Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Epleskreller

Syns det er litt hyggelig å gi gass, på samme måte som jeg tenner/slukker lyset. :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

BogZog

På tide å komme tilbake til emnet for denne tråden? :)
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

laumb

Før vi går til topic må jeg spørre; Watt-up folks?

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Larvik

Har prøvekjøring Lørdag 1. Des. Var innom butikken nå og sjekket om den avtalen sto ved lag ( ref. Uhellet med bilen ). Det bekreftet Teslas mann. Bare å glede seg da :)
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

gbzdoc

Puh! Gode nyheter!
Har også prøvekjøring på lørdag. :)

tSla

Noen som vet neste gang det vil være mulig å prøvekjøre Model S i Norge? Jeg har ikke mulighet denne runden.. :/
Tesla Model S P85+

PAS

Tlf med Tesla i dag. De visste ikke når bilen ble i kjørbar stand igjen,  Jeg hadde oppr test time fredag ettermiddag og de kunne ikke gi meg noe nytt tidspunkt
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

fredag

Sitat fra: PAS på torsdag 29. november 2012, klokken 13:32
Tlf med Tesla i dag. De visste ikke når bilen ble i kjørbar stand igjen,  Jeg hadde oppr test time fredag ettermiddag og de kunne ikke gi meg noe nytt tidspunkt

Er det noen som vet hva som skjedde med bilen?

Teknisk feil med bilen, eller menneskelig feil som feks en kollisjon?

Burde ikke bilen vært utstyrt med vinterdekk, istedet for helårsdekk?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Real EoN

Ser Tesla har skjønt det, var litt bekymra for skikkelige vinterdekk til denne bilen selv.

Men se her http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-functional/products/winter-wheel-and-tire-set-studded-nokian  :D

Kjørt bakhjulstrekk med kraftig motor og tung bil i 10 år, så når dem valgte nokian og mulighet for pigg er det bare å smile !!  (Disse dekkene som burde ha stått på prøvekjøringsbilen i oslo btw  ::) hehe )
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

JohanH

Sitat fra: fredag på torsdag 29. november 2012, klokken 13:51
Sitat fra: PAS på torsdag 29. november 2012, klokken 13:32

Er det noen som vet hva som skjedde med bilen?

Teknisk feil med bilen, eller menneskelig feil som feks en kollisjon?

Burde ikke bilen vært utstyrt med vinterdekk, istedet for helårsdekk?

Den hadde på Pirelli Sotozerro, som etter hva jeg kan skjønne er piggfrie vinterdekk?

PAS

Akkurat fått tlf fra TESLA ( +44 nr fra England) det blir test drive imorgen likevel. Bilen er fixet!!
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Eopheim

Kan bekrefte at bilen er i orden igjen. Jeg har avtale for prøvekjøring i morgen
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Oreo

Bra for dere.
Jeg fatter ikke at jeg kan være mer uheldig enn at hadde timen min på onsdag.
Nå har jeg sannsynligvis ikke tid før jul for en tur til, pluss at det jo tross alt koster meg en del.... :(
Både tid og penger.
Fortsatt har jeg ikke fått sett en Model S i levende live.... :-[
Fløy likevel ned til Oslo på onsdag og fikk en testtur med Roadster istedetfor.
Meget hyggelige folk hos Tesla må jeg si og eksellent service av Steve, som faktisk ga meg skyss tilbake til Gardemoen etterpå.
Lykke til dere andre med prøveturer. Kjør forsiktig  :)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Sponzo

En kompis kjørte forbi Tesla butikken på Alna tidligere i dag og så at glasvinduene inntill verkstedet var dekket til med papir/folie. Tyder på at bilen var inne till reperasjon med de nye delene fra USA og umiddelbart tenker jeg at det må ha vert noen karroserideler eller annet eksteriør siden man dekket til vinduene.

Hadde det vert noe software/elektrisk feil hadde det sikkert ikke vert nødvendig - men det er bare et ukvalifisert gjett fra min side.   :)

Lidt senere på dagen så han bilen kjøre på veiene ved Alnabru. Det interessante var at bilen kjørte over brua som krysser E6 med retning mot SmartClub på Smalvollveien (rett etter McDonalds og A-Møbler).

Før kjørte man rett frem etter rundkjørselen på Strømsveien retning Hells Angels klubbhuset.

Var bilen ute på en test etter reperasjonen eller har Tesla endret ruten for prøvekjøring som konsekvens av "incidenten" i forrige uke?

Det viktigste er vel at bilen er ute og kjøre igjen!    ;D

laumb

Det ville jo vært en bedre rute.  Så E6 fra Helsfyr og av etter IKEA.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA