Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

fox

Prøvekjørte i dag, med en annen reservasjonsholder, så vi fikk to turer. Er en relativt fersk sjåfør, så har ikke mye sammenlikningsgrunnlag, men det føltes veldig godt å kjøre. Veldig naturlig uten clutch og med regen-bremsing, men det regner jeg med er universelt for elbiler. Dro på en del ganger, og antispinn tok over på slafs-føret og alt føltes veldig kontrollert. Rattet var også godt. Ingen dugg-problemer (ca -2 grader i følge yr.no i etterkant). Var litt bekymret for sikten ut mtp små vinduer og spesielt bakruta, men det var ikke et issue mens jeg kjørte. Innså dog at det ikke er noe vindusvisker på bakruta, noe vi får se hva kunder i canada sier om - om det er et problem eller ikke.

Turen tok rundt 5 minutter, noe som var ganske skuffende. Var ikke veldig lang tid man fikk til å kjenne på bilen. Bilen sto også ledig i rundt 20 minutter etter at vi kom tilbake fra siste tur. Litt irriterende å se den stå idle mens vi ikke fikk kjøre mer.

Ellers må jeg berømme de ansatte i Tesla-butikken for utrolig dårlig salgs-teft. Var en kar innom som sto og kikket på bilen, litt forsiktig, og vi kom så vidt i snakk mens vi sto og så på modellen inne etter å ha kjørt. Han var ikke reservasjonsholder, men virket veldig interessert, og spurte rundt opplegget om hvem som fikk prøvekjørt (han hadde parkert på alna-senteret og gått bort - det er vel en *liten* indikasjon på interesse). Ingen av de minst 3 representantene der snakket med ham i løpet av de 30-40 minuttene han var der. Det syns jeg er ganske imponerende. Var nesten så jeg gikk bort og påpekte at de hadde en idealkunde som gikk rundt i butikken deres mens de prioriterte å stå og pynte juletre. Selve butikken mao har ikke imponert. Sist vi var innom i sommer ble vi møtt av en tam danske som hadde drept interessen for bilen om jeg ikke hadde lest mye om den uavhengig fra før.

Real EoN

Det at tesla ansatte ikke er pågående for salg er vel kanskje meningen. De er ikke der for å selge biler, men for å svare på spørsmål dersom du lurer på noe  :) Selgere er stort sett brysomme folk  ;)  Syns selv test turen var litt kort, og bilen sto en del stille etterpå. Søskenbarne mitt som var med fikk ikke testkjøre selv om han lurer på å reservere en, fikk beskjed om at dagen var opptatt med reservasjonsturer.. baah  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Rasmus.B

Jeg har samme opplevelsen som for beskriver. Er ikke reservasjonsholder men interessert i å finne ut litt mer. Fikk følelsen av at jeg var litt hår i suppa.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Øyvind.h

Kanskje de har sluttet å gå bort til folk fordi de aller fleste er reservasjonsholdere, og de kan mer om bilen enn dem selv etter uhorvelig mange timer på forum :) ?

Prøvekjøringen var ikke ment å være kjent eller tilgjengelig for andre enn reservasjonsholdere inntil videre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Det har jo vært meget intense uker i butikken- uendelig mange spørsmål- men stort sett de samme. Tildels kokende butikk. Det lokale butikkpersonalet er jo lite i antall- det er mange tilreisende med språkproblemer i den forstand at de snakker fremmedspråk og skal forstå andre som gjør det samme. Kanskje de er rett og slett slitne.
Muligens har de fått greie på prisene  8)-og tenker over hvordan de skal forklare de :o
Ellers er det jul snart og tankene bør senke seg litt. Det er mange grunner for dårlig kundemottak nå. Da jeg var innom før bilene kom fikk jeg raskt kontakt og velvillig info. Tesla-folk er også mennesker- vi får være litt tålmodige :)

Sponzo

Veldig flott video av norsk prøvekjøring jeg så på youtube:

Må nesten være laget av noen fra forumet her. Flotte greia uansett!!

jkirkebo

Sitat fra: Sponzo på lørdag 22. desember 2012, klokken 02:18

Tror du noen her har laget den ?

"du har kjørt elbil før eller ?"
"nei"

Jeg er ikke så sikker ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Ledig tme idag 10:20 om noken er raske. Måtte avlyse pga barn med spysyke :-(

Sponzo

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. desember 2012, klokken 05:41

Tror du noen her har laget den ?

"du har kjørt elbil før eller ?"
"nei"

Jeg er ikke så sikker ;)

Tjaaaa, det er faktisk sånn at min egen prøvetur i Model S var den første i en el-bil.   ;)

Det er jo netopp det som gjør bilen så spesiel, den tiltrekker seg helt nye målgrupper. Tipper at vedkommende har vert ganske så interessert siden han har giddet å filme/redigere en ganske flott video.   :)

gbzdoc

Tror jaggu han var der samtidig med meg og et par andre. Han spurte om å få sitte på, men bilen var full...

Hadde rimelig profft kamera og jobbet så vidt jeg fikk med meg på NRK. ;)

Fin video.

gbzdoc

Og forøvrig; den grå bilen de nå bruker skal visst snart kle på seg et par norske skilter. :-)

Den må vel bare få permanent oppholdstillatelse først. :D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Runarbt på lørdag 22. desember 2012, klokken 08:56
Ledig tme idag 10:20 om noken er raske. Måtte avlyse pga barn med spysyke :-(
Det var leit for din del! Det med prøvekjøringen, pluss at du trolig kommer til å bli smittet en gang i løpet av julen.

Jeg har hatt spysyken (nesten garantert "norovirus") siden onsdag. Jeg anbefaler det ikke, spesielt den første dagen var et rent helvete.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

tSla

Ser fra siste video at bilen dugget en del! Da hadde dog teslarep'en skrudd av aircon en stund. Men er det noen av dere som har opplevd et "godt" inneklima uten dugg under lignende forhold (slaps, kaldt, fuktig luft)?
Tesla Model S P85+

gbzdoc

Kjørte trolig tur rett før turen i videoen, null dugg. Men klima gikk da hele turen.

Vi var forøvrig fem voksne i bilen som pusta der inne, og vi hadde ikke dugg på bakvinduene heller.

Øyvind.h

Jeg prøvekjørte bilen igjen nå i dag. Litt lenger runde denne gangen enn før jul. -5 grader i luften.

Fikk et snittforbruk med det jeg vil kalle inspirert kjøring på ca 180w/km i følge grafen på dashbordet. Tallet var så lavt at jeg er skeptisk til om det er korrekt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA