger.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

jkirkebo

Sitat fra: Sponzo på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:22
Jeg var innom butikken tidligere på uka (mandag) og da hadde de følgende 4 biler inne:

De samme bilene var der i dag. Pearl hvit i utstillingsdelen, to blå i verkstedsdelen og den svarte ute for prøvekjøring. Var bra å få sett kombinasjonen min i praksis (blå med mørke grå felger), angrer ikke på det valget nei. Jeg var også meget fornøyd med karbonfiberinteriøret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

øystein hennum

Pearl white er helt topp i virkeligheten.Har bestilt den.
Øystein 1522 Konnerud

PHsigP85

Sitat fra: øystein hennum på onsdag 08. mai 2013, klokken 14:58
Pearl white er helt topp i virkeligheten.Har bestilt den.

Også veldig fornøyd med det valget når jeg så bilen på nytt i dag.

Fikk også en fantastisk prøvetur på rundt 50 minutter på svingete vei, dårlig vei, svingete og dårlig vei, motorvei, fartsdumper, m.m.

Bilen var langt bedre enn jeg husket den fra min 10 minutters kjøretur før jul. Godt skrudd, behagelig over ujevnheter, gode seter og en helt fantastisk respons. Kom tilbake til ordinær bil v1.0 og trodde den hadde sluttet å fungere. For en forskjell...

Stemmer herved for at tråden "hvorfor jeg kansellerer (eller vurderer...)" avsluttes, og at de som fortsatt vurderer det bestiller time hos spesialist  :P
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Elmo

Sitat fra: Sponzo på onsdag 08. mai 2013, klokken 12:22

Prøvekjøringene på Holmensenteret forrige helg var med den hvite og den ene blå.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

AttackOfTheMac

Elmo

Sitat fra: Thorbjorn på torsdag 09. mai 2013, klokken 04:30
Får man lov å kjøre aleine ?

Optimistenes julenummer ::)     eller NEI som noen også sier ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Gladtrd

Lørdag 11.mai klokken 11:00 i Trondheim  :D
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

JAGN

Er i New York for langhelg og var nettopp innom Tesla showroom på Manhattan. Deilig å se bilen. Super gjeng der og de fikser prøvekjøring til meg, 60min totalt, nå kl 4. Første turen for meg. Litt nervøs med tanke på trafikken her...;). Venter bilen i Sept/okt, så fint å endelig få prøve den.

Tesladigger

Prøvekjørte i dag for første gang, fikk 30 min. :)
Må bare si med en gang at bilen er en drøm å kjøre, fantastisk akserasjon, fin kjørekomfort og jeg satt veldig bra i setene. (tok meg tid til å stille dem inn riktig først).
Men jeg ser at det burde vært justeringsmulighet for nakkestøtter bak, men opp mot alt som er så mye bedre på denne bilen enn en vanlig fossil bil, blir dette litt bagateller for meg.

Fikk solskinn i dag også, slik at jeg fikk testet hvor godt glasset i panoramataket taklet sollys og solvarme. Må si at jeg savner ikke noe gardin til å trekke over.

Det var en hvit perlemor og en blå som var der, hadde håpet å få se en svarte en siden fargevalget mitt ligger mellom hvit perlemor og svart. Den hvite var veldig fin, men skulle gjerne sett en svart i virkeligheten også før jeg bestemmer meg.  ::)

Spurte litt om SC, de hadde ikke helt oversikten over hvor disse skulle plassers enda, men det var nå snakk om 7-8 stk. som skulle opp nå i første omgang. Den eneste han var litt trygg på var en på Geilo.

Når det gjelder stemmestyring av lydanlegget vil dette også kunne gjøres på Norsk, et team fra Tesla skulle komme snart for å gjøre uttestinger her i Norge. ;)

Gleder meg enda mer nå når jeg har prøvd den, til tross for at forventningene mine sikkert var høye på forhånd.
Dette er bilen for meg ;D
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Epleskreller

Sitat fra: Tesladigger på fredag 10. mai 2013, klokken 19:21
Spurte litt om SC, de hadde ikke helt oversikten over hvor disse skulle plassers enda, men det var nå snakk om 7-8 stk. som skulle opp nå i første omgang. Den eneste han var litt trygg på var en på Geilo.

Haha, han jeg snakket med trodde på Gol.. Det blir vel neppe både Geilo og Gol.. Spennende blir det hvertfall.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ebbrey

Noen som vet om de har en vanlig 85kw man kan få prøvekjøre på alna?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Stig O

Bortsett fra en prøvekjøring i går som innfridde forventningene ble det konvertering fra sort til pearl white. Synes den var griselekker.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

mrm

Sitat fra: ebbrey på lørdag 11. mai 2013, klokken 03:07
Noen som vet om de har en vanlig 85kw man kan få prøvekjøre på alna?

Nei, de har kun performance.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA