Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Knuti

Vi dro bare innom Drammen, fikk bil med en gang. Endte opp med å bestille ☺
Blå S75D bestilt 28/9

MrUnderhill

Tidligere var det lange ventelister på prøvekjøring, men nå har de ivrigste forlengst fått bilene sine.

Men jeg ville ha ringt å avtalt på forhånd, så unngår dere en bomtur. Det kan jo hende at dere får låne bilen en litt lengre periode (kanskje en helg)...


Leif1

Klar til å avbestille golfen altså...?
Konvertitt fra S til X

snappy

Tesla gliset garanteres og det passer nok perfekt med e-golf gliset. 
Vi har en e-up og en Tesla i bestilling , og dersom en ser bort fra rekkevidden er jo e-up ( og sikkert e-golf ) genial - i alle fall i Oslo og omegn.

Dersom kona ikke hadde dibs på e-up'en hadde jeg tatt den HVER dag til jobb isteden for BMW 5 serien. I ukene brukes BMW'en frem og tilbake til jobb og that's it.

2014 e-UP
2015 85D

Trøndertesla

Sitat fra: nime01 på fredag 12. september 2014, klokken 15:31
Sitat fra: Leif1 på fredag 12. september 2014, klokken 15:22
Klar til å avbestille golfen altså...?
Nei, ikke før vi evt får Tesla-gliset  ;D
Jeg dro innom Møller i dag for å kjøpe en e-Golf som andre-bil. Men på grunn av sedvanlig bilselgerarroganse og ekstremt lite kunnskap om elbil så dro jeg med uforrettet sak. Før jeg dro kikket jeg oppi frunken og det var jo en motor der!?!? Så nå er e-Golf totalt uaktuelt. Skal teste om BMW vil ha en ordre på en i3 i morgen. Har en kompis som har en slik og den var både snerten og fin. Men, blir det samme bilselger-pjakket så drar jeg i protest ;-)
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

sven erik

eg har tesla  men en kjørte på denne  men har nå en e golf som leiebil  å den er faktisk god å kjøre og med helt normal køring får man 16 mil  ut av den og er å anbefale

Thor2014

Sitat fra: sven erik på lørdag 13. september 2014, klokken 00:15
eg har tesla  men en kjørte på denne  men har nå en e golf som leiebil  å den er faktisk god å kjøre og med helt normal køring får man 16 mil  ut av den og er å anbefale

Jeg synes den var lite raffinert mellom gass og regen.
Bilen gikk på en måte å fusket litt. Langt dårligere en Tesla. Synes det er rart de leverer bilen slik. Adaptiv cruise var gull!
Resten av bilen var Golf bortsett fra mindre bagasjerom.

tonl

Hvis du skal ha Sc mulighet på S60 (regner med du skal ha det) så er ikke diff mellom S60 og S85 stor. Jeg vurderte også s60, men endte med S85 for å ha litt mer å gå på når det gjelder batt. kapasitet.

Cowboystrekk

De 47000 jeg sparte på 60 kontra 85 med 12k kjørelengde og 1.5k lavere forsikring var verdt det for meg
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cobos

Lurer du på hva som er "nødvendig" i en S60 av ekstrautstyr for at den skal være akseptabel så er det bare å spørre. Du kommer naturligvis til å få en haug med svar, men noe vil nok krystallisere seg ut. Jeg ville tatt med tech-pakke og parkeringssensor. En idiotkollisjon er ofte nok til at det er verdt det. Pluss at det er en del av techpakke jeg ikke ville vært foruten, og for meg er faktisk håndtakene en av de viktige funsksjonene. Det er overraskende praktisk og kult selv nå etter 1 år.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

sn0le

#580
Hvis man vurderer 60kWh-batteriet og skal ha tilgang på SC så er det greit å tenke på at det tross alt er "bare" kr 48.200,- differanse opp til S85.

S85 lader raskere på SC, og har lengre rekkevidde.
S85 har mere Hk og er litt sprekere.
Videre er garantien på batteriet ikke begrenset til 200.000km.
Mtp garantien så gjør det lite hvis man kjører under 25.000km pr år uansett da.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Ferry

Hadde min første prøvetur i Tesla i dag, en P85D. Det var veldig interessant! Bilen er nydelig. Gedigen å se til utvendig, og her er det plass til mye bagasje! Til min overraskelse virket den ikke så stor på veien. Den ser så lang og bred ut utvendig, men i trafikk var den helt som andre biler. Det hjelper mye med sensorer og kameraer i alle retninger. Den store skjermen er imponerende. Her har alle de andre noe å strekke seg etter. Autopilot fungerte skremmende godt. Interiøret er fantastisk mye bedre enn hva jeg er vant til. Bilen virker stødig og god å kjøre. Ikke hysterisk på noen måte. Behagelig over fartsdumper (i motsetning til i3...)
Ytelse og akselerasjon er et av de store temaene ved Tesla. Så hva synes jeg om den? Ærlig talt så vet jeg ikke. Jeg hadde aldri pedalen helt i gulvet, tror jeg, og i hvert fall ikke fra stillestående. Jeg merket jo at bilen går bra, men det var ikke tid og sted for å makse alt.
Alt i alt, bilen vekker begjæret i en stakkar. Jeg er på sett og vis glad for at prisen er så høy som den er. Da slipper jeg å gruble så mye. Hadde det vært 450.000,- så hadde jeg hatt mye å tenke på nå. Finnes brukt da. Og snart kommer M3. F**n heller, det blir grubling uansett ;)

PS: Beklager å rippe opp en gammel tråd, men jeg fant ikke noe bedre. Henvis meg gjerne til rett sted.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA