Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:01
Ja de har barneseter, men er barna under 8 år får de ikke være med på prøvekjøring

Dette stemmer ikke ikke sant?
Skal ut å prøvekjøre i morgen og kommer til å ta med to barn da jeg leste ut i fra emailen de sendte meg at de oppfordret til å ta med passasjerer.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Quintilian

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 25. oktober 2013, klokken 08:31
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:01
Ja de har barneseter, men er barna under 8 år får de ikke være med på prøvekjøring

Dette stemmer ikke ikke sant?
Skal ut å prøvekjøre i morgen og kommer til å ta med to barn da jeg leste ut i fra emailen de sendte meg at de oppfordret til å ta med passasjerer.

Jeg og samboeren prøvekjørte i Stavanger med jentungen baki på 2 mnd... Dog med vårt eget barnesete :-)

Det var faktisk ganske morro; hun reagerte og lagte "whæææææ"-lyder når vi testet aksellerasjonen et par ganger fra 0-100 :)

Sjøhyene

Sitat fra: Quintilian på fredag 25. oktober 2013, klokken 08:48
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 25. oktober 2013, klokken 08:31
Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:01
Ja de har barneseter, men er barna under 8 år får de ikke være med på prøvekjøring

Dette stemmer ikke ikke sant?
Skal ut å prøvekjøre i morgen og kommer til å ta med to barn da jeg leste ut i fra emailen de sendte meg at de oppfordret til å ta med passasjerer.

Jeg og samboeren prøvekjørte i Stavanger med jentungen baki på 2 mnd... Dog med vårt eget barnesete :-)

Det var faktisk ganske morro; hun reagerte og lagte "whæææææ"-lyder når vi testet aksellerasjonen et par ganger fra 0-100 :)

hehe, høres morro ut! :)

Par spørsmål til:
Får man låne den uten at noen fra Tesla sitter på?
Og hvor lenge har man ca?

Kan ikke huske å ha fått noe info om disse tingene noe sted så like greit å spørre her..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

atledreier

Fikk avtalt prøvekjøring i Stavanger i går. Fikk tid 25/11, altså akkurat en mnd fra nå....   

mgarm

Jeg fikk låne bil uten at Tesla eller andre var med. I og med at frugan skulle være med og vi ikke kjenner bilen 100% så ba jeg dem være med i baksetet. Mye å sette seg inn i og greit med litt forklaringer også :-)
Dette var på Alnabru.

Olemann

Fikk ca 30 minutter, aktiv kjøring 20 minutter, kjørte uten noen fra Tesla med, tror det nå er vanlig prosedyre.

Selv Tesla normaliseres, slik det heller ikke lenger er så stor fart i Leaf tråden " Når får du Leafen din"  ;D   


Mvh Ole

Gnilre

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 25. oktober 2013, klokken 09:00
Får man låne den uten at noen fra Tesla sitter på?
Og hvor lenge har man ca?
Jeg prøvekjørte en Tesla Model S Performance på Alnabru for en uke siden. Siden trafikken var vanvittig i deler av Oslo og jeg ikke er så veldig godt kjent ønsket jeg at selgeren skulle være med, men han hadde ikke tenkt til det. Han ble med under forutsetning av at jeg ga full gass :-) En runde på ca 15 minutter hvor starten gikk i 50 soner. På påkjøringsrampen til E6 ble gassen trykket i bånn. Veldig pent og jevnt drag opp til fartsgrensen. Noe jeg aldri har opplevd før var at det virket som om blodet forsvant fra føttene opp i hodet og jeg ble ørlite svimmel. Regnet ut at aksellerasjonen bare var ca 1g i starten, så jeg synes det var litt merkelig. Dro gassen i bånn igjen ut av en rundkjøring også med det resultat at ESP tydeligvis koblet inn siden jeg ikke kjørte rett fram. Fikk en ny runde etterpå alene og det var jo minst like gøy :-)

Det er drivlinjen og først og fremst den elektriske motoren på denne bilen jeg liker. Årsakene til at jeg ikke hiver meg over "bestill"-knappen er at bilen for øyeblikket er litt for dyr for meg - jeg prøvde bilkonfiguratoren etterpå og slik jeg ville spesifisert bilen kom den på 570', en standard S85. Jeg ville helst hatt en stasjonsvogn, litt skepsis til en del finish-detaljer, garasjen er 5 cm for kort (men stor nok til en Ford Mondeo !). Model S er nok den beste bilen jeg har kjørt når det gjelder kjøreegenskaper. En Ford Lincoln MKS jeg leide i USA er den beste bilen jeg har kjørt når det gjelder komfort.

Vi har to biler nå, en diesel og en liten bensinbil. Jeg tror aldri jeg kommer til å kjøpe en ren fossilbil igjen. Heretter blir det enten rent elektrisk eller plug-in hybrider. Tesla har vist at det går an å lage elektriske biler og med de incentivene vi har for elbil i Norge er det ikke noe å tenke på en gang. Hadde jeg visst hva som blir den siste måneden i Norge med momsfritak for elbil kan det nok hende jeg likevel ville levert inn en bestilling på Model S eller X. Er nok litt mer fascinert av Model X, selv om jeg ikke liker måkevingene.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

AllanW

Prøvekjøring på Alnabru 11/11 kl 15.
Gleder meg!!
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

ebbrey

Bra å se at de har endret med prøvekjøring.

Når vi fikk prøve i februar fikk vi  beskjed om at vi fikk 30 minutter. Og trodde at kona også skulle få prøve. Det ble 10 min i bilen med funksjonsvisning og en 10-12 min kjøretur. Når vi hadde tatt en runde og hadde litt tid til overs stod det allerede folk og ventet på bilen så utnyttelse av tiden var bare å glemme :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

bosse

Nå har jeg endelig fått prøvekjørt Model S, og det ble også første gangen jeg satte meg inn i den, over en måned etter at jeg faktisk bestilte bilen. Etter en kort introduksjon, hvor jeg stadig utfylte selgerens beskrivelser på hvordan bilen fungerte ("du bruker denne nøkkelen for å... JA DEN STARTER NÅR JEG TRYKKER PÅ BREMSEN GIRET ER DRIVE REVERS NØYTRAL OG PARK OG JEG KAN ÅPNE FRUNKEN MED NØKKELEN OG JEG HAR LEST MYE OM BILEN NÅ VIL JEG KJØRE") så smilte han, ga han meg nøkkelen og sa god tur, og kom tilbake om ca. en halvtime. Bilen vår var en hvit P85 med prøveskilter.

Turen gikk til Strømmen, siden navnet alene gjør det til et passende sted å teste en elbil. Jeg hadde med en kollega som har blitt litt interessert etter all teslapraten i kantina, og jaggu fikk ikke han også et lite snev av teslaglis etter at jeg ga på oppover Strømsveien. Turen gikk ut på E6 og videre bortover forbi Lørenskog og Ahus, før jeg tok av til Strømmen, tutet litt i tunnellen for å høre på lyden, tok av veien og snudde i et boligfelt. På vei tilbake fikk kollegaen overta rattet fra Furuset og ned til Tesla, og koste seg virkelig med kjørekomfort, pådrag og alt som denne bilen byr på. Vi satt begge igjen med en svært behagelig følelse etter å ha parkert bilen, blandet med litt sorg over at turen allerede var over.

Jeg tok meg en ekstra prat med damen inne i butikken for å få vite hvordan det sto til med leveringen, som jeg har bedt om skal skje i februar. Hun kunne fortelle meg (med forbehold) at bilen ventes utlevert i slutten av februar.

Da vi satte oss inn i BMWen min og skulle kjøre bort, syntes jeg alt var feil. Bilen var dau, den var ikke morsom lenger, og i rundkjøringen så prøvde jeg å peise på for å komme inn i det jeg nå syntes var en helt passende luke. Det virket som at det tok mange sekunder før bilen i det hele tatt reagerte, og jeg skal nå virkelig gå inn for å bli kvitt den bilen i god tid før bilen min blir født. Kudos til Tesla for en svært fornøyelig bil med solid range, gode egenskaper og aller viktigst - null lokale utslipp.

tl;dr - Iiiiihihihihiii, for en flott elbil.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Ipadjove

Vet ikke om denne tråden skal dø ut eller hva. Isåfall beklager jeg at jeg drar opp en gammel tråd!
Men jeg har da endelig fått prøvekjøre Model S :D
Jeg reserverte bil usett/uprøvd for lenge siden, men etter å ha vert pasasjer i baksetet på bilen i Oslo kansellerte jeg. Fikk litt negative erfaringer der. Ser nå at det er noe HELT annet å kjøre selv/sitte fremme.
Kjørte i Ålesund og fikk kjøre dit jeg ville. Prøvde 2 undersjøiske tunneller, med mye testing på aks i motbakke osv. Fantastisk! Helt ulogisk at en så fysisk liten motor kan skape så mye krefter. Og nydelig antispin som lar dekkene hvine uten å miste taket. Bilen var en  P85+. Det følest som om bilen går på sveveskinner :)

Små minuser: Kondens/vanndråper i baklys. Ekkel lyd når takluke åpnes. Regner med begge deler er slik som fikses.

Bilen var overaskende rolig selv på brosten.

Mippen

I dag var jeg for første gang å prøvekjørte en model s. Hadde håpet på å kjøre p85 utgaven, men var bare en 60kw inne. Denne var utrustet med stålfjærer og stoffseter. Nå har vel de fleste her inne kjørt tesla, og mange har fått sin bil, så er vel kanskje ikke noe nytt hvordan bilen er å kjøre. For meg var det første gangen da og dette er min opplevelse.

Bilen var grei å kjøre den. Når jeg kjørte fikk jeg følelsen av å ha kjørt bilen før men det har jeg altså ikke gjort. Den minner meg hvertfall om andre biler jeg har kjørt i forhold til veiholdning og kjøreopplevelse. Aksen var god. Fikk ikke wow følelsen i 60kw utgaven, men den dro godt og jeg kjente et lite sug i magen.

Sittestillingen var god og jeg hadde god oversikt i bilen. Menyene på skjermen var logisk og jeg klarte å finne ut av alt på egen hånd. Det som irriterte meg litt i starten når var cc bryteren. Var lett å ta feil av den og blinklyset. Gikk seg til etter hvert på turen.

Over dumper og på veien oppførte den vanlige fjæringen seg bra. Syns ikke den var så ulik vanlig sportsunderstell på audier jeg har kjørt. Du hadde god veifølelse.

Summa sumarum 60kw med standard utrustning. Mye bil for pengene. Du får plass, god rekkevidde, sprek motor og gode kjøreegenskaper.

Mangler wow faktoren, men hadde valget stått mellom en fullt utrustet VW E-golf eller en I3 hadde jeg valgt 60KW model s. Nå er jeg imidlertid på jakt etter en bil med litt større rekkevidde, så kommer nok til å gå for en 85kw og sannsynligvis en P utgave. Eneste jeg lurer på om det er verdt å vente på AEB systemet siden det ser ut som det kan bli standard på de fleste nye biler i løpet av 2014 og 2015. Har også litt lyst på acc. I følge selger ville begge de systemene komme snart og sannsynligvis i løpet av 2014. Han mente det kunne bli standard på grunn av euroncap.



Fremtiden er elektrisk.

RaBalder

Sitat fra: Mippen på torsdag 03. april 2014, klokken 13:32
Eneste jeg lurer på om det er verdt å vente på AEB systemet siden det ser ut som det kan bli standard på de fleste nye biler i løpet av 2014 og 2015. Har også litt lyst på acc. I følge selger ville begge de systemene komme snart og sannsynligvis i løpet av 2014. Han mente det kunne bli standard på grunn av euroncap.

Sett at du venter til det utstyret dukker opp på nye Teslaer, så er det noe annet nytt som du har lyst på og må vente på.
Skal du vente til den er perfekt, ja så må du vente.

Bestill bilen når det som kommer i dag er ok og utgjøre en bra bil for deg. Ikke la deg forstyrre av alt som kanskje kommer i morgen.

Mippen

Sitat fra: RaBalder på fredag 04. april 2014, klokken 22:18
Sitat fra: Mippen på torsdag 03. april 2014, klokken 13:32
Eneste jeg lurer på om det er verdt å vente på AEB systemet siden det ser ut som det kan bli standard på de fleste nye biler i løpet av 2014 og 2015. Har også litt lyst på acc. I følge selger ville begge de systemene komme snart og sannsynligvis i løpet av 2014. Han mente det kunne bli standard på grunn av euroncap.

Sett at du venter til det utstyret dukker opp på nye Teslaer, så er det noe annet nytt som du har lyst på og må vente på.
Skal du vente til den er perfekt, ja så må du vente.

Bestill bilen når det som kommer i dag er ok og utgjøre en bra bil for deg. Ikke la deg forstyrre av alt som kanskje kommer i morgen.

Er klar over den problemstillingen, men jeg tenker at spesielt AEB systemet er viktig sikkerhetsutstyr på linje som ABS, ESP, Airbag mm. En av de ulykkene som skjer oftest er når bilen foran stopper og man kjører i baken på bilen foran. Har man et system som kan hindre dette er det gull verdt. Man kan jo si at man skal følge med i trafikken og da skal ikke dette skje, men det skal ikke mer til enn at man skal skru opp varmen på ac og at noe foran skjer som man ikke registrerer. Har ikke skjedd med meg ennå, men jeg fikk nakkesleng og bilen min kondemnert for en stund tilbake fordi en annen person ikke registrerte at jeg stoppet.

Dessuten blir dette systemet standard på de fleste vanlige biler nå og hvorfor skal tesla være dårligere?
Fremtiden er elektrisk.

StevenE

#569
Først og fremst en melding til dere at jeg er fra Nederland og sannsynligvis har mange skriveleifer i mine poster på forumet her.

Første møte med en Tesla Model S var da jeg jobbet og det passerte en veldig stille bil forbi jobben min i Malmheim.
Deretter var det Tesla websiden for å bestille prøvekjøring. Ble ringet ifra Nederland (det var rart for meg siden jeg er fra Nederland og jobber/bo i Norge og fikk en Norske dame på et Nederlandsk telefonnummer) med forslag på (og utsettelse av) prøvekjøring. Kunne velge mellom Stavanger, Bergen og Oslo. Ble Stavanger siden vi bor i Sandnes.

Så på 18 november 2013 var det da tid på prøvekjøring av Tesla Model S. Det ble selvfølgelig en P85+ demomodell (rød). Veldig bra erfaring. Trenger ikke å uttale meg for mye om den følelsen siden alle snakker om det samme her. Men har kjørt den bilen ifra servicesenteret rett hjem, hentet noe kameraer for å lagre bilder og deretter kjørte vi litt rund Sviland for å riktig prøvekjøre aks. osv. (1 time)

Første prøvekjøringen og ventetiden på det inklusiv å se på websiden og andre nettsider samt youtube, var da også begynnelse av Tesla feberen eller syndromen. Kan vel si at det er ikke er en eneste dag at vi ikke snakker om Tesla'en.

På jobben så kjører vi mat rundt forbi i varebiler og så ser jeg ganske mange Tesla'er. Det begynte med at jeg skrev opp alle ELxxx registreringsnummer til alle Tesla biler for å se om jeg såg nye eller flere ganger de samme.
Nå til dagens teller jeg bare hvor mange biler jeg ser på en dag. Det startet med rundt 5 på dagen, til 8 en eller 2 måneder etter.. og nå ligger antallet mellom 8 og 15. Antallet Nissan Leaf har dermed også utviklet seg til rundt 22-30 på en tur/retur Stavanger. Og fra Stavanger til Skien en dag i Påske kom det til 22 stk.

17.03.2014 kjørte vi TMS60 modellen for å teste en bil uten luftfjæring. Det var en virkelig annet opplevelse, du føler bilen mye bedre og den er bedre i svingene.
Tesla prøvte å selge oss bilen neste morgen da bilen hadde kjørt 10000 km, men vi vil heller ha noe med mer rekkevidde og lading osv. Den bilen hadde standard lydpakke og den var absolutt ikke bra. Stor forskjell med 12 høytaler system. Da vi hadde prøvekjørt før, trengte vi ikke noe taler fra salg så det var bare å kjøre med den. Kjørte selvfølgelig rett til Sviland området igjen og siden vi fikk mer en 1 time kjøring tok vi bilen fra Sviland til Oltedal og via hovedveien tilbake til E39 og Tesla kontoret. Wow-faktoren var fortsatt der for oss. Vi har en god bil allerede (Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC) og den klarer seg på 7.5s til 100 og derfor er TMS60 ikke så langt ifra den, men fortsatt raskere enn vår Mitsubishi med ca 6.6s. Jeg kjøper ikke Tesla Model S for å være raskere i 100, men for en bedre alternativ til bensin og framtiden.

I dag, 27 mai 2014, prøvekjørte kona mi med moren hennes. Igjen en P85+ for å få det maksimale testet (mest for moren da haha).

Førstkommende fredag 30. mai 2014 skal vi kjøre TMS85. Den har endelig ankommet Tesla Stavanger (lurer på om det egentlig er Tesla Sandnes eller Sola pga lokasjon, men ok) og den må vi prøve også før vi tar den viktige turen på websiden for å bestille (endelig!). Da tester vi den bilen vi skal ha.. nemlig P85 uten luftfjæring men med lydpakke. Har ikke testet lydpakke skikkelig heller så det blir gøy. Har en venn med fra Tyskland da også. I Tyskland og Nederland får folk ikke prøvekjøre uten å legge inn at de kommer til å kjøpe bilen, litt dumt, men ellers har Tyskland og Nederland alt formange folk hehe.


EDIT:
Nå etter fredagen: TMS85 er den bilen vi vil ha. Og etter turen (ca 1,5time) ble en TMS85 utlevert til en kunde med akkurat samme speccen... så fin den var! Kan ikke vente, før vi får vår bil, men det tar en del tid til hehe.
Tesla gliset / sykdommen / syndromen eller rett og slett føle at du er medlem av en ny type familie, nemlig Tesla familien er noe veldig bra.. veldig smittsom også mot andre. Vi er godt med videresalg / annonsering til andre i familien eller venner og får flere å sjekke ut bilen på websiden eller rundt i trafikken. Vi sjekker veldig ofte med Tesla her for ny info og holder oss oppdatert. Har vært på forumet her før jeg ble forum-medlem. Ser selvfølgelig på alt fra Tesla-Bjørn og vi håper snart å bli eier av en Tesla!
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA