Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: TS på mandag 24. juni 2013, klokken 19:52
Sitat fra: PAS på mandag 24. juni 2013, klokken 13:25
Etterhvert som bilene kommer burde noen (Tesla Motor Club Norway ???) gi et tilbud til sjåfører som ikke er vant til mere enn 130-150 hk biler ( som unduertegnede) og øvelseskjøre på bane med kyndig veileder

Gjerne et glattkjøringskurs ..
Det hørtes ut som om det ville bli en mulighet for å justere effekten til for eks vinterstid i følge Teslive, muligheten er der allerede, men ikke lagt til på skjermen for oss vanlige... Må via service menyen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Cobos

Jeg besøkte Tesla på Alnabru idag og de har flere EU modeller der, så var ikke vanskelig å ta en titt på de, men ser ut som de ikke er i bruk som demobiler enda siden de fortsatt hadde plastikk rundt førersetet.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

steinidar

Hei, skal prøvekjøre model s i morgen (15-08-13), har bestilt dobbelt time slik at både jeg og min kone får noen lunde tid bak rattet. Er det noen som har tips om kjørerute vi kan benytte oss av, kona er ikke så veldig glad å kjøre rundt om ved alnabru & ulven. Ellers er det noe tips med tanke på prøvekjøringa? Gleder meg....
Gardermoen

EvenSteven

Tror dessverre det er en fast rute man må kjøre. Ut på motorveien,  opp mot Ulven splitten og så ned til Alna igjen.
Men om man spør pent og nevner fruens dilemma,  burde de kunne godta en liten detour.
Bare å glede seg!!  8)
Tesla S P85+ sølv

ebbrey

Prøvekjøringen er en fast rute ja, og meget kort. Var lurt å bestille dobbelttime. Var kjipt at kona ikke fikk prøve når vi var der.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

D.O

Jeg fikk en ekstra runde, i kvartalet bak butikken for å teste luftfjæringen over fartsdemperene. Var Tesla fyren som var så gira og måtte vise meg, så tror det går greit å kjøre ett annet sted. Ruta er nok valgt med tanke på aks og regen i forbindelse med påkjøringen til E6.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Jeg fikk også en helt annen runde på forespørsel. Vi var to og sa at vi ville kjøre hele halvtimen, istedenfor gjennomgang av bagasjerom etc. null problem! :)

Så til anbefalingen, vi kjørte mot Gardermoen på E6, så litt småveier mot lillestrøm, så tilbake på E6 mot Alna, forbi Tesla og tilbake over toppen mot høyre med de høye blokkene og T-banestopp (som jeg ikke vet hva heter ;) )

Harlex

I Bergen kjørte jeg en time og valgte ruten heeeeeelt selv ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sualc

Jeg kjørte en hel time, og bestemte selv hvor jeg ville kjøre. Kjørte bla. inn til Losby (mange fine svinger....)!
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Morten Sandvik

Sitat fra: Harlex på torsdag 15. august 2013, klokken 09:52

Har sendt 3 eposter, skrevet meg opp på lister 2 ganger ang prøvekjøring ! Ingen tilbakemelding fra Tesla  :o

Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Amoss

Sitat fra: Sualc på torsdag 15. august 2013, klokken 10:00
Kjørte bla. inn til Losby (mange fine svinger....)!

Oj, det var jo akkurat den veien jeg hadde ønsket å kjøre - nettopp for svingene :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thore

Hei , prøv å kjøre motorveien (E6) til olavsgård , trondheimsveien til skedsmokorset. fra skedsmo korset til nittedal ( slatum) derfra til Gjelleråsen, (mot oslo, RV4 )  fra Gjelleråsen så ned til Olavsgård,igjen og ut på E6 til Alnabru. Denne ruten kjørte jeg fredag 19. med en svart P+85. Her får Dere alt av Muligheter , motorvei , masse svinger og en bra test av bilen. Selvfølgelig er det noe 50-70 sone.  :) Tar noe lenger tid en 30 min. tror jeg brukte mellom 30- 40 min. på den ruten.                     

svimtapp

Sitat fra: Morten Sandvik på torsdag 15. august 2013, klokken 11:06

Har sendt 3 eposter, skrevet meg opp på lister 2 ganger ang prøvekjøring ! Ingen tilbakemelding fra Tesla  :o

Hei,

Nå er ikke jeg sikker på hvem du har sendt eposter til, men det er i allefall Eirik Rydland som styrte med disse prøvekjøringene når jeg avtalte.

Eposten hans er ERydland "ætt" teslamotors.com. Kan hende du får napp der, ser til stadighet at tesla'en henger på Shell i Laguneparken og plukker opp nye ofre :-)

Harlex

Sitat fra: Morten Sandvik på torsdag 15. august 2013, klokken 11:06

Du har fått PM  ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

steinidar

Da har vi prøvd Teslaen igjen, det ble den grå us mod. Vi tok turen opp til losby golfklubb, der fikk vi prøvd svingene og dumper og den var som en drøm å kjøre. Hyggelig tesla rep som var med oss. Kona digger bilen og det er nesten så vi bestiller nå selvom vi har blitt enige om å vente over vinteren for å få med bruker erfaringer.
Gardermoen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA