Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Øyvind.h

Glad jeg ikke skal prøvekjøre før 8. desember når jeg hører hva som har skjedd med bilen. Håper den er reparert igjen innen den tid!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bent

Sitat fra: foxy på tirsdag 27. november 2012, klokken 17:39Ikke bare mangler bilen utstyr, men den klarer ikke engang å holde seg på veien når man gir litt gass..
Hvis du gir gass på en Tesla, så har du gjort ett eller annet som bare er fryktelig fryktelig feil. :D
Tesla Roadster, 25Mm

tomrh

Sitat fra: Bent på tirsdag 27. november 2012, klokken 19:04
Sitat fra: foxy på tirsdag 27. november 2012, klokken 17:39Ikke bare mangler bilen utstyr, men den klarer ikke engang å holde seg på veien når man gir litt gass..
Hvis du gir gass på en Tesla, så har du gjort ett eller annet som bare er fryktelig fryktelig feil. :D
Hva skal man si da? At man "øker pådraget"? Huff så kjedelig. Andre forslag?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

19quiz76

Gir full damp?
Strømmer på?
Gnistrer til?
Gir flatt batteri?
Tømmer polene?
Kortslutter?
Bånn strøm?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Epleskreller

Så at Fredric Hauge hadde prøvekjørt bilen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tomrh

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 27. november 2012, klokken 19:15
Gir full damp?
Strømmer på?
Gnistrer til?
Gir flatt batteri?
Tømmer polene?
Kortslutter?
Bånn strøm?

Knallbra!  ;D  ;D  ;D

Hiver meg på, hva med

Sprenge wattmeteret?
Forsvinne inn i elektronskyen?
Gnistre forbi verre enn et olja lyn?
Fyke som en kortslutta hurtiglader?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Rasmus.B

Gir full damp?
Strømmer på?
Gnistrer til?
Gir flatt batteri?
Tømmer polene?
Kortslutter?
Bånn strøm?
Hva med
Bånn pinne?
Flatt jern ?
Flat pedal ?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

perbuhs

Jeg blir veldig overasket hvis man har gjort noe feil under gasspådrag, hvis de ikke slo av traction control(for øvrig oppsigelse grunn i Tesla hvis en ansatt skrur av denne ☺). Jeg har kjørt roadster nå i to år med de vinterdekkene som fulgte bilen, og aldri hatt episode med bilen under akselerasjon. Kontrollen man har på en elmotor overgår mange ganger fossilt, så selv om jeg provoserer bilen med fult pådrag i en sving har jeg aldri klart mer en liten kontrollert sladd. Framkommeligheten langt på høyde med de beste bilene jeg har hatt, selv de med 4 hjulstrekk. Så lenge det ikke er for mye snø, da fungerer den mest som måkebil, det går bra det og, men ikke å anbefale :-)

Jeg heller nok mot for høy fart inn i en sving, hjelper elektronikken bare til en hvis grad.

Håper de får fikset den til neste onsdag. Gleder meg til å få testet bilen snart ventet i 4 år ☺
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

JohanH

Når han engelskmannen jeg kjørte med viste "Controls" skjermen så viste han f. eks. hvirdan han slidet regen fra normal til low. Så pekte han på Traction Control og sa "... and this DOES NOT come off today, by the way..."
Jeg ville være svært overrasket om de har tillatt noen å slå den av.
Jeg tror dog at ved uforsiktig kjøring med de forholdene som var på mandagen og med de (dritt) dekkene som satt på bilen ville jeg kunnet "klare" å miste kontrollen og enten kjøre ut eller opp i baken på noen. Lurer på vi noensinne får vite hva som skjedde?

cra

Det kan jo like fort ha vært den andre parten som har skylda; det er nok av andre trafikanter som kan gjøre feil også. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Espen Hugaas Andersen

Jeg syns uansett det er bra at Tesla skjermer hvem enn som har vært involvert. Det ville jeg ønsket om jeg hadde vært uheldig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

laumb

+1 til Espen, men at de er så tviholdne på informasjon om hva som er skadet på bilen er litt spennende.. Er det for å hindre dårlig PR - en krasjet S ved første møte med Norge er kanskje ikke mye å skryte av? Uansett hvem sin skyld det er.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Bent

Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 27. november 2012, klokken 19:10
Hva skal man si da? At man "øker pådraget"? Huff så kjedelig. Andre forslag?
Jeg trøkker til. Og av og til går jeg inn i hyperdrive. :D

Har ikke klart å bestemme meg for om jeg kaller det kraftpedal eller fartspedal ennå. Har egentlig lyst til å kalle det Nuh!pedal, men det funker ikke helt ...
Tesla Roadster, 25Mm

Cato76

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 27. november 2012, klokken 19:46
Gir full damp?
Strømmer på?
Gnistrer til?
Gir flatt batteri?
Tømmer polene?
Kortslutter?
Bånn strøm?
Hva med
Bånn pinne?
Flatt jern ?
Flat pedal ?

Grønn Bil har satt standarden for hva «gir full damp», «strømmer på», «gnistrer til», «gir flatt batteri», «tømmer polene», «kortslutter», «bånn strøm», «bånn pinne», «flatt jern» eller «flat pedal» skal erstattes med: full guffe  8)
Siterer Grønn Bil reportasje -"kontant og brutal akselerasjon når man gir full guffe"

Jeg gleder med til å gi full guffe med Tesla'n...  :D :D :D

http://www.gronnbil.no/nyheter/vi-tester-tesla-model-s-kattemyk-stille-og-lynrask-article301-239.html
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

tSla

Tesla Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA