Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Stig O

Ja smaken er som baken, og for min bak blir det fint med sportseter. Mener en representant fra Tesla sa at det ble standard på europa versjonen, men ta dette med en klype salt. Uansett så tror jeg ikke det blir noen eksteme sportseter som ikke passer de fleste.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Cronos

Sitat fra: darthy001 på onsdag 12. desember 2012, klokken 15:02
Var for øvrig en del dogging i bakruta og foran siden. Ikke helt bevandret på den delen av skjermen hos Tesla så klarte ikke underveis helt forstå hvilke innstillinger han hadde på, men lurer på om han co-piloten kjørte med resirk og/eller ingen AC... Det var i hvert fall ekstremt for dogging på rutene.. Håper det var han co-piloten som ikke forstår at man burde ha på AC..
Alt i alt smilte jeg fra start til slutt og nå må bare Tesla få nye seter før jeg sender de enda mer penger ;D

Jeg la også merke til dette. Endel dogging på venstre siderute foran. Ble litt småbekymret. Er det bare innstillinger, eller er dette (luftsirkuleringen) noe Tesla ikke har fått helt til? Jeg har null dogging i min gamle MB nesten uansett hvilken innstilling jeg bruker.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

darthy001

Angående dogging så håper jeg virkelig at det er innstillingene. For slik dogging har jeg ikke sett i en bil siden 90-tallet i bil uten AC. Jeg kjører med AC året rundt så dogging har ikke vært ett issue for meg på år og dag.

Ref seter så er det selvsagt en smakssak. Mitt håp er at siden Tesla har tilgang til utstyr fra Mercedes så kjøper de toppsetene derfra med automatiske sidevanger, massasje og aircon ;D Kjørte en CLS med de setene en gang og de var så gode at jeg ikke hadde lyst til gå ut av bilen. Hadde glatt betalt 30K for de. De setene er en perfekt kombo av sportseter og liknende Tesla sine seter. Gadgetfaktoren er også høy når den automatisk sidestøtten kommer når man svinger litt hardt!

RunarBT

Sitat fra: Cronos på torsdag 13. desember 2012, klokken 11:00
Jeg la også merke til dette. Endel dogging på venstre siderute foran. Ble litt småbekymret. Er det bare ...
Jeg har null dogging i min gamle MB nesten uansett hvilken innstilling jeg bruker.

Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 12:16
Angående dogging så håper jeg virkelig at det er innstillingene. For slik dogging har jeg ikke sett i en bil siden 90-tallet i bil...
Jeg kjører ..året rundt så dogging har ikke vært ett issue for meg på år og dag.

Litt usikker på om diskusjon om dogging passer seg her?? :o  ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogging_(sexual_slang)

Foleson

Sitat fra: Runarbt på torsdag 13. desember 2012, klokken 13:13

Litt usikker på om diskusjon om dogging passer seg her?? :o  ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogging_(sexual_slang)

Jeg tenkte litt det samme da jeg hoppet til siste siden i tråden og begynte å lese "Endel dogging på venstre siderute foran. Ble litt småbekymret. "

Jeg også blei litt bekymret helt til jeg skjønte hva det som var ment... Det er tross alt enkelte problemer jeg virkelig ikke ønsker å ha på min venstre siderute om jeg kjøper meg en Tesla.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

darthy001

hahahaha tok overaskende lang tid før noen griser skulle kommentere det:)

var redd for å skrive dogging av denne grunnen men kom ikke på noe annet dekkende ord i farten....

cra

Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 13:45
var redd for å skrive dogging av denne grunnen men kom ikke på noe annet dekkende ord i farten....

Det norske ordet "dugging" fra ordlista skulle vel gjøre nytten? ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

darthy001

Sitat fra: cra på torsdag 13. desember 2012, klokken 14:07
Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 13:45

Det norske ordet "dugging" fra ordlista skulle vel gjøre nytten? ;)  ;D
%#$%#< slik går det når man ikke snakker østlands-dialekt;) tror dette er første gang i hele mitt liv jeg har skrevet om dette temaet:)

cra

Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 14:18
%#$%#< slik går det når man ikke snakker østlands-dialekt;) tror dette er første gang i hele mitt liv jeg har skrevet om dette temaet:)

Ha ha ha!!  ;D

Ej snakkikkje akkurat østlandsdialekt ej heller; ej e sunnmøring. Men visste tilfeldigvis at dugg skrives med u, ikke o.

Flaks for meg, mindre flaks for deg. Jeg bruker vansligvis ikke å bry meg med slike skrivefeil, men i dette tilfellet passet det jo bra; du la jo praktisk talt hodet på blokka og gav meg øksa. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cronos

Jeg må bare unnskylde meg ved å kalle det en "freudian slip".. ;)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

PK

Ja.. den passet godt =)

It was to much dog on the window, and no pigs in the dekk...
Ref Petter Solberg - http://www.humor1.net/morsomme-lister/petter-solberg-sitater/
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

laumb

It's not the fart that kills, it's the smell!

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

fredag

Sitat fra: darthy001 på torsdag 13. desember 2012, klokken 12:16
Angående dogging så håper jeg virkelig at det er innstillingene. For slik dogging har jeg ikke sett i en bil siden 90-tallet i bil uten AC. Jeg kjører med AC året rundt så dogging har ikke vært ett issue for meg på år og dag.

Min i-Miev har alvorlige dugg-problemer. Må kjøre med AC og varme på hele vinteren, med halvering av rekkevidden som resultat.

Men det var null dugg da jeg prøvekjørte Model S.

Håper det bare var en utenlandsk Tesla-copilot som skrudde på resirk istedet for AC elns.

Dette med dugging bør vi finne ut mer om nå, mens det enda er kaldt og før bilene våre kommer.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Trondns

Prøverkjørte i dag. En del trafikk i Oslo på E6 kl 09.00, men fikk kjenne på akselrasjonen. Vanskelig å beskriv da det egentlig ikke finnes ord. MÅ bare oppleves ;D . Kjørekomfor ikke no å sette fingeren på.Jeg er 190 høy med lange bein. Satt veldig godt i førersetet. Sete selvfølgelig langt tilbake, men allikevel plass bak meg i baksetet til en med like lange bein som meg. Kan føles noe lav for en som er lang i ryggen og får hodet nærme taket om man lener seg tilbake. Spennende hvordan de europeiske stene blir. Venter bare på prisen jeg nå. Kan ikke se noen andre momenter som trekker ned, Ja,jeg er nok også preget av å fortsatt være i  Teslarus ;) Priser kommer trolig i morgen, tirsdag 18.des på Tesla``s hjemmesider sa selgeren med et lurt smil :) Iallfall iløpet av uka... :o
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA