Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: Nuvolari på fredag 12. april 2013, klokken 20:59
Prøvekjørte tms på alnabru i dag.

Den var overraskende komfortabel på 21". Langt bedre enn 40 profil oppleves på audiene mine. Det skyldes nok luftfjæringen.

Forøvrig innrømmet de ansatte at de fikk ny informasjon samtidig som den blir offentliggjort altså samtidig som oss her på forumet :)

Forøvrig nevnte tesla rep'en at servicen på tms blir 5000,- pr år/20.000,- (det som kommer først). Altså minimum 5000,- pr år. Jeg syntes dette var meget dyrt. Skulle ikke elbiler ha lavere servicekost en fossilbiler?
Prisen på service er offentliggjort:
6000/år
19000/4år
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Taubu

Er det andre som har fått noe informasjon om prøvekjøring i Stavanger-området? Hadde avtalt prøvekjøring i Oslo i februar, men da var bilen skadet, så det ble jo ikke noe av.
Vi tok turen uansett siden flybilletter allerede var kjøpt, og da sto jo den lysegrå S'en der til min store overraskelse.
Den var da straks på tur til noe annet, men vi fikk iallfall prøvesittet og sett den, samt snakket med flere ansatte/selgere der.
Kjell Arne Wold kunne også fortelle at de skulle ha en tur til Stavanger i mars/april, men dette har jeg ikke hørt noe mer om.
Vet ikke om det var en "Get Amped Tour", men fikk inntrykk av at res. holdere skulle bli invitert til prøvekjøring.

Det begynner jo å nærme seg datoen for "Finalize", så det hadde vært flott med en prøvetur...

petersv

Sitat fra: ohh på fredag 12. april 2013, klokken 23:19
Sitat fra: Nuvolari på fredag 12. april 2013, klokken 20:59
Prøvekjørte tms på alnabru i dag.

Den var overraskende komfortabel på 21". Langt bedre enn 40 profil oppleves på audiene mine. Det skyldes nok luftfjæringen.

Forøvrig innrømmet de ansatte at de fikk ny informasjon samtidig som den blir offentliggjort altså samtidig som oss her på forumet :)

Forøvrig nevnte tesla rep'en at servicen på tms blir 5000,- pr år/20.000,- (det som kommer først). Altså minimum 5000,- pr år. Jeg syntes dette var meget dyrt. Skulle ikke elbiler ha lavere servicekost en fossilbiler?
Prisen på service er offentliggjort:
6000/år
19000/4år

Hvor?

ErikH

Sitat fra: roarskog på mandag 15. april 2013, klokken 09:10
Er det andre som har fått noe informasjon om prøvekjøring i Stavanger-området? Hadde avtalt prøvekjøring i Oslo i februar, men da var bilen skadet, så det ble jo ikke noe av.
Vi tok turen uansett siden flybilletter allerede var kjøpt, og da sto jo den lysegrå S'en der til min store overraskelse.
Den var da straks på tur til noe annet, men vi fikk iallfall prøvesittet og sett den, samt snakket med flere ansatte/selgere der.
Kjell Arne Wold kunne også fortelle at de skulle ha en tur til Stavanger i mars/april, men dette har jeg ikke hørt noe mer om.
Vet ikke om det var en "Get Amped Tour", men fikk inntrykk av at res. holdere skulle bli invitert til prøvekjøring.

Det begynner jo å nærme seg datoen for "Finalize", så det hadde vært flott med en prøvetur...

Fikk først mail fra Tesla i Oslo i starten av februar, at de skulle prøve å få til prøvekjøring i mars. I slutten av mars var neste beskjed at de ville prøve å få det til i mai. Venter i spenning!
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Elmo

Nå har de åpnet for prøvekjøring i Oslo for folk som ikke har reservert bil.
Jeg satte meg på liste på eventet på Holmensenteret på lørdag.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

fredag

Jeg sliter litt med å velge farge, og skulle gjerne sett biler ute i dagslys i alle de forskjellige fargene.

I USA har de vel vist biler med alle de forskjellige fargene på Get Amped arrangementer. Men det er vel liten sjanse for å få sett fargene på bilene i Norge eller et eller annet sted i Europa før det blir min tur til "finalize" om ca en mnd?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

kimlillebo

Sitat fra: fredag på mandag 15. april 2013, klokken 21:22

Jeg sliter litt med å velge farge, og skulle gjerne sett biler ute i dagslys i alle de forskjellige fargene.

I USA har de vel vist biler med alle de forskjellige fargene på Get Amped arrangementer. Men det er vel liten sjanse for å få sett fargene på bilene i Norge eller et eller annet sted i Europa før det blir min tur til "finalize" om ca en mnd?

Der er allerede en tråd for interiør / farge.
Også en fin link som har mange bilder av alle fargene.

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6877.msg73861#msg73861

K.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Stig O

Bestillte prøvekjøring 10/5 og fikk bekreftelse på 30 min Test drive. Trodde det var bare 10 minutter. Er det andre som har hatt 30 min?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

HKS

Sitat fra: Stig O på tirsdag 23. april 2013, klokken 22:10
Bestillte prøvekjøring 10/5 og fikk bekreftelse på 30 min Test drive. Trodde det var bare 10 minutter. Er det andre som har hatt 30 min?
Var oppe på Alnabru og prøvekjøre i går, da hadde jeg iallefall en 30 minutters tur.
Tesla Model S 90D

Pitter fra Madla

En venn hadde skikkelig prøvetur i USA forrige uke. Han har også prøvekjørt på Alnabru for ganske lenge siden. Han sier at det var en helt annen bil han kjørte i USA. Mye bedre sammenskrudd, mye bedre kjørelyd, ulyder var borte, etc.

Lovende.
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Milzit

Sitat fra: Stig O på tirsdag 23. april 2013, klokken 22:10
Ja, vi hadde 30 på tirsdag også

Jimpec

Jeg prøvekjørte i går. Hadde flydd fra Stavanger i ens ærend for å få kjøre 30 minutters runden. Men gjorde jeg det - nei. Det ble en vel kort 10 minutters ut mot IKEA der og så E6 tilbake.

Det er jeg faktisk litt skuffet og irritert over. Orket ikke kommentere det der og da. Men det plager meg..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Gjermund

Sitat fra: Jimpec på fredag 26. april 2013, klokken 10:36
Jeg prøvekjørte i går. Hadde flydd fra Stavanger i ens ærend for å få kjøre 30 minutters runden. Men gjorde jeg det - nei. Det ble en vel kort 10 minutters ut mot IKEA der og så E6 tilbake.

Det er jeg faktisk litt skuffet og irritert over. Orket ikke kommentere det der og da. Men det plager meg..

Kjipt, jeg gidder ikke en gang å fly fra Stavanger for å kjøre i 30 min.... Håper å få tatt det en gang jeg er på østlandet uansett, men nå ser det jo ut som finalize dukker opp snart. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Øyvind.h

Sitat fra: Pitter fra Madla på fredag 26. april 2013, klokken 08:26
En venn hadde skikkelig prøvetur i USA forrige uke. Han har også prøvekjørt på Alnabru for ganske lenge siden. Han sier at det var en helt annen bil han kjørte i USA. Mye bedre sammenskrudd, mye bedre kjørelyd, ulyder var borte, etc.

Lovende.
Jeg testet en sølvgrå i desember, og den var det ingen ulyder i som jeg hørte.
Og testet den svarte for et par uker siden. Den var det heller ingen ulyder/knirk i. Men at bilene blir bedre og bedre sammenskrudd/færre og færre feil er det liten tvil om. De har nok lært noe av de 10.000 første bilene før EU-modellene starter opp.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Greenday

Hvem tok beslutningen om å kun tilby 10 minutters prøvekjøring til norske reservasjonsholdere?
Dette burde en av oss spurt Musk om under eventen i mars. På veien hjem dukket det opp som spørsmål i hodet mitt, dessverre noe for sent. Er dette en beslutning tatt i den norske salgsorganisasjonen og er dette klarert med Tesla USA?

Jeg hadde stor forståelse for at de i den tidlige fasen gjennomførte en kort prøvekjøring da det var lånt bil som kun var tilgjengelig kort tid samt mange som ville kjøre innenfor en kort tidsperiode. Det er derimot INGEN unnskyldning for å tilby 10 minutters prøvekjøring for reservasjonsholdere etter at de har startet levering av produksjonseksemplarer og bilen følgelig er tilgjengelig i større antall. Dette er personer som har overført 31.000 kroner, om enn refunderbart, som et signal på at de vil kjøpe bilen.

Jeg har ikke trykket finalize ennå da jeg føler at jeg kjøper bilen usett. Jeg har vært på Alnabru tre ganger og sett på bilen men satt ikke igjen med noen kjøreopplevelse etter 10 minutter, som kun ble 6-7 minutter effektiv kjøring i relativt tett trafikk. Jeg har heldigvis en bekjent med tilgang på en roadster og skal være med en tur med denne neste uke for å få en viss følelse, til den grad det er overførbart til model S.

Jeg merker at jeg blir veldig provosert når jeg leser om andres dårlige erfaringer med prøvekjøringsopplevelsen.
Jeg er fortsatt svært pro Tesla, dette pga et positivt inntrykk av Tesla motors USA og tillitten til Elon Musk, men absolutt ikke pga erfaringene med Alnabrufilialen. Vi får håpe bortfallet av monopolet til Oslofilialen gjennom etableringen av nye filialer i Trondheim, Stavanger og Bergen bedrer servicenivået. 

Spørmålet står fortsatt; Hvem tok beslutningen om å kun tilby 10 minutters prøvekjøring til norske reservasjonsholdere og så videreføre denne begrensningen etter at tilgjengeligheten på testbiler bedret seg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA